כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אל תחמיצו: לייבל'ה במהדורת סיכום חג

נפרדים מגדולי ישראל, המונופול של עיריית בני ברק והנחשים של אבוטבול • וגם: 'סלפי יד ימינם' ופינת נופש

אל תחמיצו: לייבל'ה במהדורת סיכום חג


"זה ההומור שלך תמיד או שפיתחת גירסה מיוחדת ליום השואה?" תהה בציניות היחצ"ן הותיק בפני לייבל'ה, שעה שהאחרון עמד על שלו, "אין שום יחצ"ן לרב קליין. העורך ביקש והכתב הנמרץ הכין פרופיל ל'פוסק הדור החסידי הבא'".

הנה כי כן, לייבל'ה התכוון להגיש מהדורת חג מיוחדת, אך פטירתם התכופה של גדולי ישראל גרמה לו לתזז מהלוויה רומסת להלוויה שעברה ב'דרך חזון איש', ומהכתרת ממשיך באדיבות היחצ"ן של ניר לדיון מעמיק עם דובר חסידי נודע בחוף ימה של תל אביב על המאפיינים הייחודיים לדמותו של ר' מוישה שאול.

מאון להון ואפרופו סוגיית ה'ממשיכים': צמד השבועונים משפחה ובקהילה מציגים ראיונות עם הממשיך מבני המשפחה. טביעת העין של לייבל'ה בשבועונים הבוקר זיהתה את מלאכת היח"צ המעמיקה שנעשתה - למרות הכעס על משפחה מהעיתון בערב החג וההבטחה לבלעדיות בבקהילה. .

ומתככים זוטרים של יחצ"נים לעניינים העומדים ברומו של עולם: פטירתו של הגר"ש וואזנר זצ"ל, יצרה גל של מודעות אבל ביומונים החרדים. בעוד היומון יתד נאמן לא יוצא בימי חול המועד, העיתונים המודיע והמבשר יוצאים גם יוצאים מפני קדושת המועד. המבשר פרסם סמוך למועד ההלוויה את מודעת האבל של עיריית בית שמש, אך בעיתון המודיע הדבר התעכב עד ליום רביעי. הרקע: דרישת המבקר למחוק את המילים 'תנחומים לרב שבט הלוי בבית שמש ולשאר המשפחה', וזאת בשל קדושת המועד.








גם בעיריית אלעד פרסמו מודעות אבל. ביתד פורסמה המודעה על הגר"ח גריינמן ביום ראשון, ומשום מה נשמט הסמל של העירייה הקדושה. הדובר המסור לוריא הבטיח לתקן למחרת, ואכן המודעה פורסמה בשנית.

ואותו לוריא. כמה שעות לפני פתיחת האירועים בפארק המקומי, באישור הגר"ח כמובן, יצא לשטח לראות שהכל כשורה. אלא שהמרחבים הגדולים של האמפי פארק בעיר הצריכו כלי תחבורה שלוריא לא מורגל בו, וכך זה היה נראה.





ואפרופו פטירתם של גדולי ישראל: לתיבת המייל של לייבל'ה הגיע בקשה "אני מבקש שיפרסמו את התמונה המצורפת למדור של ליבלה תמונה זה מלמדת אותנו אייך צריך לשמור כבוד של גדול בישראל לפי בקשת האדמו"ר מויזניץ אין לעמוד בסביבתו בלויות 20 מטר והנה לנו תמונה מלוית הרב גריינימן זצ"ל ואין נראה באיזור כלל חסיד ויזניץ אשרם ואשרי חלקם" [לא נגענו].





ובעוד עיתון המבשר מתקשה להתאושש מימי החג ומהאבל הכבד, ונמנע מלהוציא השבוע את המוסף הכלכלי של יום שלישי ואת מוסף קהילות היוצא ברביעי, הרי שהעיתון הוותיק, המודיע, פרסם השבוע את המוסף הכלכלי, אך בקיצוץ מדור מכתבים למערכת. כנראה היחצ"נים השומרים על קדושת המועד לא הספיקו עדיין לכתוב הגיגים וברכות.

ואולי בשל הרצון שלא לוותר על מוסף, נוצר עומס שגרם לפשלה בלתי נעימה בעליל להמודיע: בידיעה שפורסמה על הגר"ח גריינמן זצ"ל, נכתב בטעות הכינוי זצ"ל גם על אדם חי, הלא הוא הרב מאיר גריינמן, שפונק בסגולה לאריכות ימים. לייבל'ה מתלבט האם זה מגמד את הפשלה הנגדית של צעירי המבשר, שהעניקו לגר"ש וואזנר זצ"ל את התואר שליט"א בחול המועד.





לייבל'ה פתח עיניים ברביעי בבוקר ומיד מצמץ בבהלה. הסיבה: כלראשונה מזה שנים ראה את המילה "סלאנים" בהמודיע ובהמבשר. אך בל תטעו כמובן, לא הופיעה חס ושלום איזו ידיעה על המוסדות או האדמו"ר, אלא שבעמוד לוח הייתה מודעה מהעירייה על הרחבת בית המדרש ובניית 2 קומות ברחוב ברסלב בבני ברק בחתימתו של חנוך זייברט...‏



הפינה המוניציפאלית
ומכאן לפינה החביבה על לייבל'ה - הנעשה והנשמע בכיכר ספרא: בברית לבנו של דוד בלומנשטוק, עוזרו של יצחק פינדרוס, שנערכה בחול המועד אצל הגר"ח קנייבסקי, נרשמה הפתעה כאשר לצד הגר"ח שכובד בסנדקאות, זכה בברכות מנחם שפירא, ואילו הבוס פינדרוס הסתפק בעמידה לברכות,





‏חבר אחר של מועצת העיר ירושלים, משה ליאון מהאופוזיציה, נצפה יחד עם יועצו הפוליטי יעקב גוטמן במסעדת נויה הסמוכה לכיכר ספרא, מיד לאחר וועדת הביקורת שהתקיימה באולם המועצה קודם לכן.





ואילו חבר מועצת עיריית ירושלים לשעבר ומנהל ישיבת בית שמואל בהווה, משה גורא, היסב בליל הסדר יחד עם משפחתו לאחר האשפוז הממושך בבית החולים. הרופאים מגדירים את העניין כנס רפואי. וללייבל'ה לא נותר אלא לאחל לגורא החביב אריכות ימים ושנים.

ואילו יו"ר הסניף המקומי של דגל התורה, איציק ברנר, נצפה השבוע מנסה את מזלו בפיס. לייבל'ה מציע לאיציק ללכת על מספרים עוקבים.





חבר מועצת העיר ירושלים אשר מישאלי נצפה בספרא מקבל שירות איכותי כמו כל אזרח, בפקידות העירונית. כך צריך להיות!





ובאותו זמן, חבר המועצה ויו"ר הסיעה לייזר ראוכברגר נצפה ממלא את ביתו אחרי הפסח. לייבל'ה מאחל בתיאבון.





ומי שהיה בדגל אך נשאר עמוק ונמצא גם אצל יוסי שלומי אמונים דייטש - הלא הוא יהודה ארנד, דאג שלא להישאר רעב, וכשיהודה דואג - השמים הם הגבול.





ומירושלים לבני ברק: נצפה השר לשעבר ואבא של דוד כיום - גדעון סער - עורך ביקור חג אצל המ"מ של בני ברק ומזכיר המויעצ'ס אברהם רובינשטיין בביתו ברחוב באר מים חיים. בסיום הביקור נעמדו כולם להצטלם מאחורי ארון הספרים המנויילן.





ואחד מזייברט כי ממש קשה להתאפק: לייבל'ה לא יודע מה בתוכנית, אבל הראיס הבני ברקי נצפה מתאמן במשחק ה'מונופול'. לייבל'ה תוהה מי רכש את רחוב וילקומירר ומי הקים את מלון ויז'ניץ.





ואילו ראש עיריית בית שמש, מוישה אבוטבול, סיים להתמודד עם הנחשים בבית שמש, ומצא לו זמן לטייל בחול המועד ולהשתעשע בנחשים תוצרת חוץ.





ואחרון חביב במוניציפאלי: מי שלא מפסיק לנשנש ולתעד את בישוליו לתפארת, הוא הסגן האלעדי צוריאל קריספל, שגם בחול המועד לא מוותר על מנגל משפחתי עם כל הציוד העכשווי. לייבל'ה רשם את ההבטחה של צורי לאירוח לבבי על טהרת הבשר. [כי בינינו, למה לבזבז הזמנה על מימונה]



תופרים חליפות ומעילים
בעוד דרעי מתמקח עם נתניהו על תחבורה ושאר זוטות, העפיל הנציג של התימנים בתנועה הקדושה, ח"כ יואב בן צור, במהלך ימי חול המועד לביקור אצל גדולי רבני תימן. בזה אחר זה נסע בן צור [אוח, הנוסטלגיה] לכל רב תימני, קשיש כצעיר, וכולם הצהירו בפניו שהם נאמנים לתנועת ש"ס העולמית, כי הרי רק תימנים יכולים לכתוב במודעה 'שר הפנים לעתיד אריה דרעי'.





ובעקבות החשש שתיק הפנים מתרחק מהמפלגה, יצאו צלם הבית של ש"ס יעקב כהן, ומומחה הרבנים הש"סי יהודה חזן להעתיר בתפילות ובתיקונים בקברות הצדיקים שבהר מירון, להצלחת המשא ומתן הקואליציוני לטובת התנועה - ובתקווה שיהיה להם תחבורה לחזור ממירון. שר התחבורה החדש, לטיפולך.





ואילו מי שהשיב את חליפת הח"כ לארון, מועמד יחד לשעבר השדרן דודי שוומנפלד, התעטף במקומה במעיל ויצא לאוקראינה לפקוד את ציוני הצדיקים יחד עם משפחתו. 'ובעד עמך רחמים שאלי' נצפה שוומנפלד כשהוא לוחש תפילה חרישית.



סלפי יד ימינו
בבוקר חג שביעי של פסח, נדד לייבל'ה בין בית הכנסת מאקאווא ברחוב רבינו תם בבני ברק ובין זה של ויז'ניץ ברחוב רבי טרפון בעיר. שם חגג בליל שבת ב'שלום זכר' של אחיינו של חונה דייטש, שכמובן הפך לבעל השמחה, ללייבל'ה דווח כי תחרות קשה נערכה על הזכות לרכוש עליה לנכדו ונאמן בית הגר"ח הרב יעקב קנייבסקי, ולבסוף זכה בה המנכ"ל של המבשר, מוישי פרוש, שמתעתד גם לקנות רכב חדש בקרוב.

ואפרופו שביעי של פסח: לאחר שגבאיו של ה'שבט הלוי' זצ"ל - יהושע לוי והנכד אלי יואל וואזנר - הגיעו לטיש שירת הים של הממשיך הגרח"מ, גילה לייבל'ה כי אלי יואל מיהר גם לטיש בנדבורנה, הנראה ככור מחצבתו הבא - לאחר ששימש את הסבא בנאמנות שנים רבות.

ועוד בענייני גדולים ומשמשיהם: לייבל'ה חזה בהרבה ביצועי סלפי, אך הפעם מדובר ב'סלפי יד ימינם', בו נצפו חיים אסחייק נאמנם של גדולי ישראל ויעקב מורגנבסר נאמנו של שלוחם של גדולי ישראל, מבצעים סלפי במעלית של ארמונות חן בכינוס 'לב לאחים'.



חופשה מוזיקלית
בשל המעבר לשעון קיץ, ובשל העובדה שרשת מורשת של קול ישראל מעבירה בשידור ישיר את שיעורו השבועי מבית הכנסת היזדים של הראשון לציון הגר"י יוסף - התקצרה התוכנית של אורי רווח וחברים לכשעה. כמה מאזינים פנו לשמעון אלקבץ, מנהל קול ישראל, בטענה כי קיצוץ התכנית פוגע בהפצת היהדות בתכנית שמשודרת מזה 13 שנה. המאזינים לא הסתפקו בכך והפיצו הודעה הקוראת לשלוח מחאה לווטסאפ הפרטי של מנהל קול ישראל, במטרה להחזיר את התכנית למתכונתה הקודמת. לייבל'ה מציע להם להירגע, כי התחנה עוברת לשדר 24 שעות בתדר חדש ובפריסה ארצית. כך שתוכניתו של רווח לא תיפגע.

ואפרופו ווטסאפ: לייבל'ה סבל מהשבתה זמנית של האפליקציה במשך מספר ימים, ונהנה משקט ושלווה נדירים. מי שנחלץ לעזרתו הוא הבעל מנגן והמוזיקאי לייזר הרשקוביץ, המופיע ערב ערב בחתונות, אך בימי הספירה בהם הוא פנוי לעסוק ב'חידושים', מצא הרשקוביץ את הזמן לתקן ללייבל'ה את המכשיר. ותודה לגיס יהושע א.

ואפרופו מוזיקאים: בחג הפסח נצפה בפלורידיה זאבי פריד, האיש שלא מפסיק ל'שירה', כשהוא מופיע מידי ערב עם ישי לפידות, יידל ורדיגר, וכמובן אריק דביר. לייבל'ה, ששליחיו פזורים בכל מקום, תפס את פריד משוחח עם הנגיד הלונדוני משה גרטנר ובהפסקת לימוד עם ישי לפידות, כאשר השניים שקעו בעולמה של תורה.








ויש גם מי שהסתפקו בנופש ברודוס, שם נצפה הזק"אי הותיק יהודה משי זהב, עם עורך הדין משה אוסדיטשר ומנחם הלפרט. לייבל'ה מקווה שהחג עבר עליהם בחיוך רחב - ממש כמו בתמונה. מי אמר שינפלד?





ומי שדווקא הגיע מלונדון לישראל, הוא נכד האוליגרך געצי אנגלנדר שהינו גם נכד של הגרח"מ וואזנר ה'ממשיך'. געצי, שפספס את ההלוויה, חיפש בנרות את ההספדים בהקלטות, ובשבעה הגיע לעמוד מאחורי הסבא הגדול, ואיך אפשר בלי תיעוד?





ואילו הזמר ארהל'ה סמט, שהתפנה ב'ספירה', נצפה שוכר אופניים בתל אביב.





לייבל'ה תהה לפשר מעשיו של המנצח האשכנזי למהדרין מאיר בריסקמן במימונה באפרת, עם הפייטנים שמעון סיבוני ושמעון אילוז ובליווי של האנדלוסית הים תיכונית אשקלון. מתברר שבריסקמן הרב-גוני חובב צירופים בלתי אפשריים, וכבר בקרוב הוא מתעתד להצמיד את עולם החזנות והג'אז בפרויקט בשם 'פרנק סינטרה פינת יוסלה רוזנבלט'.





ואילו פיני איינהורן, מלך הקומזיצים החסידיים, נצפה מתעניין בדירה במשרד המכירות של פסגות ירושלים. לייבל'ה עבר, תיעד ומאחל ברכת יישוב טוב והאזנה עריבה לשכנים.



פינת המזל טוב:
בעיריית בני ברק חגגו השבוע [כמו שרק הם יודעים, ועם מנה גדושה של הערינג] לסגן ראש העיר מנחם שפירא והבוס המוניציפאלי של 'דגל' את הולדת בתו. בחדרו של שפירא בעירייה נערך קידוש צנוע, בהפקתו של הרל"ש המסור אליהו ארנד ובהשתתפות ראש העיר, חברי המועצה ושאר העובדים הבכירים. הראיס המקומי הניח לרגע בצד את שלל עיסוקיו בהקמת וטרפוד ועדות בדיקה ושיגר מתנה לסגנו בצירוף שיר שחיבר. שפירא לעומתו נצפה עובד כל העת כשצמיד הכניסה לבית החולים על ידו, ככה זה כשאבא של הקטנה הוא שלוחא דרבנן.











ברכת מזל טוב לישראל משה פרידמן, חבר מועצת העיר בני ברק מטעם בעלזא ויש שאומרים מטעם דגל ומנכ"ל תודעה, לרגל אירוסי נכדו בשעה טובה. לייבל'ה מאמין שוינברגר דאג למזל טוב נכבד בהמחנה החרדי.

ברכת מזל טוב ליוני יוסף, עוזרו של חבר מועצת עיריית ירושלים אריה קינג, לרגל הולדת הבן.





ברכת מזל טוב למרדכי בריסק, יו"ר קהל מחזיקי הדת בעלזא, לרגל שמחת אירוסי בתו עם החתן ה100 בבעלזא במסגרת שידוכי חודש ניסן. על פי דובר החסידות הגיעו כבר ללמעלה ממאה וחמישים חתנים, ולייבל'ה מתקשה להבין מה הבעיה להשלים עם מכנובקא? הרי זה כמו ביטשקוב וקוז'מיר.

ברכת מזל טוב למשה שלזינגר, מנהל השיווק למגזר החרדי בקופת חולים מכבי, לרגל אירוסי הבת. לייבל'ה מציין בסיפוק ששלזינגר הביא צמרת רבנית נכבדה ושיירה של אישי ציבור לאירוסין שנערכו - איך לא - במודיעין עילית.

ולסיום, ברכת מזל טוב ליואלי מושקוביץ, בעליה של מסעדת יואלי'ס בגבעת שמואל, לרגל הולדת בנו בשעה טובה. השלום זכר התקיים בשבת הסמוכה לשביעי של פסח ויואלי הצטייד בכל הפינוקים הטובים שהיה מותר להביא בסאטמר.
משה שאול ברקת יחצן לייבלה רכילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד