כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אבני החושן: הפנינה הצפתית

אבן החן של צפת: בתוך פונדק אבן עתיק, שוכן מלון מודרני מעודכן • מתברר שמדובר בחוייה מנצחת

צילום: אבני החושן
צילום: אבני החושן


הדרך אל צפת מתפתלת בין הרי הגליל, שבימים האלה של האביב מצויים בשיא לבלולבם. העיר מלאה וגדושה בבתי כנסיות, בתי מדרש, ישיבות, וקריות חסידיות ההולכות וצומחות בה. נושבת רוח הרים צלול כיין, מהול בריח השדות, וגם רוח של טהרה, של ימים קדומים רוויי הוד מימי גדולי הקבלה האריז"ל וגוריו.

אין פלא שבירת הגליל, הולכת והופכת בשנים האחרונות לאחד ממוקדי המשיכה הגדולים של הציבור החרדי לנופש בימי בין הזמנים, ולימי התעלות בחג ומועד ובייחוד בימים אלה, לקראת יום הילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון.

לאחרונה, בלב רובע האמנים של צפת, במרחק הליכה קצר, מבתי הכנסיות, ובית העלמין נחנך מלון חדש השייך לרשת האירוח הכפרי הראשונה והמובילה בישראל, רשת 'O-LIVE.

המלון, אינו אלא פונזק עתיק - מבנה "חאן" בן 200 שנה שעבר שחזור ושיפוץ.

כך נוצרת חווית אירוח מיוחדת וייחודית של לינה בתוך מבנה אבן עתיק, בשילוב עם המודרניזציה והנוחות של מלון חדיש.

כפי שמגלה המתארח, מעבר לחוויה הייחודית של הלינה במלון העתיק, למיקום יתרון גדול. הוא מצוי מספיק קרוב למרכז צפת העתיקה, ולמרכזיה המסחריים, אך עדיין במיקום שקט, יחסית שאינו הומה בתיירים ומבקרים.

לא הרחק, מרחק דקות הליכה מהמלון, מצוי בית הכנסת של חסידי לעלוב שבו מתקיימים מניינים סביב השעון.

כך גם, במרחק הליכה, ניתן להגיע אל בית העלמין העתיק, אל מקווה האריז"ל וציוני גדולי ישראל. או אל בתי הכנסת העתיקים, אבוהב המופלא, או בית כנסת האר"י האפוף בסודות ורזים. ,

צילום: אבני החושןצילום: צילום: אבני החושן
צילום: אבני החושן

לכל המשפחה,
בעצם המלון, בשל אופיו המיוחד, אינו מלון מן השורה, המעניק חדרון של ד' אמות על ד' אמות לאורח, אלא מעניק 7 סוויטות רחבי ידיים, שכל אחת מהן מעוצבת לפי אבן המשולבת בשמה ומושפעת מתכונותיה: אודם, ספיר, יהלום, טופז ועוד.

הסוויטות מתאימות לזוגות ובחלקן - בשל המרחב - מתאימות למשפחות ברוכות ילדים היכולות לשכון בה ללא בעייה.

כך אנו יכולים לראות משפחות בעלי מספר נפשות המתארחות בסוויטה אחת, ההורים וגם הילדים משתכנים כולם במקום, בתוך החאן הסגור המעניק תחושה משפחתית ומוגנת.

במלון העתיק יש גם מרפסת רחבת ידיים ממנה נשקף נוף מרהיב אל הרי צפת הירוקים, ולצידה גם ג'קוזי ספא גדול ומפנק ובו מקום לכל ילדי המשפחה. את האזור הזה, ניתן לסגור לזמנים קצובים כך שניתן גם לעשות שימוש במתקן בפרטיות - לכל משפחה.

המלון מספק ארוחות בהשגחת רבנות צפת. למקפידים על אוכל מהדרין, רחוב ירושלים - המרכז המסחרי של צפת - מצוי לא הרחק, וכאן ניתן להזמין מתוך שלל מסעדות המהדרין אוכל מהודר. כפי שמגלה המבקר, כמעט כל מסעדותיה של צפת הן בהשגחה מהודרת. חלקם אף מספקים שירות של משלוח קייטרינג עד לשערי המלון.

לסיכום: המקום מתאים לכל נפש, אך לילדים זו חוויה שלא תשכח.

כמו להתגורר במוזיאון, בפונדק שכמו הגיע היישר מהימים הקדומים, שבהם צעדו כאן בסימטאות האר"י ז"ל וגוריו, אך מצוייד במיטב הנוחות שמספקת כל יחידת אירוח מודרנית.

קישורים:
אל אתר המלון
צפת תיירות נופש גליל מלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד