כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

סיכום מסע ההלוויה • "לא לחינם נרצחת ביום השואה"

אלפים ליוו למנוחות בירושלים את שלום שרקי הי"ד, בן ה-25 שנרצח אמש, בפיגוע דריסה • האח: "ראיתי את התמונות מהפיגוע. אין ספק שזו לא תאונה ושום צנזורה לא תכסה את זה"

מסע הלוויה בהר המנוחות
מסע הלוויה בהר המנוחות


אלפים ליוו (ה'), את הקדוש שלום יוחאי שרקי הי"ד, בן ה-25 שנרצח אמש, בפיגוע דריסה בירושלים.

בהלוויה שהתקיימה בהר המנוחות, השתתפו ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, ורבני ירושלים הגר"א שטרן והגרש"מ עמאר.

אביו של הקדוש הרב אורי שרקי מרבני ישיבת 'מכון מאיר', נשא דברי הספד מרגשים ואמר: "זכית למסור נפש בדרך מיוחדת. זכית להציל חיים של אחרים. הייתה לך נשמה עילאית. עלית לשמים כקורבן לא רצית להתגייס לחיל הים כי לא רצית לצאת מהארץ. חששת שלא תוכל לקבל נבואה. בסוף הלכת, למען עם ישראל".

"לך, בני היקר, לא קשה. נשמתך עולה למלך השלום. זכית להיות מהרוגי מלכות שאין בריה יכולה לעמוד במחיצתם. הייתה בך עצמה עם רגישות. דאגת לכולם. אדמוני ויפה עיניים. בעל חוש הומור. ירית בקשת עד השבוע האחרון ונהרגת כגיבור איפה שיונתן בן שאול נהרג. לא לחינם נפרדת מאיתנו ביום השואה. אתה בן עולם הבא כמו כל מי שיש לו חוש הומור. ולמרות זאת חיית את השואה. זה היה בדמך. כשלא רצית לצחוק באירועים רציניים נזכרת בשואה".

רבה של ירושלים הגאון רבי אריה שטרן ספד: "היום יום השואה שבא להזכיר לנו מה שרצו הנאצים יימח שמם להשמיד ולהרוג את כל היהודים. וכך זה גם היום".

בדברי ההספד אמר הגרש"מ עמאר: "חודש ניסן הוא חודש של ישועות אבל לא עלינו היה החודש הפעם מלווה באבידות גדולות וכעת בהרוגי מלכות".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר: "ירושלים מתעטפת בצערכם. במערכה המתמשכת אנחנו ממשיכים לספוג אבדות קשות אבל אנחנו עומדים נחושים וחזקים, ממש כפי דרכה וערכיה של משפחת שרקי".

האח, יאיר שרקי, עיתונאי חדשות ערוץ 2 אמר: "כל מה שאגיד עליך, אחי שלום, יהיה קלישאה. אבל מדהים כמה כל הקלישאות נכונות לגביך. וגם להגיד את זה, זה קלישאה. נכונה ועצובה".

אחיו הצעיר מיכאל הספידו גם כן והתייחס לשאלת המניע של הדורס: "ראיתי את התמונות מהפיגוע", אמר, "ואין ספק שזו לא תאונה ושום צנזורה לא תכסה את זה".



הקדיש במסע הלוויה. צילום:מדברים תקשורת בוואטספ

אתמול (רביעי) בשעה 23:00 לערך, המחבל חאלד קוטינה בן 37 מכפר ענאתא, הגיע עם רכבו מכיוון המטה הארצי לגבעה הצרפתית, סטה ממסלולו ופגע בעומדים בתחנה, לאחר מכן הרכב נסע אחורה פגע בעמוד תאורה, ונעצר.

שניים שעמדו בתחנה, שלום יוחאי שרקי הי"ד (26) שנפצע אנושות ונפטר מפצעיו לאחר מספר שעות. שירה בת אדל עדה קליין (23) נפצעה באורח קשה, והיא מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ בהדסה עין כרם כשהיא מונשמת ומורדמת.

בצהרים, נמסר ממשטרת ירושלים כי בעקבות תחקור הנהג הערבי חאלד קוטינה, ואיסוף הממצאים בזירה, מתחזק החשד שהדריסה היתה פיגוע מכוון. המפכ"ל רנ"צ יוחנן דנינו התייחס ואמר "הנחיתי את מפקד מחוז ירושלים שיחזק את ההערכות המיוחדת בתחום הביטחון השוטף, לרבות הערכות קבועה בקטע הכביש בו אירעו מספר פיגועי דריסה בשנה החולפת".
לוויה ירושלים טרור שלום שרקי רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד