י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ייעוץ טיפולי בעזרת בעלי חיים: מקצוע מאתגר למגזר החרדי

המודעות להתערבויות טיפוליות בעזרת בעלי חיים בשנים האחרונות גדלה בקצב מסחרר: בואו ללמוד על התחום המאתגר במכון 'מגיד'

ייעוץ טיפולי בעזרת בעלי חיים:  מקצוע מאתגר למגזר החרדי


המודעות להתערבויות טיפוליות בעזרת בעלי חיים בשנים האחרונות גדלה בקצב מסחרר. הקשר הנצחי בין האדם לחיה מתגלה כמועיל להתגברות על קשיים תקשורתיים, רגשיים , מוטוריים ועוד. גם בציבור החרדי גובר הביקוש להתערבויות אלו.

נדמה כי הקשר בין בני האדם לבעלי החיים קיים מאז ומתמיד. בעלי החיים מאפשרים לנו להיפתח באופן בלתי אמצעי, ללא שיפוט או ביקורת ובעיקר בנוחות מוחלטת. התערבויות טיפוליות בעזרת בעלי החיים הוכח כמועיל במקרים של בעיות רגשיות, תקשורתיות, מוטוריות ועוד, ועל כן יותר ויותר מוסדות משלבים את שיטת הטיפול במסגרת השירותים שמספקים.

בית הספר להתערבויות טיפוליות בעזרת בעלי חיים,של מכון מגיד מבית האוניברסיטה העברית מכשיר יועצים טיפוליים בעזרת בעלי חיים לילדים ונוער Animal Assisted Advisor – תכנית מיוחדת ונפרדת למגזר החרדי. תוך לימודים תיאורטיים ופרקטיים העוזרים להם לצבור את הניסיון הראוי בכדי להשתלב בשוק העבודה.

מהו ייעוץ טיפולי בעזרת בעלי חיים לילדים ונוער?
ייעוץ טיפולי בעזרת בעלי חיים לילדים ונוער מבוסס על מפגשים ישירים של ילדים או מתבגרים עם בעלי חיים. המפגש המשולש ביחד עם היועץ הטיפולי בעזרת בעלי חיים, מסייע לפתח ולהעצים יכולות תקשורתיות ומוטוריות ובעיקר לעקוף הרבה מחסומים רגשיים. הטיפול מתאים למגוון מצבים ובעיות ביניהן: הפרעות רגשיות, הפרעות קשב וריכוז, מוגבלויות פיזיות, עיכוב התפתחותי ועוד.

בעלי החיים הם יצורים עמוקים ורגישים שמאפשרים למטופל להיפתח בקלות, לחוש אמפתיה, ליצור אינטראקציה וקשרי חברות וכן להיות במצבים חדשים, שלא יכלו להתקיים במסגרות אחרות. היועץ הטיפולי מתאים את בעל החיים המתאים ביותר למטרות הטיפוליות ולצרכיו של המטופל. אנו נעזרים במגוון רחב מאוד של בעלי חיים, פרווטיים, זוחלים, בעלי כנף ואפילו פרוקי רגליים המתאים לעבודה הטיפולית עם פוביות ופחדים.

כשילד מפחד מבעלי חיים, צריך לשקול את התאמתו לטיפול זה. כמובן אם מטרת הטיפול היא לטפל בפחד זה, נדע להתאים את מדרג בעלי החיים הרלוונטי.

במהלך הטיפול, הופך המטופל למקביל ליועץ הטיפולי בטפלו בסביבתבעל החיים ובחיה עצמה.
הביקוש ליועצים טיפוליים בעזרת בעלי חיים הולך וגובר עם השנים ומשתלב במסגרות שונות. על מנת להיות יועץ טיפולי בעזרת בעלי חיים, יש לעבור הכשרה מקיפה הכוללת התנהלות מול המטופל ומול בעלי החיים. בית הספר להתערבויות טיפוליות בעזרת בעלי חיים מכשיר יועצים טיפוליים בעזרת בעלי חיים, כשבין נושאי הלימוד נמצאים פסיכותרפיה,יעוץ טיפולי, התערבויות טיפוליות, אנטומיה ופיזיולוגיה של בעלי החיים, אינטראקציה בין יועץ למטופל ועוד.

אופי הלימוד
תוכנית הלימודים אורכת כשנתיים וחצי ומכילה כ- 840 שעות לימוד אקדמיות ומעשיות. בית הספר להתערבויות טיפוליות בעזרת בעלי חיים שם דגש רב על הלימודים המעשיים, משום שאלו מסייעים בהכשרה מקצועית יותר של הסטודנטים. התוכנית המעשית כוללת סיורים לימודיים ועבודה עם מגוון בעלי חיים. הפרקטיקה עוזרת לסטודנטים להכיר את ממשק העבודה עם בעלי החיים, צרכיהם, אופיים ואף ללמוד כיצד לשמור על כבודם. חשיפת הסטודנטים ל"עבודה בשטח" מהווה יתרון בשוק העבודה, שכן בעזרתה הם צוברים ביטחון אישי וניסיון.

תכני הלימוד בהתאמה מלאה לדרישות הציבור החרדי, קבוצות נפרדות לנשים וגברים.

למרות ההשקעה הרבה הנדרשת הן בלמידה המעשית והן התיאורטית, עדיין ניתן לשלב לימודים אלו לצד עבודה ותחומים נוספים בחיי היום-יום. העובדה שהלימודים מרוכזים לרוב באחר מהרים / ערב אחד בשבוע מקלה על ארגון השגרה במהלך הלימודים.

למי מתאים ללמוד ייעוץ טיפולי בעזרת בעלי חיים לילדים ונוער?
על מנת להיות יועץ טיפולי בעזרת בעלי חיים לילדים ונוער, צריך להיות בעל זיקה לעולם בעלי החיים, רצון לעזור לזולת, בעל יכולת הקשבה ואמפתיה.
תנאי קבלה פשוטים – 12 שנות לימוד [נשים חוצים / בגרויות. גברים – לימודים בישיבה גבוהה] עדיפות לבעלי תעודת הוראה/תואר ראשון.

מה מקבלים בסיום הלימודים?
הסטודנטים מקבלים תעודת בוגר לימודי יעוץ טיפולי בעזרת בעלי חיים,לילדים ונוער. מטעם בית הספר להתערבויות טיפוליות בעזרת בעלי חיים, האוניברסיטה העברית בירושלים – מכון מגיד, בשיתוף בית הספר לרפואה וטרינרית של האוניברסיטה העברית.
הבוגרים ייהנו מהכרה בינלאומית בלימודיהם, ISAAT (האיגוד הבינלאומי למטפלים בעזרת בעלי חיים ) וכן בהכרה של איגוד IAHAIIO (הארגון היוקרתי של הארגונים העוסקים בקשר אדם - חיה).

ד"ר יוני יהודה, מנהל בית הספר להתערבויות טיפוליות בעזרת בעלי חיים במכון מגיד. מטפל מומחה בעזרת בעלי חיים, PhD בפסיכולוגיה, MEd בחינוך, מוסמך לטיפול מטעם ארגון EAGALA הבינלאומי בסיוע פסיכותרפויטי בעזרת סוסים. מפתח מודל "המשולשים הטיפוליים", מייסד ומנהל את "מרכז חוויות", מחלוצי התחום בארץ ובעולם, ליצן רפואי מוסמך.

מהן אפשרויות התעסוקה לאחר סיום הלימודים?
יותר ויותר מסגרות ואנשים פרטיים מבינים את התרומה הגדולה של בעלי החיים בתהליך רגשי/ פייזיו-מוטורי, ופונים ליעוצים טיפוליים בתחום זה. ניתן להשתלב במסגרות רבות ומגווונות כמו גם קופות חולים, בתי חולים, פנימיות, משרד החינוך- שפ"י, רווחה ועוד.

לפרטים ולהרשמה 3070* 02-5422000- או היכנסו ללינק לקרוא על התכנית, ניתן להשאיר פרטים אישיים ונציג מטעם התכנית יחזור אליכם לחצו כאן


מגיד טיפול בעלי חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד