ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

המתח גובר: מי יזכה באקסלרטור של קרן קמח?

ביום שני הקרוב יתכנסו מאות חרדים לטקס ההכרזה על הסטארט-אפים הזוכים, בתחרות היי-טק ראשונה מסוגה במגזר

צילום אילוסטרציה: פלאש90
צילום אילוסטרציה: פלאש90


ביום שני הקרוב יגיעו מאות חרדים לבית התפוצות בתל אביב, מרביתם אנשי הייטק, יזמים ומפתחים, שיצפו בשקיקה לשמוע את ההכרזה על זהות המנצח באקסלרטור.

עו"ד אברהם יוסטמן, סמנכ"ל קרן קמ"ח, מסביר ל'בחדרי חרדים' מה בעצם קורה שם: "קרן קמח שוקדת כל העת איך לפתח את אפשרויות התעסוקה לאנשים חרדים. בין היתר, עולם ההייטק מתפתח ללא הרף, ומאפשר תעסוקה מגוונת בכל מיני רמות, החל מפיתוח תוכנה - דרך לוחמת סייבר ועד פיתוח עצמאי של סטארט-אפים.

"קרן קמח שותפה במיזם קמא-טק מיסודם של משה פרידמן וחברת סיסקו, שיזמה תחרות סטארט אפים חרדים, שמטרתה הייתה לעודד יזמים חרדים המעוניינים לפתח סטארט-אפ בכוחות עצמם, לגשת להתקבל לאקסלרטור [חממת סטארט אפים טכנולוגית, המסייעת לפיתוח המוצר וקידומו] שיתגמל את הסטרט-אפים שייבחרו בשורה של הטבות, בהן פרס כספי, סיוע וחניכה צמודים לאנשי מקצוע ועוד".

לתחרות המדוברת ניגשו 224 סטארט-אפים ולשלב הגמר הגיעו 6 מוצרים חדשניים, שלדעת חבר השופטים יש להם את מירב הסיכויים לשגשג ולגדול ובעיקר, כפי שמסביר יוסטמן "לספק תעסוקה לעובדים נוספים לתועלת הציבור החרדי".

מי ומי בשופטים?

"צוות השופטים הורכב משורה של מנהלים בכירים בתעשיית הייטק ומנהלי קרנות הון סיכון, שחלקם אף הביעו עניין כלכלי אישי בחלק מהרעיונות והמיזמים - גם כאלה שלא הגיעו לשלב הגמר. היה דגש בקריטריונים על חרדיותו של הצוות והיותו שומר תורה ומצוות. חרדי שמעסיק חרדים בפיתוח הועדף על פני משקיע שהביא תוכניתנים מחוץ למגזר".

ומה יקרה ביום שני בעצם?

"ביום שני הבא צפוי להתקיים טקס הכרזה על שמות הזוכים בו ישתתף נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס, מר יוסי ורדי המכונה הגורו של תעשיית הייטק הישראלית, פרופ' אמנון שעשוע מייסד מוביל-איי, בועז מעוז מנכ"ל סיסקו ישראל, יזהר שיין מייסד קרן הון סיכון גדולה, מוטי פלדשטיין מנכ"ל קרן קמ"ח ובכירי הקרן והרב יוסף דייטש, מ"מ ראה"ע ירושלים. האירוע כולו מתקיים בחסות לשכת המדען הראשי בבית התפוצות בתל אביב, ואנו מקווים כי הוא יתרום כמצופה לסייע לעוד ועוד משפחות חרדיות להתפרנס בכבוד".
קמח קמא טק תפוצות כנס מדען

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד