י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כך הפכה "פלוס 500" לחברת האינטרנט הרווחית בישראל

מנכ"ל Plus500, מפעילת הפלטפורמה למסחר בני"ע, מסביר כיצד הכתה החברה את תחזיות השוק ברבעון הראשון של השנה

.
.





חברת Plus500 לא שוברת מסורת, וממשיכה לשמח את ציבור משקיעיה. החברה הישראלית הנסחרת בבורסת המשנה הבריטית (AIM) לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר, דיווחה הבוקר (ה') על תוצאות חלקיות לרבעון הראשון של השנה, כפי שמאפשר לה החוק הבריטי. כזכור, עדכון רבעוני כזה אינו מחייב את החברה לדווח על השורה התחתונה, אך לשוק לרוב יש את הדרך שלו להבין כיצד נראית השורה התחתונה על בסיס שולי רווחיות, מתוך תוצאות מלאות שכבר נודעו.

Plus500, נזכיר, מתמחה במסחר מקוון ב-CFD (Contracts for Difference - חוזי הפרשים) כמעט על כל נכס בסיס שיש בשוקי ההון - ממניות דרך מט"ח ועד סחורות. ה-Difference, ההפרש, הוא הפער שבין מחיר הקנייה של הנכס למחיר המכירה שלו (Bid מול Ask). על הפער הזה גובה Plus500 עמלה, שהיא המקור העיקרי להכנסותיה.

והכנסות אלו הגיעו ברבעון הראשון של השנה לרמת שיא חדשה - 82.1 מיליון דולר, לעומת תחזית של "רק" 69 מיליון דולר שנתן בנק ההשקעות Numis - אחד מתוך שניים המכסים את החברה (השני הוא אותו בנק שהנפיק אותה). בקיצור ולעניין, Plus500 הכתה את תחזית השוק, ונתון ההכנסות מעיד על קצב צמיחה שנתי של 35% - קצב דו ספרתי יחסית גבוה.

"המותג הבינלאומי, יחד עם הטכנולוגיה הייחודית של החברה והתנודתיות בשוקי ההון, הם שתרמו להצלחה זו", אומר גל הבר, מנכ"ל ואחד מששת מייסדי Plus500. "הצלחה" זו, כדברי הבר, באה לידי ביטוי בביצועים שעומדים מאחורי נתון ההכנסות ה'יבש' כביכול.

ההכנסה מלקוח נותרה יציבה

Plus500 וחברות אינטרנט דומות לה נדרשות להביא כמה שיותר לקוחות (וכמה שיותר איכותיים, כלומר שנותרים נאמנים לה ומבצעים טרנזקציות יחסית גדולות במונחים כלכליים), בעלות כמה שיותר נמוכה. כך היא למעשה מקטינה את הנתון שבעגה המקצועית נקרא AUAC (עלות ממוצעת של רכישת לקוח), ומגדילה את שולי הרווחיות שלה.

ברבעון הראשון של השנה, Plus500 גייסה כמעט 33 אלף לקוחות חדשים - גידול שנתי מרשים של 63% - בעוד שה-AUAC לאותו רבעון היה 892 דולר, נמוך מזה של שנת 2014 כולה - 921 דולר, וכן מה-AUAC ברבעון הרביעי (1,120 דולר) ובשלישי אשתקד (1,005 דולר). "זה אומר שגייסנו יותר לקוחות, ושילמנו עבורם פחות. כך הרגנו שתי ציפורים במכה", אומר הבר. "וזה בעיקר תוצאה של עבודה מאוד טובה ויעילה של מחלקת השיווק שלנו". כסמנכ"ל השיווק של החברה מכהן אלעד בן יצחק, אחד מששת מייסדיה.

למרות הגידול במספר הלקוחות, חדשים ופעילים כאחד (ראו טבלה), ה-ARPU (הכנסה ממוצעת מלקוח) נותרה כמעט בעינה לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בסך של 1,214 דולר. ואולם, הבר טוען כי זו הכנסה גבוהה יחסית לשחקניות אחרות בשוק, והעובדה שנותרה בעינה ממחישה כי Plus500 מצליחה לשמור אצלה לקוחות איכותיים. ברבעון הרביעי של 2014 עמד נתון ה-ARPU על 1,315 דולר, וברבעון השלישי הוא הסתכם ב-1,290 דולר.

אגב, שאלנו את הבר לגבי מגמות המסחר באתר שלה, כלומר האם על רקע רמות השיא של השווקים, יש יותר נטייה בקרב המשקיעים לפעולות שורט במקום לונג. הבר טוען כי כרגע יש איזון.

ממשיכה לחלק דיבידנד, ולהגדילו

Plus500, כפי שעולה מהודעתה, ממשיכה להשקיע בפיתוח אפליקציות המובייל שלה, וזאת לאור העובדה כי חלק ניכר מהטרנזקציות שנעשות אצלה (בערך 70%) נעשות דרך טאבלט או סמארטפון. לאפליקציית החברה המותאמת למכשירי אפל וסמסונג (אנדרואיד) הצטרפה אפליקציה מבוססת מערכת הפעלה של Windows, דהיינו מכשירי Nokia Lumina. "זה מכשיר שיש לו בערך 6% משוק מכשירי הסלולר באירופה", מציין הבר.

כאמור, Plus500 לא פירטה כיצד נראית השורה התחתונה ברבעון הראשון של השנה, אך על בסיס תחזית Numis ותוצאות עבר ניתן להעריך אותה. אשתקד רשמה החברה רווח נקי לאחר מס של 102.5 מיליון דולר - שולי רווח של 45%. לכן, זה אומר לפחות רווח נקי לאחר מס של 37 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2015 לבדו. שיעורי רווחיות אלו, למעשה, הופכים את Plus500 לחברת האינטרנט הכי רווחית בארץ (לפחות מבין הציבוריות).

נתון זה מאפשר ל-Plus500 להמשיך לחלק דיבידנד בנדיבות לבעלי מניותיה. שיעור החלוקה מסך הרווח לאחר מס הוא 60% (היה בעבר 50%), ואשתקד חילקה החברה סך דיבידנד של 92 מיליון דולר, לעומת 41 מיליון דולר בשנת 2013. "דירקטוריון החברה מביע אמון מלא בהצלחתה ובעמידתה בציפיות השוק עבור שנת 2015 כולה, וכן ביכולתה לבצע מדיניות של חלוקת דיבידנד שעולה באופן פרוגרסיבי", דברי הודעת החברה.
.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד