י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פרשת הרב מצגר: "חילול ה' עצום. צריך לתקן את הנזק שנעשה ליהדות"

בעקבות ההקלטות המביכות שנחשפו, מגיבים רבנים ל'בחדרי חרדים': "ההשלכות חמורות ומרחיקות יהודים מהדת" • "את שולה זקן מעריצים? מי שלא מוכן לקחת על עצמו מאסר ונדרש לשקר למשטרה הוא 'מויסר'? לאיפה התדרדרנו?"

צלם:יוסי זליגר, פלאש 90
צלם:יוסי זליגר, פלאש 90


בעקבות ההקלטות שנחשפו אמש (ה) בערוץ 2, משיחות שקיים הרב הראשי לישראל לשעבר, יונה מצגר, עם עד המדינה בפרשת השוחד בה הוא מואשם, מגיבים רבנים בכירים ל'בחדרי חרדים' בחריפות רבה.

"מדובר בביזיון שאין כמותו. פשוט הוספת חטא על פשע. לא די ששמה של הרבנות והיהדות כולה הוכתם בעצם הפרשה והעובדה שרב ראשי נאשם שלקח במסגרת תפקידו שוחד במיליונים, כעת יש גם חילול ה' עצום מפרסום ההקלטות הללו. את שולה זקן מעריצים? מי שלא מוכן לקחת על עצמו מאסר ונדרש לשקר למשטרה הוא 'מויסר'? לאיפה התדרדרנו?"

רב נוסף מציין: "ההשלכות החמורות הן לאו דווקא באשר למעמד הרבנות, אלא איך הדברים מצטיירים בעיניים חילוניות וכמה הם מרחיקים יהודים מהדת. קח יהודי חילוני שהתלבט אם להינשא כדת משה וישראל, ותחשוב מה הסיכוי שהוא ירצה שרב יחתן אותו אחרי שהוא שומע הקלטה כזו? בלי קשר לגזר הדין שיינתן לבסוף - הנזק כבר נעשה ועכשיו צריך לחשוב איך אפשר לתקן את זה".

תמליל ההקלטה כפי שנחשף בחדשות ערוץ 2
עד המדינה: "חייבים לדבר כמה דקות הייתי אתמול בחקירה ומחר אני בחקירה. צריך להחליט מה עושים.

הרב מצגר: אסור לי לדבר איתך.

עד המדינה: אתה יודע מה אני עושה בשבילך להגן? אני כל הזמן מדבר לוקח על עצמי דברים. אתה יודע מה עשו לי בחקירה? הרגו אותי.

מצגר: כל החיים שלי השתנו אני משתגע. אתה חסר לי כל כך אתה לא יודע כמה מה רצו ממך אתמול?

עד המדינה: הם מצאו פה בבית בחיפוש עם רשימות של סכומים וכאילו מיליון פלוס שאני אסביר להם מה זה. הם בטוחים שזה מהכסף שקיבלנו משמחה כי שמחה אמר שהוא נתן לי כסף כביכול. אני לא אמרתי שנתתי לך אז הם לוחצים ולוחצים. אני לא יכול להגיד 'אני לא זוכר, אני לא יודע', בגלל שהם משמיעים לי (הקלטות).

הרב מצגר: מה הבעיה שלך להגיד שאתה לא זוכר, לא יודע?

עד המדינה: אבל אם משמיעים לך כל הזמן...

הרב מצגר: למה אתה רוצה למצוא חן בעיניהם? כל מה שאתה אומר זה אחר כך נגדך. אל תיתן להם.

עד המדינה: הרב תשמע - הם עקבו, הם צילמו, הראו לי קלסר של תמונות מכל האירועים שהיינו, בכל מיני מקומות. הם בטוחים שכאילו אני ניהלתי את הכספים, שזה אצלי ואני לא מספר להם איפה. הם יושבים לי על הראש. הם אומרים - 'זה של הרב אבל אתה מנהל את זה. תגיד לנו איפה זה נמצא'. אני אומר להם 'אני לא יודע על מה אתם מדברים, אין כסף'.

הרב מצגר: אין.

מצגר: מה הבעיה להגיד שאתה לא זוכר

עד המדינה: עורך הדין שלי אמר לי: "אני מבין שאתה מגן על הרב אבל זה שנים בכלא"

מצגר: תראה את זקן ואולמרט שיצאו עם חודש עבודות שירות. פי אלף יותר, על מיליונים מדובר שמה. אתה עוקב אחרי המשפט הזה? אני אשלם לך את הכל אתה מסודר. אני אכתת רגלי בשבילך, אתה תהיה מסודר, כמה כסף אתה צריך?

עד המדינה : אבל אם אני אלך לכלא?

מצגר: אתה לא תלך לכלא

עד המדינה: זה בטח מיליונים. הם יודעים את הסכומים שקיבלנו באמת. הם הוציאו לי מהטלפון שלי את כל המיילים שלי. במיילים שלי כתוב ששלחו תרומה לבית התבשיל.יש להם שיחה שלי עם שמחה שהוא אומר תבוא תיקח את הכסף.

מצגר: תגיד שתרמת את זה.

עד המדינה: מה זה תגיד 'אני תרמתי את זה'?

הרב מצגר: לעניים.

עד המדינה: לאיפה? למי זה עניים?

הרב מצגר: נתנו לכל מיני עניים.

הרב מצגר: אתה חייב להמשיך בדרך שלך. אני אגן עליך כל חיי. החיים שלנו משותפים. אנחנו קשורים אחד לשני. אתה יותר מהבן שלי, אגן עליך, רוצים אותי רב ראשי לירושלים או חיפה, אריה דרעי רציני מאוד, גפני מאוד רציני. אבל אם תהיה שטינקר אתה כאילו 'מויסר' אז בציבור הדתי אתה גמור, אף אחד לא ירצה להעסיק אותך

מצגר: מחפשים אותך בשביל להפליל אותי. תמשיך בדרך הזו, אני מתחנן בפניך, אני חייב לך את כל חיי. אם אני יושב בכלא שנינו גמורים.
מצגר הקלטות שולה זקן תמליל שוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד