י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

המפכ"ל: "הדריסה של שרקי הי"ד - פיגוע נורא"

"אפשר לומר בצורה מבוססת שמדובר בפיגוע נורא וקשה" • מצב הפצועה שירה קליין, קשה אך יציב

המפכ"ל: "הדריסה של שרקי הי"ד - פיגוע נורא"
קובי הר צבי


המפכ"ל רב ניצב יוחנן דנינו, התייחס במהלך השבת לפיגוע הדריסה בירושלים בו נרצח שלום שרקי הי"ד ונפצעה הצעירה שירה קליין.

בפיגוע שהתרחש ביום רביעי בלילה, המחבל חאלד קוטינה בן 37 מכפר ענאתא, הגיע עם רכבו מכיוון המטה הארצי לגבעה הצרפתית, סטה ממסלולו ופגע בעומדים בתחנה, לאחר מכן הרכב נסע אחורה פגע בעמוד תאורה, ונעצר.

שניים שעמדו בתחנה, שלום יוחאי שרקי הי"ד (26) שנפצע אנושות ונפטר מפצעיו לאחר מספר שעות. שירה בת אדל עדה קליין (23) נפצעה באורח קשה, והיא מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ בהדסה עין כרם כשהיא מונשמת ומורדמת.


דנינו שהופיע באירוע שבת תרבות בבאר שבע אמר: "אפשר לומר בוודאות שאירוע הדריסה אכן היה פיגוע, בשנים האחרונות אנו ראינו אירועים כאלה שבהם אדם לוקח את הרכב שלו והופך אותו לכלי רצח. מדובר בארוע נורא. כל ארוע מהסוג הזה שבו יש לנו הרוגים ופצועים זה אירוע נורא", אמר המפכ"ל.

"בירושלים חווינו בחודשים האחרונים מספר אירועי פח"ע עממי. אפשר לומר היום בצורה מאוד מבוססת שמדובר בפיגוע נורא וקשה. ירושלים היא מקום שתמיד היה לא פשוט לשמור על הביטחון האישי של תושבי הבירה".

"מהרגע שהיה לנו את הרצף קיבלתי החלטה לעלות 1000 שוטרים לירושלים. זה שיפר את המצב הביטחוני בירושלים. דבר שני דאגנו לשקט בהר הבית".


צילום: שלמה מור

ביום חמישי האריך בית משפט השלום בירושלים בחמישה ימים את מעצרו של המחבל החשוד בדריסה ואשר טוען שמדובר בתאונה תמימה.

מצבה של שירה קליין עודנו קשה אך יציב, כך נמסר מבית החולים הדסה. היא מונשמת ומורדמת ביחידה לטיפול נמרץ בהדסה עין כרם. המשפחה מבקשת להמשיך להתפלל עבור שירה בת אדל עדה לרפואה שלמה.
פיגוע לוויה ירושלים טרור דריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד