ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

שריפת ענק בדרום • סיכום אירועי השבת

צוותי כיבוי בסיוע מטוסי כיבוי פעלו לכיבוי בשריפה גדולה באזור שקף אמציה • בחדרי חרדים' מגיש: סיכום כל חדשות השבת

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


פעוטה איבדה את הכרתה בעקבות מכה שקיבלה בראשה ממכשיר חשמלי כבד שנפל עליה בביתה בכפר מנדא. צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהוזעק טיפל בנפגעת כבת 3 ופינה אותה במצב קשה לבית החולים רמב"ם כשהיא מחוסרת הכרה, מונשמת וסובלת מחבלה משמעותית בראשה.

בשבת לפנות בוקר, הושלכו 2 רימוני הלם לעבר בית בכפר עילבון השייך למקומי. אין נפגעים ואין נזק. הרקע סכסוך, שוטרי תחנת טבריה עצרו חשוד (20) תושב המקום אשר נחקר ונכלא.

לפנות בוקר נורו יריות לעבר בית של תושב סכנין. אין נפגעים ואין נזק. הרקע סכסוך, תחנת משגב פתחה בחקירה נאספו ממצאים מהזירה.

בשטח פתוח סמוך לשכונת גבעת המורה בעפולה, שוטרים שפעלו באזור הבחינו בחפץ חשוד. למקום הוזעק חבלן שבדקות אלה פועל בזירה לפינוי החפץ שנראה כמרכיבי מטען חבלה. נפתחה חקירה.

בעקבות דיווח למוקד מאה של המשטרה אודות יריות באזור שגב שלום הוקפצו למקום כוחות משטרה מתחנת עיירות, במהלך סריקות השוטרים נמצא בתחנת דלק אלונית בשגב שלום אדם פצוע מתקיפה, פונה במצב קשה לבית החולים. נסיבות בחקירה.

בכביש 40 אירעה תאונת דרכים בשבת לפנות בוקר. נהג רכב פגע ברוכב אופנוע ונמלט מהמקום תוך שהוא משאיר רכבו לאחר שהתנגש עמו בעץ. רוכב האופנוע נפצע באורח בינוני ונזקק לטיפול רפואי. שוטרי תחנת ראש העין פתחו בסריקות אשר הושלמו עם מעצרו הנהג החשוד, בן 19 תושב ראש העין. חקירת האירוע הועברה לבוחני אגף התנועה.

בליל שבת כשעה לאחר חצות פרצה שריפה בבית פרטי במושב גבעתי. צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לביה"ח סה"כ 6 נפגעים, בהם אשה כבת 40 במצב בינוני, עם כוויות בגפיים ולאחר ששאפה עשן פונתה בנט"ן מד"א לבית חולים תל השומר, גבר כבן 40 ו-4 ילדים בגילאי 3-15 במצב קל פונו לבית חולים קפלן לאחר ששאפו עשן.

גבר התמוטט במהלך רכיבה על אופניים בשטח, צפונית מערבית ליישוב כרכום לכיוון טובא זנגריה. לאחר איתור מורכב בסיוע מסוק מד"א ואמצעים טכנולוגיים במוקד מד"א הנפגע אותר בשטח, צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שבסופן נאלצו לקבוע את מותו של גבר כבן 62 ככה"נ תושב מרכז הארץ.

נער הולך רגל נפגע ממשאית ברחוב משה ברזני פינת פיינשטיין בירושלים. צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לביה"ח הדסה עין כרם נער כבן 14 במצב קשה עם פגיעה באגן וגפיים תחתונות.

נער כבן 13 התחשמל באלוני הבשן ונפצע בינוני. צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו אותו במסוק לביה"ח תל השומר, כשהוא בהכרה ויציב, עם שברים מרובים בגפיים עליונות ופצעי כוויות בכפות הידים. ככה"נ הילד טיפס על מבנה חדר חשמל, התחשמל מכבל מתח גבוה ונפל מגובה של כ-3 מטר. משטרת מחוז צפון פתחה בחקירה לבירור נסיבות המקרה.

שתי צעירות נדקרו בטירה. צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לביה"ח מאיר צעירה כבת 19 במצב קשה עם פצע דקירה בפלג גופה העליון ונערה כבת 16 במצב קל עם פצע דקירה בגב.

לתחנת דלק בסטלה מאריס נכנס בליל שבת גבר רעול פנים ובאיומי אקדח שדד מספר מאות שקלים ונמלט מהמקום. אין נפגעים נפגעים. שוטרי תחנת חיפה עצרו שני חשודים, האחד תושב המרכז בשנות הארבעים והאחר תושב מקומי בשנות החמישים בחשד למעורבות בארוע. השניים יובאו הערב להארכת מעצרם בבימ״ש חיפה.

בבוקר שבת נכנס לחדרו של ראש מועצת כפר יאסיף בנוכחותו, תושב המקום בן 55 וגרם על פי החשד להצתת כסאו. החשוד נלכד על ידי שוטרי תחנת עכו. בחיפוש נמצא סכין על גופו. לא היו נפגעים בארוע. מחקירה ראשונית עולה כי הרקע למעשה חוסר שביעות רצון של החשוד מפעילות המועצה. החשוד נעצר. בעקבות הארוע תוגבר כוח משטרתי במקום.

משעות הצהרים פועלים 5 צוותי כיבוי מתחנות אשקלון, קרית גת ובאר שבע בסיוע 2 מטוסי כיבוי בשריפה גדולה באזור שקף אמציה. השריפה כרגע בשליטה לאחר מאמצים מרובים במשך כל שעות היום ובסיוע רשות הטבע והגנים וקק״ל. נשרפו כ-3000 דונם ובשלב זה לא ידוע הגורם.

במהלך פעילות כנגד נהגים שיכורים של שוטרי הזרוע המבצעית במרכז, אותר נהג, כבן 30 מקריית גת, כשהוא נוהג שיכור ברמה של 980 מק"ג. הנהג, שבחודש דצמבר האחרון גם נתפס על ידי השוטרים בחשד לנהיגה בשכרות ונפסל ל-30 יום, נעצר, נכלא ויובא בפני שופט.

סמוך לשעה 17:30 התקבל דיווח על תאונת "פגע וברח" בכביש 20 מחלף רוקח לדרום, בעקבותיה התהפך רכב ונפצעו שניים קל. הנהג הפוגע ועימו שלושה נוסעים עזבו את המקום. למקום הגיעו שוטרי אגף התנועה מזרוע מבצעית תל אביב ואיתרו עדת ראייה שמסרה פרטים מזהים של החשוד וריכבו. במהלך הטיפול בזירת התאונה הבחינו השוטרים באדם המתבונן בנעשה ועונה לפרטים המזהים שמסרה עדת הראייה. השוטרים עיכבו את החשוד שהדיף ריח של אלכוהול. בבדיקת שכרות נמצא שיכור ברמה של 665 מק"ג. לטענת החשוד, ריכבו נמצא בביתו בגבעת זאב ובמקרה הזדמן לזירה כהולך רגל. לאחר שנלקח לחקירה עלה כי לאחר התאונה החנה את ריכבו סמוך לזירה ואילו שלושת חבריו עזבו את המקום. הנהג, יליד 84 תושב גבעת זאב, נעצר על ידי בוחני אגף התנועה.

תאונת דרכים קשה בציר המשאיות בג׳בל מוכבר בירושלים ילד כבן 14 שרכב על אופניים נפגע ע"י משאית שעברה בכביש, הנער פונה ע''י מד''א במצב קשה לבי''ח עין כרם. בוחני תנועה במקום, גובים עדותו של נהג המשאית.

מצבה של שירה קליין שנפגעה בתאונת דרכים ככה"נ על רקע לאומני בגבעה הצרפתית בירושלים עודנו קשה אך יציב. היא מונשמת ומורדמת ביחידה לטיפול נמרץ בהדסה עין כרם.

ארבעה צוותים בפיקודו של רשף דני שמש פעלו לפנות בוקר בשריפה שפרצה בבית כנסת ברחוב חטיבת קרייתי ברמלה. מוקד השריפה היה פלטה חשמלית של שבת. לא היו אנשים במקום ולא היו נפגעים.,

חדשות חוץ,
אלמונים פתחו בירי לעבר מפקדת המפלגה הכורדית (HDP) באנקרה בירת טורקיה. המאבטחים במקום השיבו אש לעבר התוקפים שנמלטו. איש לא נפגע. חבר המפלגה סירי סורייה אונדר כינה את המתקפה "פרובוקציה שנועדה להחליש את כוחה לקראת הבחירות במדינה בחודש יוני".

סעודיה העבירה לאו"ם 274 מיליון דולר במסגרת מאמצי הארגון להעניק סיוע הומניטרי למיליוני אזרחי תימן בעקבות הקרבות החריפים במדינה בחודש האחרון. מלך סעודיה סלמן הורה אתמול על העברת הכספים.

22 בני אדם נהרגו ו-50 נפצעו בשני פיצוצים שאירעו בעיר ג'לאלאבד שבמזרח אפגניסטן. כך נמסר מהמשטרה המקומית. ככל הנראה מדובר בפיגוע התאבדות כפול.

15 עובדי בנייה נפצעו בפיצוץ בעקבות פגיעה בצינור גז טבעי בפרסנו שבקליפורניה. הפיצוץ הוביל לשריפה. ממחלקת הכיבוי נמסר כי מצבו של אחד מהם קשה.

לפחות 21 בני אדם נהרגו בקרבות בין כוחות הביטחון הפרו-ממשלתיים בלוב לאנשי המליציה האיסלאמיסטית פאג'ר בעיירה טג'ורה, באזור טריפולי.

שתי מפלגות אופוזיציה ברוסיה הסכימו לאחד רשימות לקראת הבחירות לפרלמנט בשנה הבאה, הצעד הראשון באיחוד יריבי הקרמלין לאחר רציחתו של בכיר האופוזיציה בוריס נמצוב. מפלגת RPR, שהוקמה על ידי נמצוב, ומפלגת הקונגרס של אלכסיי נבלני, הודיעו על ריצה משותפת גם בבחירות ברשויות המקומיות השנה.

חמישה נערים נעצרו בעיר מלבורן באוסטרליה בחשד שתכננו פעולות טרור ברחבי המדינה, "כולל נגד שוטרים". כך מסרו הרשויות במדינה.

נשיא ארה"ב ברק אובמה שוחח בטלפון עם המלך הסעודי סלמאן ודן עמו במצב בתימן. השניים סיכמו כי פתרון פוליטי באמצעות מו"מ הכרחי לפתרון בר קיימא במדינה שנאבקת במורדים החות'ים. אובמה הדגיש פעם נוספת את מחויבותה של ארה"ב לביטחונה של סעודיה, שמובילה את מבצע "סופה נחרצת" נגד המורדים בתימן.

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף קרא למזכ"ל האו"ם באן קי מון לנסות לסיים את "ההפצצות האוויריות חסרות ההכרה" של הקואליציה שמובילה סעודיה בתימן. במכתב לבאן מסר זריף כי יש לכונן הפסקת אש. "המצב הקריטי מחמיר והמשבר ההומניטארי בתימן מתקרב למימדי אסון", הוסיף.

לפחות 76 בני אדם נהרגו ביממה האחרונה בדרום תימן בתקיפות מטוסי הקואליציה הערבית בהובלת סעודיה. כך על פי גורמי רפואה. בתקיפות נהרגו לפחות 20 חמושים חות'ים והושמדו טנקים ומשוריינים שבהם עשו המורדים שימוש.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר שהופתע מכך שרוסיה לא סיפקה לאיראן טילי S-300 "מוקדם יותר". זאת, על רק היחסים המעורערים בין הקרמלין לבית הלבן. רוסיה סיכמה עם איראן על מכירת הטילים בתחילת השבוע ובכך הסירה איסור בן חמש שנים על מכירת טילי נ"מ לאיראן.,

סיכום אירועי השבת בשיתוף מוקד זק"א ו'קבוצת העיתונאים רוטרניק',
,
שריפה דרום רוסיה שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד