כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

למרות חילול השבת ההמוני: הנציגים החרדים באשדוד לא מפילים את לסרי

על אף שחברי המועצה החרדים באשדוד התחייבו לפרוש באם ימשיך חילול השבת במתחם 'ביג' בעיר - הם בוחרים לגרור רגליים • בשבת האחרונה הגיע חילול השבת במקום לשיא • עסקן שבת: "שילמדו מהנציגים ברעננה" • ומה אומרים ביהדות התורה?

למרות חילול השבת ההמוני: הנציגים החרדים באשדוד לא מפילים את לסרי
הביג באשדוד, "חילול שבת המוני"


אשדוד החרדית ממשיכה לכאוב את כאבה של השבת לנוכח חילולי השבת המתבצעים בהיקפי ענק במתחם 'ביג פאשן', שנמשכו גם בשבת האחרונה, וזאת תוך רמיסת כבודה של השבת וחרף המחאה.

כמו בשבתות הקודמות, גם השבת פעלו מרבית החנויות במתחם, בו פועלות כ-140 חנויות, והן משכו למקום אלפי לקוחות שהגיעו בכלי רכב פרטיים מכל הישובים הסמוכים לאשדוד.

במתחם עצמו, מלבד החנויות שפעלו כביכול מדובר ביום חול לכל דבר, הופעלו 'אטרקציות' ופעילויות נוספות שמטרתן למשוך למקום לקוחות דווקא ביום השבת, כפי שהצהירה הנהלת הקניון באשדוד - וזאת על אף הכחשתה של הנהלת 'ביג' הארצית. כלי הרכב גדשו את מתחמי החניה הסמוכים למתחם שעלו על גדותיהם כך שהרכבים נראו חונים בכל מקום אפשרי, כולל בשטחים הסמוכים למתחם הקניות עד למתחם תחנת הרכבת.

עסקני השבת בעיר דאגו לסייר במתחם כמנהגם בשבועות האחרונים. הרב יונה ארליך מ'משמרת השבת אשדוד' אמר ל'בחדרי חרדים' כי "לדאבון הלב גילינו כי מספר חנויות שעד כה לא היו פתוחות בשבת, פתחו את שעריהן עוד בטרם יצאה השבת. הדבר מלמד על הלחץ העצום שמופעל על בעלי החנויות במתחם שנדרשים לוותר על אלפי לקוחות שצובאים על הקניון בשבתות, כשלא לכולם עומדים הכוחות המאפשרים להם לעמוד איתן על עקרונותיהם ולא להיכנע".

בינתיים החברים החרדים במועצה שאיימו בתקופה האחרונה על פרישה מקואליציית ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי מתמהמהים משום מה ולא פורשים לנוכח חילולי השבת. יצוין כי ברגע שהחרדים יפרשו, אין ללסרי קואליציה.

עסקן בעיר אשדוד אומר ל'בחדרי חרדים' כי "לא ייתכן שבגלל תופינים שהם מקבלים בעירייה השבת נרמסת ‏בראש כל חוצות, הנה ברעננה רצו להטביל לנצרות, הדתיים איימו וראש העיר נכנע מיד. איפה חברי המועצה החרדים באשדוד?".

מנגד אומר גורם בכיר ביהדות התורה בעיר ל'בחדרי חרדים' - "אנחנו עובדים בכמה מישורים, השאלה של פרישה נתונה בידי הרבנים, שברגע שיגידו אנחנו נפרוש.

"אם נפרוש בשביל שלסרי יאכוף את החוק, הרי הם יפנו לבית המשפט שיתיר ומה עשינו בכך?", הגורם הוסיף עוד ואמר כי "אנו מקווים שביומיים הקרובים נוכל להגיע לפתרון".
אשדוד חילול שבת לסרי ביג שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד