כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

8 ו-10 שנות מאסר למחבלים שתכננו פיגוע בממילא בעונת החגים

תושבי מזרח ירושלים אחמד רישק ואיסמאעיל אבו מפלפל תכננו לבצע העברת מטען חבלה מרמאללה והנחתו בפח בממילא, שם עבדו, כשהוא עטוף באריזת מתנה ושוקולדים • יוזם הרעיון, נידון לפני כשנה ל-8 שנות מאסר

ממילא. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
ממילא. צילום: נתי שוחט, פלאש 90 צילום: נתי שוחט, פלאש 90


בית המשפט המחוזי בירושלים גזר 8 ו-10 שנות מאסר על שני תושבי מזרח ירושלים שתכננו לבצע פיגוע במתחם ממילא בתקופת החגים, באמצעות מטען חבלה שתכננו להחביא בפח במתחם. השניים ניסו גם להשיג אקדח כדי לירות בחיילים.

אחמד רישק ואיסמאעיל אבו מפלפל, הורשעו בעבירות של קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמתו ובסיוע לניסיון לייצור נשק. על אחמד רישק נגזרו 10 שנות מאסר בפועל, ואילו על איסמאעיל אבו מפלפל נגזרו 8 שנות מאסר בפועל.

בגזר הדין ציין כבוד השופט הבכיר, צבי סגל: "הנאשמים היו מעורבים, כל אחד על פי חלקו, בתכנון ובסיוע להוציא אל הפועל פיגוע תופת, אשר נועד לזרוע הרס וחורבן בתוככי מדינת ישראל בכלל, ובלב ליבה של העיר ירושלים בפרט. האופי החבלני והעוין של המעשים מצביע כי הנאשמים חפצו לפגוע בביטחונה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה. העובדה כי הנאשמים הינם אזרחי ישראל מוסיפה נופך של חומרה למעשים".

"הנאשמים פעלו בידיעה כי כאזרחים ישראלים תנועתם חופשית, וניצלו חופש תנועה זה. יוזכר, כי הנאשמים עבדו באותה עת במרכז הקניות "ממילא", והיה בכך כדי ליצור גישה נוחה והסוואה לכיוון היעד. בכך נודעת חומרה יתרה למעשיהם, כפועלים נגד מדינתם, בהיותם תושבי ואזרחי המדינה".

לפני כשנה, בי"ב סיון, בית המשפט המחוזי בירושלים גזר 8 שנות מאסר על חמדי רומאנה בן 23, תושב אלבירה ברמאללה, בגין קשירות קשר לביצוע פיגוע בממילא בתקופת החגים, ולצורך כך גייס עובדי תחזוקה בקניון בעלי תעודת זהות כחולה.

על פי כתב האישום, בערב חג הפסח תשע"ג, החליט חמדי רומאנה להכין מטען חבלה ולהניחו במקום הומה-אדם בירושלים בכדי לרצוח מספר רב של יהודים. כדי להוציא את תוכניתו לפועל, למד איך להכין חומרי נפץ ומטעני חבלה באמצעות חומרי הדרכה שמצא באינטרנט, ואסף חומרים כימיים שונים מהם ניתן להכין חומרי-נפץ. בנוסף, הפך את אחד החדרים בביתו למעבדה לייצור חומרי נפץ ומטעני חבלה.

כחודש לאחר מכן נפגש עם בן דודו, אחמד רישק, תושב ירושלים, וסיפר לו על כוונתו. חמדי ביקש מרישק כי לאחר שהמטען יהיה מוכן, רישק יכניסו לישראל. בנוסף, ביקש מרישק שיביא לו חומצת "מי-אש", מדליק פחמים ו"גולות" ברזל עבור המטען ורישק הסכים לכך.

בחודש אב נפגשו שוב בביתו של רישק, שם הציע חמדי לבצע את הפיגוע במרכז הקניות ממילא, ורישק הציע את בן דודו אסמעיל אבו מפלפל, תושב ירושלים. במהלך החודש נפגשו השלושה יחד במסעדה ברמאללה, בה דנו בפרטי התוכנית להנחת מטען החבלה. האפשרות המועדפת שעלתה בפגישה היא שהמטען יהיה עטוף באריזת מתנה, בתוך סלסלה עם שוקולדים, ויונח בתוך פח אשפה בממילא. בנוגע למועד הפיגוע, עלתה האפשרות שהוא יבוצע במהלך אחד החגים היהודיים, שכן בתקופה זו פוקדים אנשים רבים את מרכז הקניות.

חומרי החבלה שנתפסו. צילום: שב"כ


מטען ממילא פיגוע ירושלים הרשעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד