ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

האופוזיציה מתעוררת: "לחשוף עלות ההסכמים"

ח"כ סתיו שפיר דורשת מאגף התקציבים באוצר: לחשוף את העלויות הכלכליות של דרישות המו"מ הקואליציוני

ועדת הכספים. צלם:פלאש 90
ועדת הכספים. צלם:פלאש 90 צילום: פלאש 90


ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) פנתה הבוקר (א) לראש אגף התקציבים באוצר בדרישה לחשוף את חוות הדעת המקצועיות שהכין המשרד לצוותי המו"מ הקואליציוני.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם כי אגף התקציבים כתב חוות דעת מקצועיות אודות דרישות שונות של המפלגות במהלך המגעים הקואליציוניים, ובמרכזן הערכות עלות הדרישות והשלכותיהן. אולם, למרות העניין הציבורי הרב בחוות הדעת, סירב משרד האוצר לפרסם אותן עד כה.

שפיר כתבה כי "מדובר בחוות דעת מקצועיות שההשלכות התקציביות המפורטות בהן תורגשנה כבר בתקציב הקרוב, הצפוי לצאת לדרך בעוד מספר חודשים". עוד ציינה כי "לאחרונה פורסם מסמך הנחיות מפורט מטעם היועץ המשפטי לממשלה, העומד על חשיבות שיתוף הציבור בהסכמים קואליציוניים, וכן בכל ההחלטות שמתקבלות כתוצאה מאותם הסכמים. קל וחומר, שבעניינו, כשמדובר במסמכים מקצועיים בלבד, המהווים מפתח חשוב מעין כמוהו להבנת הסוגיות העומדות על הפרק, לציבור יש זכות מלאה לעיין בהם".

לדבריה, "לא יכול להיות שמתקבלות החלטות על כספי המסים של אזרחי ישראל והאחרונים לקבל עליהם עדכון הם האזרחים עצמם. ביקשתי לקבל ולפרסם את חוות הדעת באופן מיידי על מנת שלציבור תהיה יכולת להעריך, לשפוט ולבקר בצורה הטובה ביותר את ההשלכות של החלטות נבחרי הציבור שלהם. כשהבקשות למיליונים יתחילו לזרום לוועדת הכספים כתוצאה מההסכמים האלה, יהיה הרבה יותר קשה לעצור אותן".
שפיר תקציב קואליציה הסכמים ועדת הכספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד