ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

עיריית בית שמש תדון מחדש בתקצוב 'מרכז רקפת'

בית המשפט קבע כי החלטת העיריה בעניין המרכז המשרת 1800 ילדים בעלי צרכים מיוחדים "אינה יכולה לעמוד על כנה" • מנהלת המרכז: "החלטה חשובה ואמיצה"

עיריית בית שמש תדון מחדש בתקצוב 'מרכז רקפת'
נתי שוחט


ילדים בעלי צרכים מיוחדים המטופלים במרכז רקפת זכו הבוקר (א'), בתקווה מחודשת, כאשר בית המשפט המחוזי בירושלים קבע, כי על עיריית בית שמש לקיים דיון מחודש בהחלטה שלא לתקצב את המרכז הטיפולי המשרת כ-1,800 ילדים בשנה.

כזכור, בחודש שעבר הגישה עמותת 'לגדול ולפרוח' בבית שמש, המפעילה את מרכז רקפת, עתירה מנהלית נגד עירית בית שמש, בטענה כי העירייה מסרבת לתקצב את מרכז רקפת המטפל בילדים בעלי צרכים מיוחדים, בעוד שהמוסד המקביל הפועל במתנ"ס מאירהוף, זוכה לתקציבים שוטפים.

במסגרת עתירתה, הוסיפה העמותה וטענה באמצעות עורכי הדין דרור ויגדור ואורנה שון ממשרד יגאל ארנון ושות', כי החלטת העירייה פגומה, לא שוויונית, בלתי לגיטימית ופוגעת בכ-1,800 ילדים בעלי צרכים מיוחדים, שיוותרו ללא חלופה אמיתית, אם המרכז ייסגר.

בשבוע שעבר נערך דיון בעתירה במעמד הצדדים.

במהלך הדיון, ביקר השופט ארנון דראל את הנחת הבסיס שעל פיה פעלה העירייה, לפיה את כספי התוכנית הלאומית לילדים ולבני נוער בסיכון, ניתן לחלק רק לגוף אחד: המתנ"ס המקומי או מרכז רקפת.

בפסק דינו קבע השופט דראל כי "כי בין השיקולים השונים עליה לבחון את מידת התרומה של כל מרכז או יחידה לקהילת הנזקקים לו בבית שמש, איכות הטיפול הניתנת בו לילדים, המענה שהוא נותן מבחינה דמוגרפית וגיאוגרפית, המעמד של של המוסד ביחס לרשות המקומית ... לרבות ההשלכות שיש לאי מתן תמיכה לאותו גוף במצב הדברים הקיים".

השופט דראל הוסיף וציין: "נראה כי ניתן למצוא פתרון מעשי אחר שיענה על הקושי ויש לקוות כי ייעשה מאמץ להידברות בין הצדדים".

מנכ"לית עמותת רקפת, זיווה שפירא, מסרה: "בית המשפט קבע כי על העירייה לקבל החלטה חדשה אשר מביאה בחשבון את האפשרות לחלק את כספי התמיכה בין העמותה לבין המתנ"ס המקומי – זו גם הדרך הנכונה לטעמנו וכך טענו לאורך כל הדרך.

"מדובר בהחלטה חשובה ואמיצה. אני קוראת לראש העיר מר משה אבוטבול לשים את המחלוקות מאחור, לשבת איתנו במהרה ולדאוג לכך שהפרשה תבוא על סיומה במהרה וילדי רקפת יוכלו להמשיך לקבל את הטיפול המיטבי המגיע להם"


רקפת עמותה ילדים מיוחדים בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד