י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אבל בציונות הדתית: הגאון הרב אהרון ליכטנשטיין זצ"ל

הלך לעולמו הגאון הרב אהרון ליכטנשטיין זצ"ל, ראש ישיבת הר עציון • מבכירי רבני הציונות התית

הגאון הרב אהרון ליכטנשטיין זצ"ל,
הגאון הרב אהרון ליכטנשטיין זצ"ל,


אבל כבד בציונות הדתית: הלך לעולמו הגאון הרב אהרון ליכטנשטיין זצ"ל, ראש ישיבת הר עציון והוא בן 81 בפטירתו.

הרב ד"ר אהרן ליכטנשטיין זצ"ל נולד בצרפת בכ"ח אייר התרצ"ג. שימש כראש ישיבת הר עציון ‏באלון שבות, והיה חתן פרס ישראל לספרות תורנית.

היה ‏ממנהיגי האגף המתון של הציונות הדתית. בעל השקפת עולם המשלבת את ערכי לימוד תורה והלכה בצורתם המסורתית.

הרב ליכטנשטיין בעל תואר ד"ר בספרות אנגלית ונחשב לאחד מתלמידיו המובהקים של הגאון רבי יוסף דוב הלוי סולובייצ'יק זצ"ל ודרכו הלימודית מושפעת משיטת בריסק. בהמשך גם נישא לבתו. כן למד אצל בעל ה'פחד יצחק' הגאון רבי יצחק הוטנר זצ"ל.

ברבות השנים נקרא על ידי הרב יהודה עמיטל לבוא ולכהן לצידו כראש ישיבת הר עציון ‏מאז עלה לארץ והרביץ תורה ויראה עשרות בשנים.

נשיא המדינה ראובן ריבלין קיבל בצער את הידיעה על פטירתו ואאר: "הרב אהרון ליכטנשטיין היה בלשון חכמינו ״אריה שעלה מבבל״. כח תורני רב עצמה, איש מוסר, גדול תורה, חתן פרס ישראל לספרות תורנית שהקים יחד עם הרב עמיטל ז״ל עולם שלם של תורה. אישיותו הציבורית הטביעה את חותמה על הציונות הדתית ועל מדינת ישראל כולה. אני תקווה שתורתו ומורשתו ימשיכו להדריך את דרכינו. תנחומי למשפחתו ולתלמידיו הרבים".

‏יו"ר הבית היהודי השר בנט הוציא הודעת אבל בה כתב: "הרב ליכטנשטיין הוא סמל לשילוב עולמות. הוא הקים עולה של תורה בארץ ישראל. לפני חמישים שנה, בזמנים בהם התורה הייתה מונחת בקרן זווית בא הרב ליכטנשטיין ושילב בין ההשכלה והדיוק לבין הקפדה על ההלכה. הכל בשפה ברורה ותוך חיבור לציבור אותו לימד והנהיג.‏ תנחומיי לעשרות אלפי התלמידים שהותיר, למשפחתו ולכל קרוביו".

מסע הלווייתו תיערך מחר (שלישי) בשעה 10:00 בבית מדרשו בישיבת הר-ציון שבגוש עציון. מסע ההלוויה יצא משם להר המנוחות בירושלים שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
הרב ליכטשטיין אבל ציונות דתית פטירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד