ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

ביזיון: 'נשות הכותל' חטפו ספר תורה בכותל

'נשות הכותל' הגיעו לכותל וניסו להעביר בביזיון ספר תורה מעזרת הגברים • מספר מתפללים ניסו לחטוף אותו מידן

ביזיון: 'נשות הכותל' חטפו ספר תורה בכותל
קובי הר צבי


מהומה בכותל המערבי הבוקר (ב'), בשל פרובוקציה של קבוצת נשות הכותל. המשטרה עיכבה אותן לחקירה והן שוחררו.

הבוקר הגיעה קבוצת נשות הכותל לכותל המערבי, לתפילת ראש חודש וניסו להעביר ספר תורה מעזרת הגברים לעזרת הנשים. הם הגביהו את ספר התורה וקראו בו.

מספר מתפללים חרדים מעזרת גברים, נכנסו לעזרת הנשים בניסיון להחזיר את הספר למקומו בעזרת הגברים ובמקום התפתחה תגרה אלימה בין הגברים לנשים.

"מדובר במהלך פרובוקטיבי שכל עניינו להבעיר את הכותל (יעידו המצלמות הרבות שהוזמנו לתעד את האירוע), ואכן - "הצליחו" נשות העמותה לעורר עליהן את זעם המתפללים ובעמל רב של משטרת ישראל ועובדי הכותל נמנע עד שפיכות דמים של ממש" נמסר מלשכת רב הכותל.

רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ גינה בתוקף את ביזוי ספר התורה "על ידי עמותה שולית שנלחמת את מלחמותיה על גבם של מתפללי ומבקרי הכותל, אשר יודעים להניח את העדפותיהם האישיות מאחור ולהרכין ראש בפני מסורת הדורות הארוכה של הכותל המערבי. אוי לאותה בושה! אוי לאותה חרפה!"

הרב רבינוביץ קרא למזכיר הממשלה ולשר לעניני דתות הרואים את החרפה והכוונות הפרובוקטיביות של קבוצה זו לתקן את התקנות של המקומות הקדושים בדחיפות על מנת למנוע בעתיד חילול הקודש.

רב הכותל המערבי הוסיף כי הוא משתתף בצערו של תורם ספר התורה שנלקח לעזרת הנשים שהיה באותה שעה ברחבת הכותל המערבי וזעק בכאב על חילול הקודש. כשהוא מציין שהוא מקבל על עצמו לצום כדין ספר תורה שנפל.,
נשות הכותל פרובוקציה ראש חודש כותל מערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד