י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חילול שבת: חברי מקהלה התחזנו ונסעו ברכב

אלעד החרדית סוערת: שניים מחברי מקהלת 'פעמונים' שליוו שבת חזנות בעיר, עזבו במהלך השבת ברכב את העיר

מודעת השבת על הופעת המקהלה באלעד
מודעת השבת על הופעת המקהלה באלעד


‏חילול שבת בעיר אלעד: בשבת האחרונה נערכה שבת חזנות מיוחדת בבית הכנסת 'חמדת מרדכי' ברחוב רבי יוחנן בן זכאי, בהשתתפות החזנים יעקב מוצן וישראל רנד ובליווי מקהלת 'פעמונים' בניצוחו של יוסי שוורץ.

המונים מתושבי אלעד נהרו לשבת החזנות וצבאו על דלתות בית הכנסת, שאף בליל שבת נסגרו מחוסר מקום. בסופו של יום, ‏לא בכל שבת זוכה אלעד לארח שבת חזנות.

אלא שתושבים מעידים ל'בחדרי חרדים' כי בעיצומה של השבת, לאחר התפילה, שניים מחברי המקהלה ירדו לכיוון היציאה מהעיר - שם החנו רכב מבעוד יום את רכבם, ועשו את דרכם חזרה מהעיר תוך חילול שבת.

אחד התושבים שחזה בחברי המקהלה מספר: "ראיתי איך שניים יוצאים מבית הכנסת יחד עם התיק שברשותם, יורדים מרחק הליכה של רבע שעה, נכנסים לרכב ויוצאים". אותו תושב מביע זעזוע עמוק מחילול השבת, ומציין "לא ייתכן שמקהלה שמלווה חזנים בבית הכנסת בתפילות - תעסיק חברים שמחללים שבת בפרהסיא, לא מבין מה הבעיה שיתארחו בעיר בשבת ויעזבו במוצאי שבת?"

בעולם החזנות קיים ויכוח ישן בין המקהלות השונות, על אלו שאינם שומרים שבת. אחד המשתתפים באירוע אומר ל'בחדרי חרדים' כי האבסורד הגדול שמקהלת פעמונים קמה על טהרת בחורי הישיבות, ולבסוף הפכה למקהלה שחלק מחבריה לא דתיים ומחללי שבת, מה שחוסך להנהלת המקהלה שלא צריכה לדאוג לאירוח לחבריה בשבת.

יצחק ראשי, מנהל המקהלה, אומר ל'בחדרי חרדים': "המקהלה שומרת שבת. אף אחד לא נסע בשבת. הם חברים שלי וכולם שומרים שבת. יש תנאי עם החברים שמי שמחלל שבת לא מקבל כסף. לא יודע מאיפה הבאתם את זה, כל מי שעובד איתנו חובשים כיפות. מי שלא פעל כך לא יופיע איתנו יותר ולא יקבל כסף, המקהלה שלנו מושתתת על בחורי ישיבות, מה שקרה שהשבת שלושה מהם נעדרו".

יוסי שוורץ מנצח המקהלה אומר ל'בחדרי חרדים': "זה שקר גמור, אף אחד לא נסע, כולם היו איתי כל השבת. לא עקבתי אחריהם לבדוק אם מישהו לא הדליק סיגריה, אבל לנסוע אף אחד לא נסע ולא יצא מהעיר".
חילול שבת אלעד מקהלה פעמונים חזנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד