כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בעקבות התרעת אור ירוק: מסוקי הפינוי יחלצו נפגעים גם בשעות הלילה

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אנו מברכים על החלטת משרד הבריאות להחזיר את הפינוי המוסק בשעות הלילה. זוהי החלטה מצילת חיים שתאפשר לנפגעי תאונות הדרכים לקבל את הטיפול הטוב ביותר בזמן הקצר ביותר"

בעקבות התרעת אור ירוק: מסוקי הפינוי יחלצו נפגעים גם בשעות הלילה


לפני כחודשיים, התריעה עמותת אור ירוק מפני מחדל בטיחותי, כאשר הוחלט להפסיק את שעות הפינוי המוסק בין השעות 20:00 בערב עד 8:00 בבוקר. החלטה קשה זו למעשה הובילה לכך שנפגעי תאונות דרכים בשעות הלילה באזורי הצפון והדרום המרוחקים ממרכזי טראומה בבתי חולים, לא יכלו להגיע אל בית החולים במהירות. הפסקת הפינוי המוסק בשעות הלילה נעשתה בעקבות שיקולי תקציב.

כעת, החליט משרד הבריאות להפוך את החלטתו ולהחזיר את שעות הפינוי המוסק גם לשעות הלילה. המשמעות היא, כי פצועי תאונות דרכים ונפגעים נוספים כמו אנשים שלקו באירוע לב, יזכו להגיע במהירות אל בית החולים ולקבל טיפול מהיר שיכול להציל את חייהם.

בפנייתה של עמותת אור ירוק לבדוק מה מונע את הפעלת המסוקים 24 שעות ביממה, כתבו נציגה כי "שירות הפינוי המוסק הינו שירות בעל תרומה משמעותית לטיפול ולהצלת חיי נפגעי תאונות דרכים ונפגעים ככלל", נכתב בפניה, "השירות מקטין באופן משמעותי את זמן הפינוי ומאפשר לצוות הרפואי להביא את הפצועים בזמן הקצר האפשרי לקבלת טיפול רפואי במרכז טראומה".

מסוקי הפינוי, פועלים בעיקר באזורי הצפון והדרום, המרוחקים ממרכזי טראומה בבתי חולים. הפינוי המוסק מפנה פצועים קשים יותר מאשר הפינוי הקרקעי, ולפצועים קשה שמפונים במסוק, סיכוי הישרדות גדולים יותר.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אנו מברכים על החלטת משרד הבריאות להחזיר את הפינוי המוסק בשעות הלילה. זוהי החלטה מצילת חיים שתאפשר לנפגעי תאונות הדרכים לקבל את הטיפול הטוב ביותר בזמן הקצר ביותר".

מתחילת הפעלת הפינוי המוטס פונו 1,800 בני אדם לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים ומרכזי הטראומה – מאז שנוסף מסוק נוסף בממוצע כמעט בכל יום מתבצע פינוי
• בשנת 2014 חולצו 267 בני אדם על ידי הפינוי המוטס - 105 בני אדם חולצו על ידי המסוק שנמצא בדרום הארץ ו-162 בני אדם חולצו על ידי המסוק שנמצא בצפון הארץ.
• בשנת 2013 חולצו 363 בני אדם על ידי הפינוי המוטס - 174 בני אדם חולצו על ידי המסוק שנמצא בדרום הארץ ו-189 בני אדם חולצו על ידי המסוק שנמצא בצפון הארץ.
• בשנת 2012 חולצו 366 בני אדם על ידי הפינוי המוטס - 144 בני אדם חולצו על ידי המסוק שנמצא בדרום הארץ ו-122 בני אדם חולצו על ידי המסוק שנמצא בצפון הארץ.
אור ירוק תנועה כביש רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד