י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הנהלת 'פעמונים': "מחללי השבת הושעו לאלתר"

מנהל המקהלה השעה לאלתר את החזנים המחליפים החשודים בחילול שבת, ומבהיר: "לא עובר בשתיקה על אירוע כזה"

מנצח המקהלה יוסי שוורץ
מנצח המקהלה יוסי שוורץ


בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים', כי לאחר הופעה בשבת חזנות באלעד, יצאו שניים מחברי המקהלה לרכב שחנה בסמוך ויצאו מהעיר בעיצומו של יום השבת, מגיב מנהל המקהלה, החזן יוסי שוורץ, בכאב ובנחרצות.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר שוורץ: "אני עדיין המום מעצם הגילוי לכאורה ששניים מחברי אנסמבל פעמונים חשודים על חילול שבת! ראשית, מעולם לא עלה בדעתי בדל מחשבה להעסיק כחזנים אצלי אנשים שאינם שומרי שבת. ברור שלו הייתי חושש לרגע שאולי הם יחללו שבת, הם לא היו נמצאים אצלי בהרכב - אפילו באם לא היה לי אף מחליף אחר!"

שוורץ מציין כי הדבר נודע לו כאשר קיבל את פניית 'בחדרי חרדים', מאחר והוא עצמו לא היה נוכח בשעת מעשה, והוא מבהיר כי לא יעבור בשתיקה על האירוע החמור. "לאחר שהתקשרו אלי מהאתר וביקשו את תגובתי, הייתי כל כך המום מעצם החשד שכלל לא חשבתי מה ואיך להגיב. כמובן שמיד לאחר שנודע לי, זימנתי אלי את אותם שני חזנים (שאגב מחובתי להדגיש כי אינם חזנים קבועים ב'פעמונים', ומאחר שהייתי צריך מילוי מקום עבור שני חברים שנבצר מהם להופיע השבת, לקחתי אותם) ולמרות שהם מכחישים מכל וכל שחיללו ונסעו בשבת, מכיון שאני חרדי שגדל והתחנך בעולם הישיבות, ובכדי להסיר כל עננה מעל אנסמבל פעמונים שבראשותי, החלטתי להשעות אותם לאלתר מהמקהלה שלי!"

שוורץ מציין כי הוא מתכוון לחקור את הנושא, כדי לשמר את שמה הטוב של 'פעמונים': "אני שב ומדגיש, לא היה ובעז״ה גם לא יהיה לעולם חילול שבת בכל מה או מי שקשור אלי! לא שווה לי כל העיסוק בתחום אם הוא כרוך בחשש חילול שבת! אני מקווה מאוד שגירסתם נכונה מכיוון שבאם יוברר בעתיד שאכן הם חיללו שבת - אז לא אסתפק בהשעיה המיידית כפי שאמרתי, אלא אף אתבע אותם אישית על פגיעה בי ובאנסמבל פעמונים ועל הנזק התדמיתי שהם גרמו לי".
פעמונים מקהלה שבת חזנים אלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד