כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

צפו: כך פעלה רשת לזיוף מטבעות של 10 ש"ח

על פי הערכות, יכלו העבריינים לזייף כחצי מיליון מטבעות ביממה • מעצרם הוארך עד ליום שני הבא • צפו

צפו: כך פעלה רשת לזיוף מטבעות של 10 ש"ח


לאחר חקירה סמוייה, אגף החקירות והמודיעין - להב 433 יאחב״ל תפס אתמול (א) "על חם" מספר חשודים במבנה בו על פי החשד הקימו יחד עם נוספים מעבדה מתוחכמת לייצור המוני של מטבעות מזוייפים של 10 ש״ח, מתוך כוונה למוכרם ולהציף בהם את השוק הישראלי.

במעבדה שהקימו על פי החשד החשודים ושנחשפה אתמול על ידי היחידה, נתפסו מכונה לייצור המטבעות, גלופה, חלקים מכנים וחומרי גלם המוכנים ליצור המוני ושיש בהם כדי לשמש להכנת אלפי מטבעות וכן מאות מטבעות מוכנים ברמות גימור שונות החשודים כמזוייפים.

בתקופה האחרונה ניהלה להב 433 יאחב"ל חקירה סמויה במסגרתה בוסס חשד לכך שמספר חשודים חברו יחדיו והיוו רשת מאורגנת לייצור והפצה של מטבעות 10 ש״ח. על פי החשד, הקימו החשודים מעבדה במבנה באיזור המרכז, ציידו אותה באמצעים וחומרי גלם להפקת מטבעות, ייצרו מטבעות בהיקפים גדולים מאוד והחלו להחדירם לשוק, בין אם באמצעות שימוש בהם ובין אם באמצעות מכירתם לגורמים שונים. עוד עולה חשד כי החבורה ערכה נסיונות שיטתיים לבחינת יכולת החדרת המטבעות המזוייפים לשוק, קרי לבחינת ״אמינותם״ של המטבעות.



בעקבות ממצאי החקירה הסמויה, ערכה אתמול היחידה פעילות במסגרתה נתפסו שני חשודים ״על חם״ בעת שהם מייצרים מטבעות במבנה. היחידה עצרה לחקירה את החשודים וכן שלושה נוספים החשודים כחברי הרשת. במעבדה נתפסו כאמור מכונה מכונה ואמצעים לייצור המטבעות, חומרי גלם שיש בהם כדי לשמש להכנת אלפי מטבעות וכן כמות גדולה של מטבעות מוכנים החשודים כמזוייפים. הממצאים והתפיסות מעלים חשד כי מדובר במעבדה עם אמצעים טכנולוגיים לייצור המוני של מטבעות, אשר על פי הערכות יש בהם כדי להגיע לתפוקה של כחצי מיליון מטבעות ביממה.

למותר לציין את המשמעות וההשלכות של החדרת מטבעות מזוייפים בהיקפים אלה לשוק הישראלי.

החשודים, ארבעה גברים ואישה תושבי איזור המרכז בשנות השלושים והארבעים לחייהם, נכלאו ונחקרו.

השופט עמית מיכלס מבית משפט השלום בראשון לציון האריך עד יום שני הבא את מעצרם של רונן דנוך, עודד רון וגל שרר ועד יום רביעי את מעצרם של איריס סויסה ואילן שתיוי.

צילום: חטיבת דובר המשטרה
















זיוף מטבעות שקלים כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד