י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שינוי: גוגל תתעדף אתרים שמותאמים לגלישה מהמובייל

החל ממחר ענקית האינטרנט תשנה את אלגוריתם החיפוש שלה עבור משתמשי הטלפונים ותוריד בדירוג תוצאות החיפוש אתרים שאינם מותאמים לגלישה ממכשירים ניידים

שינוי: גוגל תתעדף אתרים שמותאמים לגלישה מהמובייל


ענקית החיפוש גוגל תשנה השבוע את האופן שבו מנוע החיפוש שלה מדרג אתרים בגלישה ממכשירי מובייל. השינוי באלגוריתם עלול לגרום נזק לאתרים רבים, לרבות אלה של מיקרוסופט והאיחוד האירופי.

מנוע החיפוש הפופולרי בעולם יחל מחר (ג') לעדכן את הנוסחה הסודית שלו לדירוג אתרים, כך שהיא תתעדף אתרים "ידידותיים למכשירים ניידים", ואילו כאלה שאינם עונים להגדרה, יירדו בדירוג.

מומחים באופטימיזציה של מנועי חיפוש כינו את השינוי בשם "מוביילגדון" (שילוב של מובייל וארמגדון) והם צופים כי חברות שאינן מוכנות לשינוי יסבלו ממנו קשות.

במפנה אירוני, האיחוד האירופי - שהממונה מטעמו על ההגבלים העסקיים האשים השבוע את גוגל על שהשתמשה בדומיננטיות שלה בחיפוש מקוון באופן בלתי חוקי - יסבול מהשינויים הללו.

בדיקה אונליין שמספקת גוגל מראה שאתר Europa של האיחוד האירופי "איננו ידידותי למובייל". האתר כולל טקסט שהינו "קטן מדי לקריאה", קישורים הצמודים מדי זה לזה ותוכן שהינו רחב מדי עבור מסכים של מכשירים ניידים.

"אם עד היום גוגל התחשבה בעיקר בתכנים שבאתר, מעכשיו היא תתחשב גם בתצורת האתר ובחוויית המשתמש", מסביר ל"גלובס" אמיר גלט, מייסד וסמנכ"ל טכנולוגיות בחברת duda, שמספקת פתרונות לבניית אתרים שמותאמים למובייל. "אני חושב שהעסקים שבסיכון הם אלה שלא מודעים לשינוי המתקרב ועלולים להיות מופתעים מירידה בכמות המשתמשים שמבקרים באתר שלהם בעיקר כשהגלישה ממכשירים סלולריים מהווה כבר כ-60% מהגלישה הכללית".

גוגל הזהירה בפברואר כי צפויים שינוי באלגוריתם
"מי שאין לו אתר שעבר התאמה למובייל עשוי שלא להיות מדורג בעמוד הראשון, בעוד שהמתחרים שהאתרים שלהם כן מתאימים, יתפסו את מקומם", כך צופה גבריו לינארי מה-The Search Agency UK, חברת שיווק מקוונת. לעתים רחוקות משתמשים הגולשים מחפשים מידע שאינו מופיע בעמוד הראשון של תוצאות בגוגל.

על פי מחקרים שנערכו על ידי חברת Somo, חברת שיווק למובייל, חלק מהחברות הגדולות ביותר בעולם יינזקו מהאלגוריתם החדש של גוגל. הללו כוללות מותגי אופנה כמו ורסצ'ה, אתרים של חברות טכנולוגיה כמו חלונות לטלפון של מיקרוסופט, חברות של שירותים פיננסיים כמו Legal & General ועוד.

השינוי באלגוריתם לא ישפיע על חיפוש במחשבי טאבלט או מחשבים נייחים. עם זאת, חיפושים במובייל מהווים כיום מחצית מכל החיפושים בגוגל, וחברות יבחינו בשינויים.

חברות שלא יהיו מוכנות לשינויים באלגוריתם של גוגל, ישלמו ביוקר. כשחברת מנוע החיפוש עדכנה את פנדה 4.0 בשנה שעברה, היתה לכך השפעה כספית על מותגים גדולים, כמו eBay, שאיבדה לפתע רבים מהמיקומים המובילים בדירוגי החיפוש.

"עסקים צריכים לעשות את זה כמו שצריך" כך אומר סם סילברווד קופ מחברת הניתוח של נתוני אינטרנט Pi-Datametrics. אולם הוא מזהיר שה"זעזוע יימשך זמן מה לפני שהדברים יסתדרו", ולכן כדאי לחלק מהחברות להמתין ולעקוב אחר ההשפעות לפני שהן משקיעות כסף רב בעיצוב מחדש של האתרים שלהן.

גוגל הזהירה בפברואר כי צפויים שינוי באלגוריתם. היא מסרה ש"השינוי ישפיע על חיפושים במכשירים ניידים בכל השפות, בכל העולם, וישפיע באופן משמעותי על תוצאות החיפוש בגוגל".
מנוע חיפוש חיפוש באינטרנט גוגל אינטרנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד