י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בלקברי צפויה לרכוש במאות מיליוני דולרים את WatchDox

אקזיט שלישי מסתמן לשלמה קרמר תוך חודשיים • סכום העסקה לא פורסם, אך על פי הערכות מדובר על עסקה של 150-200 מיליון דולר • החברה הישראלית פיתחה טכנולוגיה לאבטחת מסמכים וקבצים

  • ב' אייר התשע"ה
.
.





אקזיט שלישי לשלמה קרמר תוך חודשיים: חברת Watchdox הישראלית, שפיתחה טכנולוגיה לאבטחת מסמכים וקבצים, בדרך להימכר לחברת הטכנולוגיה הקנדית בלקברי - כך על פי מספר מקורות שדיברו בנושא עם "גלובס". סכום העסקה לא פורסם, אך על פי הערכות מדובר על עסקה של 150-200 מיליון דולר.

ל"גלובס" נודע כי בלקברי מתכוונת להקים מרכז פיתוח בישראל על בסיס רכישת WatchDox, שמעסיקה כ-100 עובדים במשרדיה בפתח תקווה. ככל הנראה, בלקברי תוציא הודעה בדבר העסקה בשעות הקרובות.

החברה הוקמה ב-2008 על ידי מוטי רפאלין (מנכ"ל) ונועם לבנת (סמנכ"ל מוצרים). חברת WatchDox גייסה עד היום 35 מיליון דולר משלמה קרמר (שמשמש כיו"ר החברה), לצד קרן ג'מיני, Shasta Ventures, MTVP, בלאקסטון ומשקיעים פרטיים. על פי רשם החברות, בין מחזיקי המניות אפשר למצוא את מיקי בודאי וראקש לונקאר, שהקימו עם קרמר את טראסטיר, שנמכרה באוגוסט 2013 ל-IBM בכ-700 מיליון דולר.

חברת WatchDox רכשה בעצמה חברה ישראלית, כשבדצמבר 2012 רכשה את InstallFree, שסיפקה פתרונות לגישה מרוחקת למחשבים.

חברת WatchDox נבחרה ב-2012 לאחת מהחברות המבטיחות של "גלובס". בראיון שהעניק אז רפאלין ל"גלובס" הוא הסביר כי "אנחנו מספקים פתרון של דרופבוקס ארגוני ומאפשרים לעובדים לשתף את המסמכים ולקבל את ההגנה שלנו". כך, הפתרון של החברה מאפשר לארגון לדעת בכל רגע איפה נמצאים המסמכים הדיגיטליים שלו, גם כאשר העובד קורא אותם באייפד או משנה אותם מהמחשב. בצורה זו, הארגון יכול לאכן את הקובץ וגם להשמיד אותו מרחוק, כשמתעורר חשש שהמסמך נפל לידיים לא נכונות.

"מנמ"רים רוצים לאפשר לעובדים גישה למסמכים ממכשירים לא ארגוניים. מה שחשוב להם שההגנה תלך עם המסמך, אחרת יש חשיפה מאוד בעייתית לארגון מבחינת אבטחה", אמר אז רפאלין. "כשהקמנו את החברה ראינו שיותר עסקים משתפים מידע מחוץ לגבולות הארגון, כך שההגנה צריכה לנוע ממקום למקום", אומר רפאלין.
לחברה מאות לקוחות, כשבין אלה שהשתמשו בשירות אפשר למנות חבורת כמו UBS, נייקי ואפילו לקוחות מקומיים כמו הבורסה בתל אביב ובית ההשקעות פסגות.

ההשקעה ב-WatchDox הייתה הראשונה של קרן הפרייבט אקוויטי המובילה בלקסטון. בראיון שהעניק למגזין G באוגוסט 2012 ניסה המנהל הטכנולוגי הראשי של הקרן, ביל מרפי, להסביר את הייחודיות של WatchDox שהביא את הקרן להשקיע בה. "באף אחת מהחברות שבדקנו לפניה לא לקחו את נושא האבטחה ברצינות כל-כך גדולה. חברת WatchDox מטמיעה את האבטחה בתוך המסמך עצמו וכשאני שולח מסמכים לאנשים בכירים בחברה, אני יודע מי קרא אותם, איפה הם קראו את זה, ואני יכול למנוע מכל מי שזהותו אינה מאומתת לקרוא את המסמכים הללו".

עבור קרמר, כאמור, מדובר באקזיט השלישי בחודשיים האחרונים. באמצע פברואר צ'ק פוינט, שקרמר נמנה על מייסדיה, רכשה את חברת האבטחה Hyperwise, שהוקמה שנה קודם לכן על-ידי נתן שוחמי, אביב גפני ובן אומלצ'נקו, ב-80 מיליון דולר. קרמר, לצד שותפיו בטראסטיר - בודאי ולונקאר, היה בין המשקיעים בחברה הצעירה, שגייסה 2 מיליון דולר בלבד לפני שנמכרה. גיורא ירון, יו"ר איתמר מדיקל, היה משקיע נוסף.

בתחילת אפריל נרשמה עסקה שנייה בין צ'ק פוינט לחברה שמגובה על-ידי קרמר, כשענקית האבטחה הישראלית רכשה את הסטארט-אפ Lacoon בכ-100 מיליון דולר. חברת Lacoon, שעוסקת במניעת איומים במובייל, גייסה 10.7 מיליון דולר והוקמה ב-2012 על-ידי אוהד בוברוב ומיכאל שאולוב ומעסיקה כ-40 עובדים.
אקזיטים בלקברי שלמה קרמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד