הרמטכ"ל, רב אלוף איל זמיר, קרא היום לחברי הכנסת, במהלך סקירה חסויה בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, להעביר את שלושת החוקים המרכזיים הנוגעים לכוח האדם בצה"ל: חוק הגיוס, החוק להארכת שירות הסדיר מ-30 חודשים ל-36 חודשים, וחוק המילואים.
דבריו של הרמטכ"ל נאמרו ברקע המחסור המתמשך בכוח אדם בצה"ל, והצורך להגדיל את היקף המשרתים בסדיר ובמילואים לנוכח העומס הביטחוני המתמשך. זמיר הציג בפני חברי הוועדה את עמדת הצבא, שלפיה קידום החוקים נדרש כדי לאפשר לצה"ל לעמוד במשימותיו המבצעיות בשנים הקרובות.
הסקירה התקיימה בדלתיים סגורות, במסגרת דיוני ועדת החוץ והביטחון, העוסקת בשבועות האחרונים בסוגיית חוק הגיוס ובחקיקה הנלווית לה. שלושת החוקים נמצאים בלב המחלוקת הפוליטית והציבורית, כאשר בצה"ל מדגישים כי אין מדובר רק בסוגיה פוליטית, אלא בצורך מבצעי הנוגע ישירות להיקף הכוחות הזמין לצבא.


הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות