י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

זיידה בע"מ: שני אחים במועצת העיר ביתר?

עם עזיבתו של חבר המועצה יעקב כרסנטי, עשוי דוד זיידה להיכנס כמחליף בקואליציה, מול אחיו מנחם האופוזיציונר

האחים מנחם ודוד זיידה
האחים מנחם ודוד זיידה


האם במועצת העיר ביתר עילית יכהנו יחדיו שני חברי מועצה אחים, שאחד מהם נמנה על סיעת הקואליציה ואחיו משמש כיו"ר האופוזיציה?

מדובר באחים דוד זיידה ומנחם זיידה, חסידי ויז'ניץ, שהראשון שימש בעברו כחבר מועצה מטעם יהדות התורה וכעת ברשימת ביתר המאוחדת נפלט מהמועצה עקב התמודדות מפלגת אחיו 'למעננו' בראשות מנחם זיידה המשמש כאופוזיציונר חריף לראש העיר מאיר רובינשטיין ואף התמודד מולו לראשות העיר.

כעת, עם עזיבתו בשבוע שעבר של חבר המועצה יעקב כרסנטי את עיר התורה בהרי יהודה לטובת מגורים בארה"ב - אמור דוד זיידה להיכנס למועצת העיר.

זיידה משמש כמנכ"ל מוסדות ויז'ניץ בביתר ונדחק - במתכוון או שלא - לקצה הרשימה בבחירות האחרונות וכך לויז'ניץ לא היה נציג במועצה.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אישר דוד זיידה את הדברים, וציין כי "עדיין לא התקיימה ישיבה אך מטבע הדברים עם עזיבתו של כרסנטי הוא מתפטר אוטומטית ואני הנציג הבא ברשימה".

לשאלה איך יחסיו עם אחיו מנחם, השיב זיידה כי "היחסים מצויינים", ולגבי העובדה שהוא בקואליציה ואחיו באופוזיציה השיב "כי את זה נראה בהמשך הדרך".

תופעה כזו נרשמה כבר בעבר כמה פעמים בכנסת ישראל כאשר כיהנו כח"כים האחים דני יתום ואהוד יתום, ובכנסת הנוכחית ג'קי לוי מהליכוד ואורלי לוי אבקסיס מישראל ביתנו - ילדיו של חה"כ לשעבר דוד לוי שכיהן ביחד עם אחיו מקסים לוי.

ההתפטרות שעשויה לטרפד הכל
אלא שמתברר שהדברים אינם פשוטים כל כך, ויתכן שהאחים ימשיכו להיפגש רק בשמחות משפחתיות ולא סביב שולחן המועצה:

היום, שלח היועץ המשפטי של עיריית ביתר, עו"ד שחר בן עמי, מכתב לדוד זיידה, בו הוא מודיע על כך שאינו יכול לשמש כחבר מועצת העיר, היות ולפני יותר משנה וחצי, בתאריך 14/10/2013 שלח זיידה ללשכת ראש העיר מכתב בו הוא מודיע על התפטרותו. בנוסף, שלושה חודשים מאוחר יותר ב-20/01/2014 שלח בשנית מכתב לראש העיר, בו הודיע על החלטתו להתפטר מרשימת 'ביתר מאוחדת - ג'שס'.

היועמ"ש מציין במכתב, כי בט' ניסן תשע"ה שלח זיידה מכתב בו הודיע כי חזר בו מהתפטרותו. בהתאם לסעיף 28(א) לתקנון המועצות המקומיות התשמ"א - 1981, "חבר מועצה רשאי, בהמצאת הודעה לראש המועצה להתפטר מתפקידו, חברותו במועצה נפסקת כעבור 48 שעות לאחר שכתב התפטרותו הגיע לידי ראש המועצה 'זולת אם חזר בו מהתפטרותו לפני כן'".

עו"ד שחר בן עמי כותב לזיידה "לאור לשון החוק, גם המועד הקבוע לחבר מועצה לחזור בו מהתפטרותו קרי 48 שעות, אינה מתייחסת למועמד ברשימה, ומשכך אף מועד זה לא עמד לרשותך בעת חזרתך, שכן מכתבי ההתפטרות שנשלחו על ידך לראש העיר נכנסו לתוקף מיד עם הגעתם לראש העיר.. נוכח העובדה כי חזרת בך מהתפטרותך 'בחלוף למעלה משנה' התפטרותך הייתה ונותרת בתוקף".





מנחם זיידה דוד זיידה ביתר עילית אחים אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד