כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

עונשו של המרגל האיראני - 7 שנות מאסר

בית המשפט התחשב בנסיבות ובכך שעלי מנצורי - אזרח איראן שריגל בישראל - נלכד קודם שגרם נזק, והקל בעונשו

עונשו של המרגל האיראני - 7 שנות מאסר
שבכ


שבע שנות מאסר נגזרו על עלי מנצורי, בעל אזרחות איראנית ובלגית, בגין ריגול עבור המודיעין האיראני.

השופטים אברהם טל, זהבה בוסטן וד"ר שמואל ברנשטיין מבית המשפט המחוזי מרכז-לוד ציינו בהחלטתם, כי "אינם מקלים ראש בחומרת מעשיו המתוכננים של הנאשם ומהנזק שהיה צפוי מהם אלמלא נעצר ע"י גורמי הביטחון. יחד עם זאת, הנימוק להצטרפותו של הנאשם למפעיליו, העובדה שבסופו של יום לא נגרם נזק לביטחון המדינה, הודאתו שחסכה מזמנם של בית המשפט והעדים, נסיבותיו האישיות והעובדה שירצה את מאסרו רחוק מבני משפחתו, שכנעו את השופטים לקבל את עמדת ההגנה באשר לעונש המאסר הראוי לנאשם".

בהתחשב במתחם הענישה ובנסיבות שאינן קשורות בביצוע העבירות, לקולא ולחומרה, "אנו מטילים על הנאשם את העונשים כדלקמן: 7 שנות מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי".

רקע:
על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד אורלי בן-ארי - גינזברג, במהלך שנת 2012, גויס הנאשם למשימת ריגול למודיעין האיראני במטרה לפגוע בביטחון מדינת ישראל. למטרה זו נכנס לישראל שלוש פעמים, וניסה לקדם באופן פעיל ועקבי פתיחת חברה בישראל, אשר תשמש תשתית עסקית פיקטיבית, למטרת פעילות של אדם נוסף מהמודיעין האיראני, שהיה אמור להגיע לישראל בעתיד.

הנאשם נפגש עם גורמי מודיעין איראני, פעמים רבות, למען תדרוכו למשימה. לשם הגשמת המשימה, ובהתאם להנחיות שקיבל מהמודיעין האיראני, פעל הנאשם בדפוסי פעולה המאפיינים עבודה חשאית, על מנת להסוות את דרך הפעלתו, משימתו וזהות שולחיו.

לאחר כל נסיעה לישראל תוחקר הנאשם ע"י מפעיליו על מעשיו בארץ, על התקדמות משימתו, ותודרך להכנות לנסיעתו הבאה. בתחקורו מסר הנאשם כל שגילה בביקוריו, ואף מסר מסמכים שרשם ואסף, ביניהם מסמכים רלוונטיים לבחינת האפשרויות לפתוח חברה בישראל, נהלי האבטחה בשדה התעופה בן גוריון, הכוללים את מאפייני הבדיקה הביטחונית ונהלי התשאול, ותצלומים של מתחם נתב"ג, של שגרירות ארצות הברית ושל מתקן ביטחוני מסווג.
עלי מנצורי מרגל איראן מאסר שופטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד