כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

נתניהו: "היגון על נפילת אחי אינו מרפה"

ראש הממשלה בפתיחת אירועי יום הזכרון בירושלים': "במבצע 'צוק איתן' ראינו שהרוח לא נחלשה"

צילום: מרים אלסטר, פלאש90
צילום: מרים אלסטר, פלאש90


בבית "יד לבנים" בירושלים מתקיימת הערב (ג') עצרת זיכרון לפתיחת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל תשע"ה, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, ונציגי המשפחות השכולות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "39 שנים אחרי נפילתו של אחי היגון אינו מרפה, היגון לא הרפה אצל הוריי עד יומם האחרון. היגון אינו מרפה אצלכם. ביום הזה העם משתתף ביגונינו, העם זקוף הקומה מרכין היום את ראשו ואת דגלו בהכרת תודה שאין גדולה ממנה לזכרם של יקירנו שנפלו. 23,320 חללי מערכות ישראל: יהודים, נוצרים, מוסלמים, בדואים, דרוזים, צ'רקסים.

"בנינו ובנותינו נתנו הכל", הוסיף, "גם את חייהם, כדי להבטיח את תקומת עמנו וביטחונו. שדות הקרב כמעט ואינם מתחלפים. הצוררים מתחלפים. אבל ככל שמתגברים איומי אויבינו להשמיד את הבית, כך מתגברת נחישותנו להגן על הבית. הרוח שלנו לא נחלשה בחלוף השנים והיא הולכת ומתחזקת. ראינו את הרוח הגדולה הזו בקיץ האחרון בצוק איתן, איזה אומץ לב, איזו רעות, איזו התלכדות, איזו הקרבה".

עוד הוסיף: "אין שום עם שנעקר מאדמתו, שהפר את כל כללי ההיסטוריה וחזר והקים בה את חייו הלאומיים. ישראל היא מקור חיינו, דם יקירנו ספוג באדמתה. כשהכאב גואה וייסורי האבדן מתגברים נתנחם בך שהבנים והבנות נפלו בשליחות להבטיח את קיום האומה. ביום הזה שבו הארגון הפרטי שלנו נשזר בכאב הלאומי, נצדיע לגבורת הנופלים וננצור באהבה את זכרם".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר: "אנחנו מבכים את חסרונו של כל אחד ואחת מחללי מערכות ישראל, שכן כל אחד מהם חשוב בעינינו כעולם מלא".

מספר הנופלים במערכות ישראל עומד היום על 23,320. כיום יש בישראל 9,753 הורים שכולים, 4,958 אלמנות ו-2,049 יתומים.
יום הזכרון ישראל צהל שכולות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד