ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

מד"א החל בהכשרה והיערכות לקראת 'מבצע מירון'

מאות חובשים, חפ"ק משוכלל, עשרות אמבולנסים, נט"ן, טרקטורונים, אופנועים ומרפאות ימוקמו על ההר • מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין: "אנשי מד"א יהיו נוכחים בכל נקודה כדי להעניק סיוע רפואי לנזקקים לו"

מד"א החל בהכשרה והיערכות לקראת 'מבצע מירון'


ההכנות להילולת הרשב"י במירון בעיצומן, וגם בארגון מגן דוד אדום שוקדים בימים האחרונים על התוכניות לאבטחת מאות אלפי המתפללים שצפויים להגיע למירון.

השבוע נערך סיור מקיף וההיערכות לקראת אבטחת מאות אלפי הפוקדים את אתר ציון הרשב"י בל"ג בעומר. בסיור ובישיבה השתתפו בכירי מחוז הצפון של המשטרה אנשי המרכז למקומות הקדושים, ואנשי כיבוי האש. בישיבה נידונו הדרכים לשיפור דרכי אבטחת המתפללים בפן המבצעי הן במישור הביטחוני והן במישור הרפואי.

במד"א נערכים בכוחות גדולים לאבטח את המתפללים הרבים שיגדשו את הר מירון, ולצורך כך הוקצו למבצע האבטחה עשרות אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, טרקטורונים, אופנועים ומאות חובשים, ביניהם כונני מד"א ומתנדבי ההצלה החרדיים, שיצטרפו לאבטח את המתפללים.

חובשי מד"א יהיו בכל נקודה באתר, במטרה להציל חיי אדם ולהגיש סיוע רפואי. עשרות מתנדבים יצויידו בערכות החייאה וימוקמו בתוככי הקהל. בשנה האחרונה טיפלו אנשי מד"א במירון בכ-400 מקרים בהם נדרש סיוע רפואי.

הפציעות המאפיינות את הילולת הרשב"י, הינם בעיקר התעלפויות בשל צפיפות הקהל באזור הציון ורחבות הריקודים סביבו. כמו כן מטופלים אף מתפללים שנכוו כתוצאה ממדורות ברחבי ההר, כמו גם פציעות וחתכים שונים. חובשי מד"א ימוקמו אף במערת הציון על מנת להעניק סעד רפואי במקום. מגן דוד אדום יעמיד 2 מרפאות לטיפול רפואי ראשוני בסמיכות לציון הרשב"י, על מנת שניתן יהיה לטפל במקרי החירום, ובמקרה הצורך יפנו את הנזקקים להמשך טיפול בבית החולים.
מסוק מד"א יובא אף הוא לצפון על מנת שניתן יהיה להפעילו במקרה הצורך, ומנחת מיוחד יוכשר בתוככי היישוב כדי שניתן יהיה להנחית את המסוק, בעת הצורך.

מפקדי מד"א ינהלו את מבצע האבטחה המורכב מתוככי החפ"ק המשוכלל של מד"א, המצויד במיטב הציוד הטכנולוגי לניהול מבצעים מורכבים וגדולים.

בסיור שערכו השבוע בכירי צמרת הפיקוד של מד"א במירון, השתתפו מנהל אגף המבצעים במד"א מגן גיל מושקוביץ, מנהלת מרחב ירדן בארגון בפיקודו של אלי פרץ , מג"מ יפתח לוי-מנהל כוננים ארצי. יו"ר צוות הצלה אברהם רייכמן, יו"ר הצלה גוש דן אושי שלומוביץ, יו"ר הצלה פתח תקווה ישראל גודלבסקי,יו"ר הצלה מירון צביקה לבל, יו"ר הצלה לכיש איציק קוזולובסקי, יו"ר הצלה יבניאל אברהם בן חמו וכן נציגים בכירים ומרכזים מארגוני ההצלה כפר חב"ד, הצלה בית שמש, הצלה רחובות והצלה עפולה.

מיד בתום הסיור החלה מד"א בהכשרת האתרים שבהם יופעלו אוהלי הפיקוד של מד"א, כאשר כבר בימים הקרובים יחל מד"א בשינוע כלי הרכב הרבים לאזור מירון על מנת שאלה יהיו ערוכים עוד לפני השבת בשטח.

מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין: "חובשי מד"א ומתנדביה החרדיים יהיו פרוסים על כל נקודה ונקודה בהר על מנת להעניק סיוע רפואי מהיר לנזקקים לו".
הצלה מדא לג בעומר היערכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד