ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

מיזם חינוכי: השתלמויות לקראת פעילות הקיץ

מיזם חינוכי מיוחד: השתלמויות לקראת פעילות הקיץ של מוסדות החינוך והמרכזים הקהילתיים במגזר החרדי

מיזם חינוכי: השתלמויות לקראת פעילות הקיץ


לקראת פעילות הקיץ המתוכננת במוסדות החינוך, במרכזים הקהילתיים ובארגונים השונים הפעילים בקרב המגזר החרדי, ומתוך רצון לצמצם את הסכנות למפגעים ואסונות, חברו ארגון "תודעה" ו"פורום תרבות כהלכה" לעיריית ב"ב והקימו מערך השתלמויות שיזכו את מפעילי מסגרות פעילות הקיץ באישור מטעם משרד החינוך.

אסונות לא מועטים שהתרחשו לקבוצות מאורגנות שהפעילו מסגרת מיוחדת לקראת הקיץ ויצאו לטיולים שונים, חידדו את הצורך בהסדרת הפעילות מול הגורמים המוסמכים לכך במשרד החינוך.

בשנים האחרונות גברה המודעות הציבורית לצורך בתיאום פעילות קיץ של המוסדות השונים מול משרד החינוך. החובה להנפיק רשיון הפעלה למסגרות הקיץ הביאה ליוזמה חינוכית מיוחדת המאפשרת לנציגי המוסדות החרדיים ליהנות מהשתלמות המותאמת במיוחד עבורם.

במסגרת מיזם משותף של ארגון "תודעה" ו"פורום תרבות כהלכה", ובסיוע עיריית בני ברק יוכשרו נציגי מוסדות החינוך החרדיים, המתנסי"ם וגופים מפעילים נוספים, להפעלת קיטנות, מחנות, ישיבות בין הזמנים, וכל פעילות קיץ נוספת.

למרות השיפור בתודעה הציבורית, גם כיום ישנם תלמודי תורה, ישיבות, עמותות וארגונים חרדיים, שאינם מודעים לנוהל משרד החינוך המחייב להנפיק רשיון להפעלת מסגרת קיץ. מציאות זו גורמת להתנהלות חובבנית שאינה עומדת בתקנים הנדרשים מבחינת בטיחות, בטחון ועוד. מוסדות לא מעטים מקיימים קעמפים ופעילויות נוספות ללא שהם מודעים לכך שהפעילות אינה מורשית ומסכנת את התלמידים ואת המנהלים.

בכדי לאפשר לכלל המוסדות לקבל רשיון הוחלט על קיום יום מיוחד המותאם למגזר החרדי ובו ייערך קורס מטעם משרד החינוך שבסיומו יהיה ניתן לקבל את רשיון ההפעלה.

במסגרת יום הערכות מיוחד, יתקיימו קורסים נפרדים לגברים ולנשים וללא כל עלות, כאשר כל מוסד אשר יעבור את ההכשרה כנדרש, יזכה לאישור משרד החינוך.

הרב מרדכי בלוי מדגיש כי: "עד שארגון תודעה קם ועשה מעשה, המנהלים נדרשו לעבור את הקורס בתנאים ובסביבה שאינם תואמים את אורח חייו של בן תורה. המציאות הקשה הזו גרמה לנו להבין שמחובתנו לפעול ולהסדיר קורס ייחודי המיועד למגזר החרדי ובנוי בצורה מותאמת ובאוירה תורנית ראויה. אנו מדגישים בקורס את המשמעות החינוכית של פעילות הקיץ ואת היכולת לנצל ימים אלו להתחזקות ולקידום של הערכים החשובים לנו. זו שליחות רוחנית חשובה עבור מאות המשתתפים, ואני שמח על כך שזיכנו להוביל אותה, בצוותא עם "פורום תרבות כהלכה" ובשת"פ עם עיריית בני ברק".

הרב יוסף סטל האחראי על קייטנות תודעה ברחבי הארץ הוסיף כי: "יש להתיחס לסכנת הגוף ברצינות ובאחריות. בשנים האחרונות חווינו מקרים קשים של פגיעות ופציעות במהלך טיולים ומחנות קיץ, כאשר לא היו רשיונות הפעלה והמנהלים מצאו עצמם במצב מורכב מאוד מבחינה משפטית. סיפור כזה יכול להסתיים בקנס כספי גבוה מאוד ואף בהליכה לכלא, חלילה. הבעיה היא לא רק הסיכון של המנהלים אלא שמירה על חייהם ובטיחותם של הילדים והנערים. היכולת לעבור קורס חשוב זה באוירה חרדית היא הישג גדול מול משרד החינוך."

"כגוף אשר לוקח אחריות על נושא התרבות במגזר החרדי, נענינו לפנייתם של ארגון "תודעה" ובשת"פ עם עיריית בני ברק לקחנו על עצמנו את הפקתו של יום ההערכות המיוחד. אנו רואים חשיבות רבה בהנגשת הקורס לציבור החרדי, בסיוע בצמצום הסיכון לאסונות ובשיתוף פעולה עם הגורמים הממונים על פעילות הקיץ במשרד החינוך", אומרים ב"פורום תרבות כהלכה".

גב' שושנה גורמן, מפקחת רשותית בעיר בני ברק, והגב' חגית חכם, מפקחת קייטנות במנהל חברה ונוער במחוז ת"א של משרד החינוך: "במשך השנים מנהלי קייטנות חרדיים הגיעו להשתלמויות שהתקיימו לקהל הכללי. נרתמנו למהלך החשוב הזה בכדי להנגיש את הקורס למנהלים החרדיים. הקורס נערך בתיאום עם אגף החינוך בעיריית בני ברק, האחראי על הקיטנות העירוניות, ובשיתוף ארגון "תודעה" ו"פורום תרבות כהלכה". זוהי בשורה של ממש ואנו שמחים על כך שהמודעות הציבורית לענין הזה- הולכת וגדלה."
קייטנות קיץ חינוך סכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד