י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ספר חדש: עמודי הוד - ללמוד את התורה בצבעים

הספר מנתח קטעים נבחרים מפרשת השבוע - באמצעי המחשה ספרותיים וויזואליים

ספר חדש: עמודי הוד - ללמוד את התורה בצבעים


ספרי פרשת שבוע יוצאים לאור מידי יום ומידי שבוע וככל שחולף הזמן הצפייה והדרישה היא אל כאלה אשר מביאים מבט חדש, אחר, רענן, שונה ומרתק - ועם זאת נאמן לרוח התורה והיהדות.

"עמודי הוד", ספרו החדש של הרב עמיהוד גלזר,איש חינוך ותיק, עומד ללא ספק בכל הקריטריונים שהצבנו.

הספר מבקש לנתח קטע מתוך פרשת השבוע ע"פ תבניות, מוטיבים, מקבילות, מילים מנחות וכל הכלים המקובלים בדך כלל לניתוח ספרותי אלא שהספר עושה זאת מתוך נקודת מוצא אמונית, יהודית, ערכית ומלאת יראת שמיים.

הספר, שכל דפיו דפי כרומו וכל כולו צבעוני ומושך את העין (ולמי שמעמיק כמובן גם את הלב) מבקש לתת לנו מבט-על על פרשת השבוע, מבט על מחד- ומבט פרטני ודקדקני מאידך.

בפרשת וישב למשל הוא צובע את המילים רחלמתה מתוך הפסוק "...מה החלום הזה אשר חלמת" ובכך מביא רמז לדברי רש"י אשר ביקש להסב את דברי יעקב על פטירתה של רחל. בפרשת שמות הוא מזהה שימוש במילה המנחה "איש" ומתוך כך מגיע להבנה מעמיקה לכל מעשיו של משה רבנו.

בשיטה ייחודית זו הוא מצליח לתת הוכחה ויזואלית לפרושים- מוכרים יותר ומוכרים פחות- על דרך הפשט, הרמז והדרש בצורה משכנעת ומרתקת ביותר. באמצעות מילים מנחות החוזרות ונשנות במהלך הקטע המבואר שוב ושוב הרב מגיע למסקנות ותובנות ואף לחידושים מאירי עיניים.

הקלישאה המפורסמת אומרת שתמונה אחת שוה לאלף מילים וללא ספק מבט קצר שלכם בכמה דפים לדוגמא יטיב להבהיר את ייחודיותו ומופלאותו של ספר זה הניתן לרכישה כעותק מודפס וגם כעותק דיגיטלי.
לצפייה ב-2 דפים לדוגמא לחצו כאן


למעוניינים ניתן להיכנס לאתר עמודי הוד דרך לינק זה
עמיהוד גלזר פרשת השבוע ספר חדש עמודי הוד צבעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד