כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מאבק חרדי-חילוני חדש בבית הכרם בירושלים

המאבק פרץ על רקע כוונה להקים מוזיאון לזכר הגר"ע יוסף בשכונה: "שיטה של התפשטות חרדית" • ואיפה ברקת?

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


האם לשכת ברקת מתנגדת להקמת מוזיאו לזכרו של הרב עובדיה? מלחמת חרדים וחילונים בירושלים, והפעם סביב הקמת מוזיאון למורשתו של הגר"ע יוסף זצ"ל.

לבנו של הגר"ע, הרב משה יוסף מבנה תחת שליטתו, בשכונת בית הכרם הירושלמית, בו נמצא בד"צ בית יוסף ומכוני הספרים.

בתקופה האחרונה שוקל הרב להרחיב את המבנה כדי להקים מוזיאון לזכור של הגרע יוסף זצ"ל. אלא שכפי הנראה גורמים חילוניים בשכונה מתנגדים להרחבה.

הבוקר הגיע לידי 'בחדרי חרדים' התכתבות בקבוצת ראשי המנהלים הקהילתיים בירושלים בין יו"ר המנהל הקהילתי של שכונת רמות זאב לנדר לבין יו"ר מנהל בית הכרם נגה לב ציון שבה הוא מציע עזרה בכדי למנוע את הקמת המוזיאון יו"ר מנהל בית הכרם הגיבה כי לשכת ראש העיר ניר ברקת, עוזרת להם במאבק נגד הקמת המוזיאון.

יו"ר המנהל הקהילתי של שכונת רמות זאב לנדר: "נגה שמעתי על העניין של הבקשה של שס לבניית מוזיאון לרב עובדיה יוסף בשכונתכם, במקום בשכונת הר נוף רחוב הקבלן היכן שחי והיכן שמת. אשמח לסייע במאבק. יש לתקוף העניין בנימוק של מבנים פורצי דרך. זאת שיטה של החרדים לחדור לשכונות פלורליסטיות באמצעות בניית בנין לציבור שלהם בתוך מתחם ציוני".

יו"ר המנהל בית הכרם נגה לב ציון: "אכן חוצפה שלא תאמן. הלישכה של ראש העיר עוזרת לנו במאבק. חייבים להצליח".

מעיריית ירושלים לא נמסרה תגובה. גורם בכיר בעירייה אמר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי ״מדובר בהתכתבות פנימית ולא מחייבת של אנשי מינהל קהילתי, ללא תיאום עם האחראים על המינהלים הקהילתיים בעירייה ואינם משקפים את עמדת לשכת ראש העירייה״.

יו"ר מנהל בית הכרם נגה לב ציון מסרה בתגובה לבחדרי חרדים: "הבניין ברחוב בית הכרם 2 הגיש בקשות לשינויים שנוגדים את היותו בניין לשימור, ובניגוד לתוכנית המתאר של בית הכרם. הופתענו לגלות שאת שההתנגדויות ניתן להגיש עד יום חמישי יום העצמאות. לשם כך פנינו ללשכת ראש העיר.

"חשוב לי להבהיר שפניותיי ללשכת רה"ע הן בשאלות ולמטרות מקצועיות בלבד וכי דבריי משקפים דעתי ודעת המינהל. איני מוסמכת לייצג עמדת לשכת רה"ע ואין הם הביעו שום עמדה בענין זה".

זאב לנדבר, יו"ר מנהל הקהילתי רמות מסר בתגובה לבחדרי חרדים: "לבקשה להקמת מוזיאון לזכר הרב עובדיה יוסף זצ"ל בשכונת בית הכרם במקום במקום הטבעי והראוי לה בשכונת הר נוף בסביבת רחוב הקבלן היכן שהרב בילה את מרבית חייו ובה מתגוררת אוכלוסייה גדולה של חסידיו ובה קיים בית כנסת ומוסדות של קהילתו, אין לה כל הגיון זולת אם הכוונה במהלך לגרום לחסידיו להגיע לשכונת בית הכרם, ולשנות את הרכבה הדמוגרפי של האוכלוסייה המתגוררת בשכונה.

"שיטה זו כונתה בסקר שהוזמן בעבר ע"י עירית ירושלים כשיטת "מבנים פורצי דרך". כיצד לדעתך היה מגיב הציבור המתגורר בשכונת רמת שלמה, סנהדריה, הר נוף, בוכרים ונציגיו שבעירייה לו מאן דהו היה מבקש לפתוח מועדון ביליארד או אולי מועדון לילה בשכונות אלו? דומני שהתשובה ברורה. לכן מן הראוי שמבנים הפונים למגזר החרדי יבנו בשכונות בהם חי ומתגורר מגזר זה.

"כפי שידוע לכל בירושלים נבנו שכונות שיועדו אך ורק לאוכלוסייה החרדית ואין אף שכונה יועדה לציבור הכללי בלבד".
ירושלים ניר ברקת בית הכרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד