כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

פרובוקציה בדגל: די להסתה החילונית • טור

השתוללות הקיצונים החילונים בבית שמש, היא רק דוגמה לתופעה שאיש לא מתייחס אליה - הסתה נגד חרדים

פרובוקציה בדגל: די להסתה החילונית • טור


מדי שנה מותקפים קיצוניים חרדים על פעולותיהם, בדגש על זלזול ברגשות הציבור הכללי ביום הזיכרון. אך חובה להדגיש, כי בשולי המחנות ניתן למצוא תמיד את הקיצוניים, מחפשי הפרובוקציה, התמהונים וההזויים. האם לא הגיע הזמן להוקיע אותם? לא רק את החרדים המטורפים, גם את החילונים החולניים.

קבוצת חילונים הגיעה בשעות הצהרים לכיכר רסידו בתוככי שכונת רמת בית שמש החרדית, שם תלו דגלי ישראל ואמרו תפילת 'יזכור' לחללי מערכות ישראל.

כוונתם תמימה? לא. אך גם המפגינים מנגד אינם שפויים. מספר חברי 'נטורי קרתא' שאפשר לומר שחיכו לרגע הזה, הגיעו לכיכר המדוברת כאשר הם נושאים דגל פלסטין. כמובן שהנפת הגדל יצרה תוך דקות מהומה, כפי שקיוו קיצוני שני הצדדים.

ברחבי הארץ הקתיימו אתמול והיום מאות טקסי אזכרה לזכר חללי ישראל, בחלקם, נכחו גם חרדים. כן, עם כובע וחליפה, תלבושת מלאה. לעומתם, הצלמים הפושטים מזה שנים על האיזורים החרדים בזמן הצפירה, על מנת לאתר איזה חרדי קיצוני צועד להנאתו, מה הם מחפשים? פרובוקציה.

לא רק לחרדים זה נמאס: צלם ידיעות אחרונות, שאול גולן, העלה בצהרים פוסט עצבני בפייסבוק; "כל שנה, ביום הזיכרון, שלחו אותי לבני ברק לצלם את הדוסים. די נגעלתי מזה. לימים נודע לי שגם בהם זה מאוד פגע. השנה שלחתי את עצמי לגן לוינסקי. מה אני אגיד לכם, חלק עדיין לא התעוררו מהסוטול של הלילה, אחד מחפש את המנה שלו, וחלק גם עומדים".

דוגמא נוספת לחילונים הקיצונים, פרסמה לפני ימים אחדים עיתונאית חדשות 2 סיון רהב מאיר בפייסבוק, שם סיפרה כי יועץ התקשורת ירח טוקר צלצל אליה וסיפר כי קיבל טלפון ממישהי שעובדת עם חברה מסחרית, ובפיה הבקשה הבאה: "העלינו קמפיין חדש ואנחנו קצת מתוסכלים. חשבנו שהקמפיין יעורר המון זעם בקרב הציבור הדתי אבל הסיפור ממש לא עולה לכותרות. אומרים שאתה יחצ"ן שמבין טוב במגזר הדתי והחרדי, אתה יכול לעזור לנו?".

איך לעזור? שאל טוקר, והיא ענתה: "אולי לארגן מחאה של ח"כים? אולי איזה מכתב של רבנים נגדנו? אנחנו חייבים לעורר באזז נגד הקמפיין. ציפינו להרבה יותר מזה, וכלום לא קורה".

מחפשים דוגמאות נוספות? לא חסר. בשדה התעופה בבודפשט תקע אחד מאנשי הצוות של אל על בשעה 10 בבוקר לפי שעון מקומי לתוך מערכת הכריזה בקולות של סירנה, וביקש מהנוכחים - רבים מהם חרדים - לכבד את זכר הנופלים בעמידת דום, במקום כמובן התחוללה מהומה רבתי.

נכון של'נטורי קרתא' וה'סיקריקים' יש ספונסרים בחו"ל? כך לפחות על פי השמועה. תתפלאו, אבל גם לחילונים הקיצוניים יש ספונסרים: בערב תשעה באב תשע"ד, משרד תקשורת ויחסי ציבור פנה לנשים ערביות על מנת שתגענה להתחכך בגברים חרדים בקווי המהדרין, בתשלום! וכמובן שהדבר יתועד בוידאו...

אנט חאסכייה, ערביה מוסלמית תושבת הגליל, קיבלה את ההצעה (עוד לפני שהחליטה להתמודד בפריימריז של'הבית היהודי'), והגיבה "מה שאתה מבקש ממני זה לבוא ולהתגרות באנשים חרדים, להכעיס אותם במקום שהכי פוגע בהם ולנסות להוציא מהם תגובות פרובוקטיביות שיתועדו".

מצפונה של אנט סירב להניח לה לסיים את השיחה מבלי להטיח דברי תוכחה. "תתביישו לכם, הם יהודים כמוכם, למה הרוע הזה? אתם מחפשים להפיל אנשים חפים מפשע". באותו רגע נותקה השיחה, מיותר לציין כי אנט סירבה כמובן להצעה.

הגיע הזמן לעשות לדבר סוף...
הסתה חילונים קיצונים צפירה יום הזיכרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד