י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הצעת חוק: לאפשר לקבוצות ספורט לשמור שבת

ח"כ מיקי זוהר: "עשרות קבוצות בישראל מעוניינות לשמור שבת אך האיגודים מחייבים אותן לשחק בשבת. אין טעם לכפייה חילונית"

זוהר. צלם:דוברות הכנסת
זוהר. צלם:דוברות הכנסת


ערב יום העצמאות ה-67 למדינת ישראל, ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) הגיש הצעת חוק שתמנע פגיעה במועדוני ספורט שומרי שבת.

על פי ההצעה מועדון ספורט יהיה רשאי להודיע להתאחדות או לאיגוד שבו הוא מיוצג כי הוא "מועדון שומר שבת" ולא יחויב להשתתף בפעילות ספורט מאורגנת החל משעה לפני כניסת השבת או החג ועד שעה אחרי יציאת השבת או החג.

עוד מציע ח"כ זוהר כי הארגונים לא יקיימו בשבת ובחג פעילויות ספורט שהמועדון שומר השבת יחויבו להשתתף בהן ויהיו ערבים לכך שהימנעות מהשתתפות בפעילויות ספורט אלה, לא תפגע בהישגיו של המועדון שומר השבת.

כמו כן, הארגונים יפעלו ככל האפשר מול ארגוני ספורט בין-לאומיים לשמירה על חופש הדת של מועדוני ספורט שומרי שבת.

על פי המצב הקיים היום, ענפי ספורט מקצועניים רבים במדינת ישראל סגורים בפני ספורטאים שומרי שבת, מאחר ופעילויות ספורט רבות מתקיימות בשבתות ובחגים. ישנן לא מעט קבוצות ספורט שמעוניינות לא לקיים את משחקיהן בשבת או בחג, אך המסגרת הקיימת כיום מחייבת אותן לפעול אחרת.

מצב זה מהווה אפליה על רקע דתי של אותם ספורטאים, והדבר אינו ראוי להתקיים במדינה יהודית ודמוקרטית השואפת להבטיח שוויון וחופש דת לאזרחיה מבלי לפגוע במסורת היהודית. מנגד, מרבית אוהדי הספורט המקצועני בישראל הורגלו לכך שפעילויות הספורט מתקיימות בשבת ובחג ועל כן קיים צורך באיזון זכויות.

ח"כ מיקי זוהר, חבר הנהלת איגוד הכדורסל עד היבחרו לכנסת אמר: "נתקלתי בעשרות קבוצות המעוניינות לשמור שבת אך האיגודים השונים מחייבים אותן לשחק בשבת בשל אילוצים כאלה ואחרים. יש למצוא דרך ולקיים דיון מעמיק באופן שבו שמירת השבת תתאפשר גם במועדונים ובליגות מקצועניות. אחרי 67 שנות עצמאות, אין טעם לכפייה חילונית בעולם הספורט כפי שאין טעם לכפייה דתית בדמוקרטיה הישראלית".
זוהר חוק ספורט שבת קבוצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד