י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"הנס הגדול ביותר - ששרדנו את כור ההיתוך" • הטור של ח"כ אייכלר

חבר הכנסת ישראל אייכלר בטור מיוחד ליום העצמאות ה-67 של מדינת ישראל • "אסור לנו לשכוח כי יום העצמאות האמיתי הוא יום קבלת התורה" • "איך אפשר לחגוג, כששלטון הכפירה כובש את המאמינים?"

חה"כ ישראל אייכלר, צילום: מרים אלסטר, פלאש90
חה"כ ישראל אייכלר, צילום: מרים אלסטר, פלאש90


ביום העצמאות הציוני, חייבים לשמור על עצמאות המחשבה היהודית. בל נשכח כי יום העצמאות היהודי הוא יום קבלת התורה. היום הזה נהיית לעם. ניתוק ילדי ישראל מן התורה והאמונה, במשך שישים ושבע שנים, זהו אסון לאומי בקנה מידה היסטורי. הבה נחשב מסלול מחדש, איך להציל את שארית הפליטה, מתכנית ההתנתקות הלאומית, שניתקה מיליוני נשמות ישראל, מאמירת "שמע ישראל". אין להשלים עם השתלטות התרבות הרעה, על עם ה' בארץ הקודש.

הנס הגדול ביותר הוא ששרדנו עד היום את "כור ההיתוך", שמאיים להתיך את נשמת ישראל ולרוקן מתוכה כל זיק של אמונה. אנו מתקרבים לשבעים שנות מאבק הישרדות של יהדות התורה מול שלטון הכפירה ושנאת היהדות. יש כאן ניסיון בלתי פוסק לכבות את אור התורה ונר המצוות, של שארית הפליטה, באמצעות משפטי סדום ועמורה. והקב"ה מצילנו מידם.

היהדות הנאמנה ניצבת במאבק איתנים להחזיק עמודי תבל, מול כל כוחות הטבע הפועלים נגדה. כאנייה בלב ים ספינת התורה שטה ופורצת נתיבים, כשמסביבה יהום הסער. זנבות לווייתנים מכים על צידה וכרישי דם אורבים לנושריה. קרחוני ענק מתנגשים בה ומנסים לנפצה. ציפורי טרף מצייצות ומבשרות לעולם התקשורתי: הנה ספינת ישראל שוקעת למעמקי "כור ההיתוך".

והספינה מתרוממת מעל הגלים הגבוהים ושורדת וממשיכה בנתיבותיה. על הסיפון יושבים בשלוות הנפש אצילי בני ישראל ולומדים גמרא. הם צוללים אל עמקי ים התלמוד ושרים את שירת החיים, כעל מי מנוחות, בנחת רוח שמימית.

גם בימינו יש מקומות שבהם התורה פורחת עלתה ניצה, הבשילו אשכלותיה ענבים. נס התחיה של עם ישראל לאחר השואה והחורבן שלפני שבעים שנה, ניבט ובולט ברחובות ערי הקודש בארץ הקודש וגם בתפוצות ישראל. שם התיישבו החרדים לדבר ה'. ילדים וצעירים וזקנים ממלאים את הרחוב באורה של תורה, בחן היהודי, במידות טובות וביושר דברי אמת, בצניעות וענוות חן, אשר כל רואיהם יכירום כי זרע ברך ה' המה.

זהו נס ופלא בכל דור ובפרט בדורות האחרונים, כאשר האש אוכלת בכל פה ואנשים נופלים ברשת יצרם.

אך אי אפשר לחגוג על הספינה, כאשר שלטון הכפירה כבש את עם המאמינים בה' ותיבקע הארץ, לשתי תרבויות. מלחמה נטושה בין תרבות יהודית לתרבות רעה; תרבות תורנית מול תרבות ליצנית של כפירה בתורה ומצוותיה. תרבות של קדושת השבת וקדושת הצניעות והאמונה, מול תרבות של חילולי שבת ופריצות, שכורתים את הנשמה מהלב. יש פה מלחמה שנמשכת 67 שנים ולא תוכרע עד ביאת המשיח. כי יד על כס י-ה מלחמה לה' בעמלק הכפירה מדור דור.

אין לשכוח את זעקתם של קרבנות מלחמת התרבות שנפלו במלחמת היצר והתנתקו מן היהדות. נשמתם זועקת: "גם אני יהודי". ה"בן איש חי" בדורו כבר נשאל במה הם יהודים אותם בני אשכנז (המתבוללים) שעזבו את התורה ומצוותיה? הוא השיב: כל זמן שהם נעלבים מכך שאומרים להם שאינם יהודים וזועקים "גם אני יהודי" בכך הם יהודים. מצוה לקרבם לאיתן התורה.

שריפת התורה אינה פעולה פיזית בלבד שקורה בזמני מלחמה והריגות רח"ל. יש תקופות שבהם גוילין נשרפים ואותיות פורחות ויש תקופות שבהם אותיות נשרפות וגוילין מיותמים. עוקרי התורה מחשיכים את עיניהם ולבם של ישראל מאותיות התורה ומציפים את מוחם בתרבות יוון. מטרתם להשכיחם תורתך ולהעבירם מחוקי רצונך.

יש אלומות האור ויש פינות אפילות במקומות שוממים, שאין בהם ריח תורה ואבדה האמונה. "והבור ריק אין בו מים". מים של תורה אין בהם אבל נחשים ועקרבים יש בהם. אנשים חסרי אונים פוכרים את ידיהם, בראות דורות מנותקים שיצאו לתרבות רעה ומתבוללים ויורדים כגרועים שבאומות. נתקיים בהם: "ויקו לעשות ענבים, ויעש באושים".

בימי הספירה שאנו מתאבלים על שהיה העולם שמם, לאחר פטירת תלמידי רבי עקיבא, זה הזמן לחזק ברכיים כושלות ולהגביר חילים לתורה ולאמונה ובכך נוכל להתכונן לחגיגות יום העצמאות היהודי שיחול בחג השבועות בעת קבלת התורה בשמחה.
אייכלר כנסת ישראל עצמאות טור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד