ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024

הנשיא ריבלין העניק אות ל-120 מצטייני הנשיא

בטקס רב רושם בבית הנשיא בירושלים העניק ריבלין את האות, ונשא נאום נרגש • הרמטכ"ל אייזנקוט נאם אף הוא

ריבלין, פלאש90
ריבלין, פלאש90


היום (ה'), ד' באייר תשע"ה, 23 באפריל 2015, נערך טקס מצטייני נשיא המדינה לשנת תשע"ה בבית הנשיא בירושלים.

הטקס נערך במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה בנימין (ביבי) נתניהו, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, חברי פורום המטה הכללי, הקצינים והחיילים המצטיינים ומשפחותיהם.

במהלך הטקס העניק נשיא המדינה תעודות הצטיינות למאה ועשרים חיילים וחיילות, קצינים וקצינות, נגדים ונגדות מצטיינים מכלל יחידות צה"ל.

החיילים המצטיינים נבחרו בתהליך ארוך, מקיף וקפדני בוועדות שונות וזכו בתואר "מצטייני הנשיא" לאור פועלם המהווה דוגמה ומופת, חתירתם למצוינות והפגנת מסירות, מקצועיות ואחריות. במעמד קבלת תעודת ההצטיינות המצטיינים קיבלו מהאגודה למען החייל מלגת לימודים על סך 1,000$ תרומת חברת "כלל תעשיות", בבעלותו של מר לן בלווטניק, מראשי התורמים של ארגון ידידי האגודה למען החייל בבריטניה (UK Friends of AWIS).

מבין המצטיינים 37 נשים, 83 גברים, 22 חיילים בודדים, 4 חיילים מתנדבים, 20 קצינים ו-64 לוחמים.

הנשיא נשא דברים במהלך המופע ואמר בהתרגשות: ״הייתי ילד בן תשע, כאשר דגל מדינת ישראל, הונף לראשונה, לראש התורן. המראה הזה, נחרט בזכרוני, ובכל פעם, שאני רואה את הדגל מונף, עיני מתמלאות דמעות. מה אפשר לעשות. אני נולדתי לדור שעבורו הנפת הדגל- לא היתה דבר מובן מאליו, ולעולם לא תהיה דבר מובן מאליו. והנה היום, ששים ושבע שנים חוגגת מדינת ישראל, ולבנו נמלא גאוה. מדינת ישראל נולדה מתוך תקוה. התקווה הזאת, בת שנות אלפיים, היא שפעמה בדור לוחמי תש"ח, הנמצאים אתנו כאן. היא שהנחתה אותו, בהגשימו את חלומו העמוק ביותר, של העם היהודי, מאז לידתו".

הנשיא הודה לחיילים המצטיינים שמגיעים מכל רחבי הארץ, על פועלם ועל היותם דוגמא ומופת לכל חיילי צה"ל ואמר: "היום, הבית הלאומי שלנו עומד לבטח, אבל הצורך שלנו בתקוה, לא תם. פניה של התקווה הזאת משתקפים גם בפניהם של מאה ועשרים החיילות והחיילים, היושבים כאן. אתם ההוכחה לכך, שהוויית הנשק שנכפתה עלינו, אינה כרוכה באובדן ערכים: חברתיים, מוסריים ואנושיים. להפך. אתם העדות, לכך שרוח ההצטיינות של צה"ל, אינה בכוחו, כי אם ברוחו. האות שניתן לכם היום, הוא אות של גבורה, של תעוזה- אבל מעל לכל אלה, הוא אות של הנהגה, של רעות ושל שליחות מתוך ענוה. הרוח המפעמת בכם הכרחית לקיומנו, אבל הכרחית לנו גם כחברה. חברה, שמתהווה ומתגבשת לנגד עינינו כל העת, חברה, שבונה את עתידה".

בפניה חגיגית אל אזרחי ישראל אמר הנשיא: ״ביום החג הזה, כל ישראל מירושלים, נושאים תפילה, שנראה, כל אחד ואחת מעלת חברינו ולא חסרונם; שנדבר, כל אחד ואחת את חברו, בדרך הישר והרצוי; שלא תעלה בלבנו, שום שנאה מאחד על חברו. שנתחזק בתקוותנו ובאהבתנו, זה לזו, לארצנו ולמדינתנו".

בתום דבריו של נשיא המדינה עלה לבמה הרמטכ"ל ובירך את החיילים: "אני ניצב כאן היום ולצידי מאה ועשרים הקצינים והקצינות, החיילים והחיילות – מצטייני נשיא המדינה ליום העצמאות השישים ושבעה. מאה ועשרים מפקדים וחיילים, מאה ועשרים סיפורים אישיים שמרכיבים יחד את סיפורו של צבא ההגנה לישראל – את סיפורו של עם ישראל. לכול אחד ואחת מכם, מצטיינים ומצטיינות, סיפור ייחודי שהביא אתכם לעמוד כאן היום. אלו סיפורים על נחישות, על התמדה, על אמונה גדולה בצדקת הדרך ובערך הנתינה.

"נבחרתם לעמוד כאן היום בזכות המסירות והמקצועיות בהם בלטתם במהלך השנה האחרונה בכלל המערכים. נבחרתם לשמש דוגמא ומודל ללקיחת אחריות, לאומץ לב, לדבקות בלתי מתפשרת במשימה, כפי שהפגנתם במערכת "צוק איתן", ובפעולות המבצעיות השונות לאורך השנה. אתם ההוכחה שגם היום, החתירה להצטיינות ולמצוינות היא אבן יסוד בפעילותו של צה"ל. החיבור ההדוק והקשה בין יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל לבין יום העצמאות- בין המחיר הכבד שאנו משלמים לבין חירות עמנו. לאור המורשת שהותירו לנו חללינו, אנו נמשיך לעמוד איתנים על המשמר. אם אויבינו יבקשו לערער את ביטחוננו- הם ייתקלו בצבא מוכן ודרוך, במפקדים נחושים ומקצועיים, בלוחמים חדורי רוח קרב ותחושת שליחות גדולה ובחיילים וחיילות איתנים ומסורים למשימת ההגנה על מדינת ישראל, אשר דוגמה מהם ניתן לראות כאן היום.

"חיזוק אמון הציבור בצה"ל הוא מרכיב יסוד ביכולתנו לממש את ייעודנו- להגן על המדינה ולנצח כל אויב אם נידרש לכך, על מנת לחזק את ביטחון המדינה ולהבטיח את קיומה. אני בטוח כי נמשיך לפעול יחד, בעשייה משותפת, למען החברה הישראלית ולמען ביטחונה. מצטיינים יקרים. עם ישראל, מפקדי צה"ל וחייליו, ואני בראשם, מברכים אתכם ומצפים לראותכם בפסגת ההישג הבא. חג עצמאות שמח לכם, למשפחותיכם ולכל בית ישראל!".



1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד