י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חתן התנ"ך העולמי וסגנו: בחורי ישיבה מישראל

בתום קרב צמוד הוכתר אייל יצחק מטס בן ה-15 מרחובות לחתן התנך העולמי • במקום השני: ישראל אלגברלי

חתן התנ"ך אייל יצחק מטס, צילומסך.
חתן התנ"ך אייל יצחק מטס, צילומסך.


לפני כשעה קלה תם חידון התנ"ך העולמי בירושלים, הזוכה הוא חתן התנ"ך אייל יצחק מטס בן ה-15, בחור ישיבה מרחובות, וסגנו הוא ישראל אלגרבלי, תלמיד ישיבת חורב מירושלים.

המעמד התקיים היום (ה') בתיאטרון ירושלים, בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו, יו"ר הכנסת אדלשטיין, ראש עיריית ירושלים ברקת, הרבצ"ר הרב רפי פרץ, ואישי ציבור רבים.

בתום תחרות צמודה זכה מטס בן ה-15, המתגורר ברחובות ולומד בישיבת "דרכי נעם" בפתח תקווה, במקום הראשון והוכתר כחתן התנ"ך, מיד לאחריו זכה אלגברלי בסגנות, ובמקום השלישי נותר ארד קוצר עם 48 נקודות.

החידון התקיים בסימן "קיבוץ גלויות". "וְלָקַחְתִּי אֶתְכֶם מִן-הַגּוֹיִם, וְקִבַּצְתִּי אֶתְכֶם מִכָּל-הָאֲרָצוֹת; וְהֵבֵאתִי אֶתְכֶם, אֶל-אַדְמַתְכֶם", יחזקאל, פרק ל"ו, פסוק כד'.

לשלב הגמר העפילו 16 מועמדים מצטיינים מהארץ ומחו"ל אשר גברו בשלב הקדם פומבי על 67 מתמודדים מ- 33 מדינות שונות, בהן: ארה"ב, קנדה, מקסיקו, פנמה, טורקיה, דרום אפריקה, ברזיל ועוד.

במשרד החינוך מסבירים כי חידון התנ"ך נועד ללכד את העם היהודי בישראל ובגולה סביב ספר הספרים, שורש הזהות היהודית וערכיה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בתחילת השבוע עם מתמודדי החידון ואמר להם: "התנ"ך הוא מסד חיינו, לא היינו בלעדיו. הוא משקף את הזהות שלנו והערכים שלנו שנצרבו בארץ הזאת.

''הוא משקף גם את התקוות הגדולות של עמנו לשוב למולדתנו ולבנות בה את ביתנו. כל זה לא היה מתרחש בלי התנ"ך. ולכן טוב להגות בספר הזה יומם ולילה. התנ"ך הוא כמעיין המתגבר".
תנך חתן ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד