י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מסיבה בבית הרב: שופטים ואישי רוח • צפו

רבה של ירושלים ערך סעודת חג לרגל יום העצמאות, בהשתתפות שופטי בית המשפט העליון, פרופ' וסופרים

מסיבה בבית הרב: שופטים ואישי רוח • צפו


הציונות חוזרת לרבנות: רבה של ירושלים הגר״א שטרן ערך אמש לראשונה סעודת ליל חג יום עצמאות במסגרת תפקידו לראשונה בהיסטוריה של רבנות ירושלים.

החלטתו של הרב לקיים את סעודת חג ליל יום העצמאות, נעשתה במסגרת החזרת ערכי הציונות הדתית לעולם הרבנות. בשנים האחרונות לא זכתה הציונות הדתית לראות את רבניה מכהנים בתפקידים רבניים בכירים ולראשונה מכהן רב מטעמה בתפקיד הבכיר ביותר בו מחזיק רב ציוני דתי.

בערב השתתפו שופטי בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין, נועם סולברג, יעקב טירקל, פרקליט המדינה ושופט העליון ופרקליט המדינה לשעבר לשעבר גבריאל בך, הפרופסורים ידידיה שטרן ומאיר בוזגלו, הסופר חיים באר, חתן פרס ישראל לשעבר פרופ דוד הלבני, נשיא האקדמיה ללשון עברית פרופ משה בר אשר, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים אסנת לבציון - קורח. ראש עיריית ירושלים ניר ברקת וסגן השר לשירותי דת אלי בן דהן. הרב יצחק והרבנית יהודית שילת. הרב נחום נריה. דיקן המרכז האקדמי שערי משפט אביעד הכהן. נשיא המזרחי העולמי קורט רוטשילד,ד"ר מיכל טיקוצ'ינסקי, פרופ ברכיהו ליפשיץ ועוד שורה של דיינים פרופ ואנשי אקדמיה ועסקים.

הסופר חיים באר שנאם באירוע אמר לאחר מכן כי "הרב שטרן הוא מהמחברים. הוא עושה מאמץ טבעי כל כך ומשכנע כל כך למצוא מכנה משותף ולהביא יהודים ממקומות שונים ולהושיב אותם יחד, לא מתוך זה שהם צריכים לוותר על מה שהוא, אלא מתוך זה שהם מוכנים ורוצים לחפש משהו משותף".

לדברי באר, "הוא (הרב) רואה את אחד מתפקידיו לא רק בענייני פסיקה, כשרות, אלא גם רצון לאתר את האזורים המחברים והמקשרים ולהכיל את כלל ישראל והוא עושה זאת בעידן של רוחות של פירוד. אצלו זה נראה טבעי ובנפשו הדבר והדברים האלו מחברים ומכניסים משב רוח רענן ובריא. יצאנו ממנו אני וזוגתי מאוד מאושרים ושמחים ומאחלים לו שיישב שנים רבות על כסאו ויעשה את הדברים האלו. הוא יודע לעשות אותם".

במהלך דבריו דיבר הרב שטרן על חזונו לקידום מערכת הרבנות. ״יש לנו תכניות רבות יחד עם יו״ר המועצה הדתית יהושע ישי לקדם את פני הרבנות בשורה של נושאים, כשרות, נישואין, מקוואות במטרה להפוך אותם למאירי ומסבירי פנים שילקו על הציבור הרחב ויגרמו לו להתחבר מחדש בהתאם לחזונו של הרב קוק״.

הרב שטרן סיפר גם על מיזמים נוספים שכבר החל בהם בהתאם לחזונו של הרב קוק. ״במהלך חג הפסח ערכנו את הקבלת פני רבו בבית הרב קוק, הכנסנו את היתר המכירה בשנת השמיטה בירושלים והוספנו עוד שורה של פעילויות״.

אחד הנושאים החשובים שהזכיר הרב במהלך הערב ובאה לידי ביטוי היא תכנית לחיילים בודדים.

בחוברת שהוצגה למשתתפים בה הוצגו תכניות הרב ניתן דגש לחיילים בודדים אותם מתכוון הרב לארח בביתו ובשורה של פעילויות למענם. ״אחד הדברים שמרגשים אותי ביותר הם אותם צעירים בודדים שבוחרים להתגייס ולסכן את חייהם כדי שכולנו נוכל להמשיך לחיות את חיינו ולהמשיך את המפעל היהודי במדינת היהודים״.

צילום: שלומי כהן


































שטרן ירושלים רב אירוע עצמאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד