כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

רקטה נורתה מעזה והתפוצצה בשער הנגב • חמאס: "זה לא אנחנו"

רקטה שנורתה מעזה, אותרה בשטח פתוח ליד קיבוץ בשער הנגב • אין נפגעים ולא נגרם נזק • חמאס: "אנו לא ירינו - פועלים לאיתור האחראים" • צה"ל תקף יעדי טרור ברצועה

צילום: יורג נובמינסקי, פלאש90
צילום: יורג נובמינסקי, פלאש90


לראשונה השנה: רקטה נורתה מעזה והתפוצצה בשטח פתוח.

אזעקת צבע אדום נשמעה הערב ( ה') בשדרות ובכמה יישובים בעוטף עזה. שרידי הרקטה אותרו בשטח פתוח ליד קיבוץ שבועצה האזורית שער הנגב. אין נפגעים ואין נזק.

בתגובה תקף צה"ל תשתית טרור בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל מסר: "התקיפה מהווה תגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר שטח מדינת ישראל היום בשעות הערב. בנוסף, מחר תימנע כניסת מתפללים מרצועת עזה לשטח ישראל. צה"ל לא יאפשר כל ניסיון פגיעה בביטחון תושבי מדינת ישראל".

חמרס העביר מסר לישראל לפיו הארגון לא ירה את הרקטות, וכי הם פועלים לאיתור המבצעים.

שי חג׳ג׳ ראש המועצה האזורית מרחבים אמר: "אנו סומכים על צה״ל שידע להגיב על מנת לשמור על השקט בדרום ולא יאפשר ירי אקראי״.

תמיר עידאן ראש המועצה האזורית שדות נגב אמר: "אנו מצפים מהדרג המדיני להורות על תגובה חמורה ומשמעותית על ירי זה ועל כל נפילה שתתרחש בעתיד על מנת להעביר מסר ברור לצד הפלסטינאי כי מדינת ישראל ותושביה לא יסבלו טפטופי ירי, כפי שהבטיחה הממשלה בסיום מבצע 'צוק איתן'".

ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר: "בלי קשר לזהות היורים אנחנו מצפים ממערכת הבטחון לפעול לשמירה על השקט. אני קורא לממשלה המתגבשת לראות במסלול המדיני והדיפלומטי ערוץ חיוני למניעת הסלמה באזור. אין לראות ב"פינג פונג" הצבאי את הכלי היחיד. שיפור הביטחון בגבול עזה יוכל להיות ממומש גם באמצעים הדיפלומטיים והמדיניים"

אורי אריאל: ״אם אכן מדובר ברקטה שנורתה לעבר ישראל הרי שמדובר באירוע חמור ביותר ועל ישראל החובה להגיב בכל העוצמה על מנת שהאירוע הזה לא יהפוך שוב לרצף טפטופים שיפגעו בשגרת החיים ובביטחון תושבי הדרום. על החמאס להבין שעל כל רקטה שנורית מהרצועה התגובה תהיה כואבת שבעתיים״.

ח"כ עמר בר-לב, הגיב לירי לעבר הדרום ואמר, כי "חשוב לזכור שזו ממש לא הפעם הראשונה מאז "צוק איתן" שנורות רקטות לעבר ישראל. אי מינופו של המבצע הצבאי להישג מדיני ושינוי במציאות מול תושבי עזה, הוא טעות אסטרטגית שעשה נתניהו למרות חלון ההזדמנויות שנפתח לפני חצי שנה. נתניהו הפך בקדנציה הקודמת את תושבי הדרום לבשר התותחים של מדיניות החוץ הפסיבית שלו ואני מקווה שבממשלה הבאה, תשתנה המדיניות ותחל פעילות אקטיבית לצורך הגעה לפירוז רצועת עזה והחזרת ההרתעה הישראלית בדרום. בלי הרתעה ובלי מהלך מדיני משלים להפעלת הכוח הצבאי, נחזור מהר משחשבנו למלחמה הבאה, ולהמשך המציאות הבלתי אפשרית בה חיים תושבי הדרום".

ח״כ מירי רגב אמרה בתגובה לנפילה בדרום: ״על מדינת ישראל להגיב באופן נחוש ומידי על ירי הרקטה לעבר אזרחי ישראל. אסור לנו לאפשר טיפטופי ירי על אזרחינו ואסור לנו לאפשר לארגוני הטרור להרים ראש״.

ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) תושב קרית גת, אמר בתגובה על הירי הערב: "ניכר שאויבינו עדיין מתקשים לעכל שהוקמה פה מדינה יהודית לפני 67 שנה, אני מצפה ממערכת הביטחון להגיב בחומרה על מנת למנוע את הירי הבא".
רקטה ירי גראד טרור עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד