ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

"נס בתוך נס" - על מה אני מודה בה' באייר?

הרב בן ציון נורדמן על משמעותו של יום העצמאות כפי שהוא רואה אותה • לא יום חג ולא יום אבל, אך גם לא יום רגיל

"נס בתוך נס" - על מה אני מודה בה' באייר?


השבוע התקיימו אירועי יום העצמאות ה-67 של מדינת ישראל. הרבה נכתב וייכתב על היום הזה, שכל מגזר רואה אותו בצורה אחרת. דיונים שלמים ואין ספור מאמרים ומלל האם הקמת מדינת ישראל היא "נס גלוי", "נס נסתר" אולי "אסון " או שמה לא זה ולא זה ?

יש אומרים "הלל עם ברכה" ויש אומרים "הלל בלי ברכה" יש דווקא "תחנון" ויש כמובן , שלא זה ולא זה אלא מסתפקים ב"שב ועל תעשה"

יום העצמאות הוא "יום חג" ? "יום אבל"? או סתם עוד יום של חול...?

וכשמדברים על נס או לא נס ?

אי אפשר שלא להזכיר את אהרון זאב, אחד מראשי הציונות וקצין חינוך ראשי הראשון של צה"ל שחיבר שיר תחת הכותרת "נס - לא קרה לנו" בעוד משפט /שיר כזה מגיע כהתרסה אל הנס ואל האפשרות לסמוך עליו. הרי שעצם הדיון על ניסים ועל נפלאות, על נס בתוך הטבע ועל נס שמחוץ לטבע, האם על תיזמון מדויק מברכים "ברוך שעשה לי נס" או רק "הגומל לחייבים טובות שגמלני כל טוב " ? דיונים, חקירות ושאלות אלו הרי הם במקומם ויפים לבית המדרש

אלא שלי, בהרגשה האישית - על דעתי האישית והלא מייצגת אף אחד...(!!!), יום זה מעורר מחשבה על הרב-גוניות השולטת במדינה הכל-כך קטנה שלנו. עשרות רבות של עדות, זרמים, אידאיות ותפיסות עולם. בשטח קטן כל כך של מדינה שלא נראית במפת הגלובוס, קיימים המספר הגדול ביותר של זרמים שיכול להיות.

והמעניין הוא, שבס"ד, בתכלס' זה עובד לא רע בכלל. מלבד התקשורת שאוהבת למצוא את הצהוב והמעניין ומבליטה כל אירוע מקומי לאירוע בקנה מידה לאומי, וכמה מחרחרי ריב ומדון שמתפרנסים מהמחלוקת ומהקיטוב , היהודי- הישראלי המצוי לא מעוניין בזה וטוב לו לחיות בשלווה ובשקט.

לדידי זה נס גלוי , בלי קשר לזהות המדינה - ועל כך יש להודות, להלל ולשבח.

בעיר שאני גר בה יש מגוון רב של עדות וזרמים וכולם יחד גרים באחווה ואחדות מופלאה. הנס והפלא זה העובדה שלאחר כל כך הרבה שנות גלות, זכינו לחזור לארץ ישראל מכל קצוות העולם ואסור לנו כחברה לתת לקיטוב לשלוט במרחב הציבורי. עלינו מוטלת החובה להשתדל ולהרבות אהבה ואחווה בין איש לרעהו ולהגיע להידברות והבנה עם כל חלקי העם.

אנחנו כבר חשים, שהימים עליהם התנבא הנביא עמוס כבר כאן והנבואה מתגשמת "הנה ימים באים נאום ה' והשלחתי רעב בארץ לא רעב ללחם ולא צמא למים כי אם לשמוע את דברי ה'" כאשר ישנו רעב אדיר לשיעורי יהדות בכל מקום בארץ חשיפה מרשימה ל"ארון הספרים היהודי" וצמא הולך וגדל לחינוך תורני איכותי לילדים

נותר רק להתפלל וליחל להתגשמות הנבואה של הנביא האחרון מלכי "הִנֵּה אָנֹכִי שֹׁלֵחַ לָכֶם אֵת אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא לִפְנֵי בּוֹא יוֹם הַשֵּׁם הַגָּדוֹל וְהַנּוֹרָא וְהֵשִׁיב לֵב-אָבוֹת עַל-בָּנִים וְלֵב בָּנִים עַל-אֲבוֹתָם."
בצפיה לגאולה שלמה

הכותב משמש כמנכ"ל מפעלות הרב גרוסמן, יו"ר "מדעים ויהדות" ויו"ר "יהדות התורה" בחדרה
תקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד