כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

שליח חב"ד בקטמנדו: "המראות קשים - מנסים לאתר את הישראלים"

למעלה מ-1500 איש נהרגו ברעידת אדמה עזה במזרח הרחוק • מוקד הרעש: אזור קטמנדו בירת נפאל • שליח חב"ד בקטמנדו, הרב חזקי ליפשיץ: "מאות ישראלים נמצאים אצלינו מאז הבוקר" • חשש לנפגעים ישראלים

צילום: טוויטר. אילוסטרציה, מרקו דורמירו, פלאש90
צילום: טוויטר. אילוסטרציה, מרקו דורמירו, פלאש90


רעידת אדמה עזה היכתה היום (שבת), בנפאל, וגרמה למותם של לפחות 1,500 בני אדם באזור.

דקות ספורות לאחר השעה 12:00 היום בצהריים, התרחשה רעידת אדמה בעוצמה של 7.8 בסולם ריכטר באזור קטמנדו בירת נפאל. רעידות הורגשו גם בטיבט בצפון, להודו בדרום, ובנגלדש במזרח. כ-200 ישראלים מוגדרים בשלב זה כ"מנותקי קשר" ולפי הדיווחים האחרונים נפגעו גם ישראלים.

לפי הדיווחים האחרונים, אין בנפאל חשמל ומים ומרבית הישראלים מתרכזים בבית חב"ד בקטמנדו.

שליח חב"ד לקטמנדו, הרב חזקי ליפשיץ כתב בדף הפייססבוק של בית חב"ד: "בשעה 11:55 האדמה בקטמנדו נרעדה. משך דקות ארוכות הזדעזעה נפאל ועוד שעות ארוכות לא שקטה.. אנחנו חווים עוד פה ושם רעידות משנה. הפצעים עוד פתוחים, המראות כאן קשים והנפגעים רבים מאוד מאוד.

"מאות ישראלים נמצאים בבית חב"ד מהבוקר. אנו משתדלים לשמש להם כאן בית חם ומרגיע על אף הכאוס הגדול והנורא השורר בחוץ. נפאל מנותקת לחלוטין מחשמל ומיים ואנו נערכים כעת להלין את כולם לשנת לילה במתחם של בית חב"ד.



"המאמצים העיקרים שלנו כעת מתרכזים בלרכז רשימות של כל הישראלים הנמצאים כעת בנפאל. מי בפוקרה.. מי בכפרים.. מי בהרים.. פרויקט הלווינים ששלחנו עם המטפסים בהרים מסייע לנו כעת לדעת מה מצבם. כל אחד בטרק בו הוא נמצא. אנו נמצאים עם הרבה מהם בקשר מתמיד מרגע האסון.

עיקר המאמצים שלנו מתרכז כעת בלנהל רשימות של ישראלים מנותקי קשר. מבטיחים בעזרת השם לדאוג לכל אחד ואחת! הזמנו גם את השכנים הנפאלים המבוהלים ומחוסרי הבתים לבוא ולאכול איתנו ומשפחות הזקוקות ללינה מוזמנות גם כן למתחם שלנו".

בית חב"ד פנה לציבור וביקש סיוע בכסף ותרומות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ אביגדור ליברמן ושר הביטחון משה יעלון החליטו לשגר לנפאל משלחת סיוע שתכלול גורמי חילוץ ורפואה. שר הביטחון הסביר: "איננו יכולים לעמוד מנגד נוכח טרגדיה כל כך קשה שנפאל ואזרחיה עוברים ביממה האחרונה"

"בתום שיחה עם ראש הממשלה ושר החוץ, הנחיתי היום את צה"ל להכין משלחת של פיקוד העורף, שכוח חלוץ שלה צפוי לצאת בשעות הקרובות לנפאל. צה"ל יפעל בנפאל כדי לסייע למדינה הנמצאת במצוקה קשה נוכח רעידת האדמה הקטלנית שפקדה אותה, ויעניק כמובן סיוע מקיף לישראלים הנמצאים באזור וזקוקים לעזרה. כפי שנהגנו בעבר, אנו חולקים ברצון רב את הניסיון הרב של צה"ל ופיקוד העורף על מנת לעזור לנפאל, באמצעות אנשי פינוי, חילוץ ורפואה ובאמצעות ציוד רפואי.

"זו משימה אנושית ראשונה במעלה מבחינתנו, ואיננו יכולים לעמוד מנגד נוכח טרגדיה כל כך קשה שנפאל ואזרחיה עוברים ביממה האחרונה. זו חובה מוסרית וערכית עבורנו. אני מקווה שאנשי פיקוד העורף יעניקו לתושבי נפאל סיוע אשר ייטיב עמם ויאפשר להם להתמודד עם האסון שפקד אותם".

מספרו של חדר המצב במשרד החוץ, לבירור על הישראלים בנפאל: 025303155
נפאל רעידת אדמה הרוגים ישראל מזרח הרחוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד