ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

גל פיגועי דקירה: חייל צה"ל נפצע בחברון

מחבלים ניסו לדקור חיילים בחברון ובירושלים • 2 מחבלים חוסלו • חייל מג"ב נפצע קל עד בינוני

הסכינים שנשא המחבל על גופו. צילום: חטיבת דובר המשטרה
הסכינים שנשא המחבל על גופו. צילום: חטיבת דובר המשטרה


בשבת אחר הצהרים, סמוך לשעה 18:20, הגיע פלסטיני בשנות ה-20 לחייו לעמדת חסם צלבנית סמוך למערת המכפלה. כאשר הגיע לעמדה שלף הפלסטיני סכין ורץ לעבר צוות לוחמי משמר הגבול והחל לדקור את אחד הלוחמים בראשו ובחזהו. לוחם נוסף שזיהה את המתרחש, ביצע ירי מדוייק לעבר המחבל ופצע אותו אנושות, ומאוחר יותר מת המחבל מפצעיו.

השוטר שנדקר, טופל במקום ופונה על באמצעות אמבולנס מגן דוד אדום לבית החולים שערי צדק בירושלים, כשמצבו מוגדר קל עד בינוני, בהכרה ויציב עם מספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון.

לוחם משמר הגבול רס"ר ג' אשר ראה את חברו כאשר המחבל רוכן מעליו ודוקר את חברו, משחזר את הרגעים הדרמטיים : "במהלך פעילות שגרתית במחסום צלבנית, הסמוך למערת המכפלה, הגיח לפתע פלסטיני והחל לדקור את אחד מהלוחמים שהיה איתי בצוות. תוך שבריר שנייה הבנו שמדובר בפיגוע והבנתי שצריך לפעול ומהר, ביצעתי ירי על מנת לנטרל את המחבל תוך כדי שזה רוכן על חברי ודוקר אותו".

"כשמדובר באירוע שאורך מספר שניות בודדות, אין זמן להסס, חייבים להפעיל שיקול דעת מדויק ולפעול באופן מידי, ככה מאמנים את הלוחמים במשמר הגבול. אני, יחד עם שאר הלוחמים בפלוגה מתפלל להחלמתו המהירה של חברנו לפלוגה".

באירוע נוסף שהתרחש בליל שבת, סמוך לחצות, הגיע למחסום הדוקרנים הסמוכה למעבר א-זעים צעיר ערבי מכיוון שכונת א-טור, אשר עורר את חשדם של לוחמי משמר הגבול. לפתע, פתח בריצה לעבר הלוחמים כאשר הוא אוחז בידו סכין קצבים גדולה, אחד הלוחמים הדף אותו אך החשוד המשיך בריצה לעבר מחסום א-זעים הסמוך, הלוחמים החלו לדלוק אחר המחבל תוך ביצוע נוהל מעצר חשוד וירי אזהרה באוויר.

המחבל כבן 16, לא נענה לקריאות הלוחמים והמשיך לנוע לעבר המחסום הסמוך כסכין נוספת בידו. הלוחמים קראו לעבר המאבטחים על מנת להימנע מירי דו צדדי. הלוחמים והמאבטחים, וביצעו ירי מדוייק לעבר החשוד וניטרלו אותו.


תיעוד פיגוע הדקירה ממצלמת האבטחה

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי שהגיע לזירת האירוע שיבח את הפעילות הנחושה של הלוחמים והמאבטחים "הפעילות הנחושה מנעה פגיעה בנפש".

סמ"ש ל' לוחם משמר הגבול שיחזר את הרגעים הדרמטיים: "במהלך משמרת שגרתית במחסום א-זעים שמעתי לפתע קולות ירי מעמדת הבידוק הסמוכה, רצנו לעבר המקום כשלפתע זיהיתי את המחבל מגיח לעברנו כשסכין שלופה בידו. קראנו לו לעצור וכשהמשיך לרוץ לעברנו ביצענו אני והמאבטחים ירי מדוייק לעברו ונטרלנו אותו".

"אני שמח שהאירוע הסתיים באופן הזה וללא נפגעים ,פעלתי באופן אינסטנטבי בדיוק כמו שאומנתי , עם זאת אין לי ספק שכל לוחם היה פועל בדיוק כמוני"

מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב שיבח את הלוחמים והמאבטחים וציין: "הלוחמים והמאבטחים גילו עירנות ומקצועיות בדיוק כפי שמצופה מהם, במענה מבצעי מהיר ונחוש מנעו את החמרת האירוע. פעם אחר פעם מוכיחים לוחמי משמר הגבול שיש לעם ישראל על מי לסמוך".

בעקבות מותו של המחבל, כמה עשרות צעירים ערבים החלו להשתולל בשבת בצהרים ולהפר את הסדר בשכונת א-טור, ויידו אבנים לעבר כוחות משטרה ומשמר הגבול במקום. קצין משטרה נפגע מאבן בפניו ופונה במצב קל לבית החולים. הכוחות פיזרו את המתפרעים תוך שימוש באמצעים.

משטרת ירושלים מבהירה ומדגישה כי תפעל בנחישות וללא פשרות אל מול פורעי החוק וכל נסיון לפגוע בסדר הציבורי ובשלום הציבור.,
חברון דקירה ישראל טרור צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד