כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

משלחת רפואית ראשונה יצאה לקטמנדו

משלחת ישראלית רפואית ראשונה, יצאה לקטמנדו בירת נפאל • תטפל ותסייע ל-23 פגים שמצבם הרפואי טרם ברור

בנפאל. צילום: פייסבוק
בנפאל. צילום: פייסבוק


משלחת רפואית ראשונה יצאה הלילה (א'), מישראל לקטמנדו בירת נפאל במזרח הרחוק, על מנת לטפל ולסייע ל-23 פגים שמצבם הרפואי טרם ברור.

במהלך הלילה ומחר, צפויים לצאת משלחות נוספות של צה"ל, משרד החוץ, מד"א זק"א ואיחוד הצלה.

למשלחת של חברת ההטסות הרפואיות 'מד אסיס' הצטרפו ד"ר עודד ביטון, מפקד אגף פינוי של 669. ד"ר איתי שביט, מנהל חדר מיון ילדים בבית החולים רמב"ם, וכן שני דודפור, פראמדיקית מוטסת של חברת 'מד אסיס'.

"ידוע לנו על לפחות 23 תינוקים פגים, שבשלב זה מצבם הרפואי אינו ידוע, כך גם אין להם אספקה של אוכל מתאים" אומר ל'בחדרי חרדים' משה גרוסברגר מנכ"ל חברת 'מד אסיס'. "עיקר הציוד השוקל כ-150 קילו, מכיל ערכת טיפול נמרץ מלאה, וכן מזון וציוד לתינוקות".

הערב (מוצ"ש) בשעה 22:00 יצאה המשלחת עם מטוס אל-על לבנקוק שם ינחתו בשעה 14:00 (שעון מקומי), משם יוטסו במטוס פרטי ישירות לקטמנדו, שם ינחתו בשעה 20:00 (שעון מקומי).

קבוצה של כ-23 ישראלים שהביאו בנפאל תינוקות בהליך פונדקאות, שוהים יחד בשטח פתוח בעיר עם התינוקות. חלקם הוצאו מפגיות שניזוקו ברעידת האדמה, כך שאין להם מקום ראוי לשהות בו ולטפל בתינוקות.



שר הפנים גלעד ארדן אמר שהוא עומד בקשר עם זוגות ההורים בנפאל וכי יאפשר לכל התינוקות שנולדו בהליכי פונדקאות בנפאל להיכנס לישראל בלי דיחוי ולהשלים בארץ את הליכי האימוץ.

הלילה לקראת חצות צפויה לצאת לנפאל מטוס צבאי עם כוח חלוץ, המונה צוות שישה מומחים מתחומי החילוץ והרפואה, הכולל קצינים בכירים מפיקוד העורף וחיל הרפואה ונציג ממשרד החוץ. מטרת כוח החלוץ הינה בחינת היקף הסיוע הנדרש באזור, ניתוח השטח וסדרי הגודל של האסון, גיבוש תמונת מצב והתאמת המענה המיטבי אותו יכולה מדינת ישראל להעניק באמצעות צה"ל.

על-פי התרשמותו של צוות החלוץ, תתקבל החלטה על בניית כוח משימה ייעודי, היקפו ועיקרי פעילותו. בהתאם לכך ובהנחיית הדרג המדיני, ייערך כוח החלוץ להגעת ולקליטת משלחת ישראלית. על פי התענון בנתיים, מחר (א) צפוייה לצאת משלחת נוספת של פיקוד העורף, שתמנה כ-240 חיילים, רופאים, חובשים ואנשי יחידת החילוץ. בין השאר יוקם כנראה בית חולים שדה.

משלחת מיוחדת של מד"א תמריא מחר (א') בשעות הבוקר המוקדמות מתל אביב ישירות לקטמנדו, על מנת להקים בסיס ראשוני לפעילות במדינה ולסייע לישראלים הנמצאים במקום ולכוחות המקומיים. המשלחת מורכבת מרופאים, פאראמדיקים ואנשי אגף המבצעים של מד"א, שיצאו במטוס מיוחד שהוחכר לצורך הנסיעה ישירות לקטמנדו מצוידת בציוד רפואי, תרופות ואוכל לתינוקות, במטרה להגיע לתינוקות הנמצאים בבית חב"ד ולהקים בסיס ראשוני לפעילות במדינה. במקביל ממשיכים להערך במד"א להוצאת משלחת גדולה יותר עם ציוד כבד להמשך הטיפול בניצולים.

מנכ"ל מד"א אלי בין: ״מטרתנו להגיע בהקדם לבית חב"ד בקטמנדו ולהעניק סיוע רפואי לישראלים הזקוקים לכך באזור. אנו ערוכים ומוכנים לתרום מניסיונינו בטיפול בנפגעי האירועים הטראגיים בנפאל. אנשי מד"א אשר נשלחו למשימה מתורגלים בצורה הטובה ביותר בהתמודדות עם מצבי קיצון ואני סמוך ובטוח כי שיתוף הפעולה שלהם ביחד עם אנשי הצלב האדום המקומי יוכל לעזור במשימת הצלת החיים בתנאים הקשים שנוצרו באזור".


במטה המרכזי של 'איחוד הצלה' בירושלים נערכה הלילה פגישת הערכת מצב יחד עם ארגון זק"א, עמותת פירסט וקרן ישראלייף, להכנת צוות שיוטס לאזור האסון בנפאל. המשלחת תעסוק בהקמת מרפאות קהילתיות בשטח, טיפול בגופות וחילוץ לכודים. ותצא בצהרים (א) מישראל לקטמנדו בירת נפאל.

אלי פולק, מנכ"ל קרן ישראלייף המשמשת ארגון גג לגופי חירום התנדבותיים אמר כי "בחרנו לאגד את גופי החירום הבולטים בישראל על מנת למקסם את יכולות המשלחת. כל ארגון שחבר במשלחת מומחה בתחום שנותן מענה לצרכים באזור האסון. אנו נערכים לשהייה ממושכת שתיתן מענה לישראלים השוהים בנפאל והתושבים המקומיים"

יהודה משי זהב, יו"ר זק"א אמר "מתנדבי היחב"ל היו בעבר באסונות בעולם כדוגמת אסון רעידת האדמה בהאיטי, אכן מדובר באירוע מורכב מאוד אך יש להם ניסיון רב בחילוץ בתנאי שטח קשים. השילוב המיוחד במשלחת המשותפת שהיא מורכבת מיחידות החילוץ פירסט , אנשי רפואה של איחוד הצלה ואנשי זק"א לטיפול בגופות".

נשיא "איחוד הצלה" אלי ביר אמר "פרמדיקים ב'איחוד הצלה' בעלי ניסיון רב במתן עזרה רפואית בשטח יקימו באזור האסון מרפאת שדה להענקת סיוע רפואי בקהילה. אנו מתכוננים לקליטת נפגעים רבים הזקוקים לטיפול בשברים, התייבשות וזיהומים".

גבי ברשישת מעמותת פירסט הוסיף "מטרתנו להגיע לכפרים הסמוכים לקטמנדו לאזורים מנותקים ולסייע לאוכלוסייה בטיפול, פינוי ומה שיידרש בשטח".

מנכ"ל אל על דוד מימון, הודיע כי החברה נענתה לפניית משרד הבטחון ותוציא מחר (א) בשעה 17:00 לנפאל שני מטוסי ג'מבו 747-400 - מטוס מטען ומטוס נוסעים, ועליהם משלחת סיוע של פיקוד העורף ומשרד הבטחון. בטיסת החזור צפויים לחזור על המטוס ניצולים מאזור האסון וכן 24 התינוקות שנולדו בהליך הפונדקאות, יחד עם הוריהם.

"אל על היא חברת התעופה הלאומית של ישראל ולצורך המשימה החשובה ביצענו את כל ההיערכויות הנדרשות על מנת לאפשר למטוסינו לנחות בקטמנדו עם משלחת החילוץ ולהחזיר הביתה את הישראלים אשר נמצאים כעת באזור האסון".
נאפל משלחת רעידת אדמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד