× הורדה
בחדרי חרדים
האפליקציה
ז' תמוז התשפ"ו
22.06.2026
ג'וב חדש

מהכישלון של 7 באוקטובר לחוזים ממשלתיים: המהלך של מפקד 8200 לשעבר

מפקד יחידת 8200 בזמן טבח 7 באוקטובר הקים חברת AI חדשה ומקדם את שירותיה מול משרדי ממשלה

מהכישלון של 7 באוקטובר לחוזים ממשלתיים: המהלך של מפקד 8200 לשעבר
יחידת 8200 צילום: דובר צה"ל

תא”ל (במיל’) יוסי שריאל, שכיהן כמפקד יחידת 8200 בזמן טבח 7 באוקטובר, הקים בתחילת השנה חברה חדשה בשם "עלמא לאבס" (Alma Labs) - כך נחשף ב"גלובס". החברה נרשמה בפברואר 2026, זמן קצר לאחר ששריאל החל את דרכו באזרחות בתום כשלושה עשורים בצה"ל.

לפי מסמכי רשם החברות, שריאל ושותפו אורי דוד אלטר מחזיקים כל אחד ב־48.2% ממניות החברה ומכהנים כדירקטורים. על פי גורמים המעורים בנושא, החברה כבר מקיימת מגעים עם גורמים ממשלתיים שונים ואף עשויה בעתיד להיות ספקית בלעדית בתחומי פעילותה.

הקמת החברה קדמה לחשיפת הצטרפותו של שריאל לחברת הבינה המלאכותית דקארט (Decart AI), שם הוא משמש חבר הנהלה. בדיקה של לוחות הזמנים מעלה כי "עלמא לאבס" הוקמה עוד לפני שהמינוי לדקארט פורסם לציבור.

אתר החברה, שעלה לאחרונה לאוויר, מציג פלטפורמה ללימודי בינה מלאכותית עבור תלמידי חטיבות ביניים, לצד כלים להכשרת מורים וליווי מוסדות חינוך. בחברה מציינים כי הם פועלים מול בתי ספר, רשויות מקומיות ורשתות חינוך, ומגייסים שותפים לקראת שנת הלימודים 2026–2027.

בין בעלי המניות מופיעה גם מיכל דובדבני מסיקה, המחזיקה בכ־2.5% ממניות החברה. לפי הדיווח, שריאל צפוי להמשיך במקביל בתפקידו בדקארט ולשמש כמנכ”ל "עלמא לאבס".

מעלמא לאבס לא נמסרה תגובה.


יחידת 8200 7 באוקטובר בינה מלאכותית - AI
להצטרפות לקבוצת הווטסאפ של 'בחדרי חרדים'
לחץ כאן

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}