"משפטיך תהום רבה": הטרגדיה השמינית במשפחת קצנלבוגן בחומה השלישית
טרגדיה קורעת לב ברחוב החומה השלישית בירושלים: מרת חנה שפרינצא קצנלבוגן ע"ה הלכה לעולמה לאחר שהזדככה בייסורים קשים | היא השביעית מבין ילדי המשפחה המיוסרת שנפטרה בדמי ימיה | אביה הגר"פ קצנלבוגן זצ"ל נפטר לפני שנים והותיר 17 יתומים, ומאז פקדו את המשפחה אסונות כבדים | הלווייתה התקיימה במוצאי שבת בדרכה להר הזיתים
- משה ויסברג
- ז' תמוז התשפ"ו
טרגדיה נוראה ובלתי נתפסת מרעישה את ירושלים של מעלה: במהלך השבת האחרונה פרשת חקת נפטרה בדמי ימיה הבחורה הצדקנית מרת חנה שפרינצא קצנלבוגן ע"ה, והיא בת 24 בלבד.
המנוחה היא השביעית מבין ילדי המשפחה המיוסרת שנפטרה בדמי ימיה, לאחר ששרשרת אסונות בלתי נתפסים שפקדו את הבית ברחוב החומה השלישית בירושלים.
מדובר באסון כבד ובלתי נתפס מכה שוב במשפחת קצנלבוגן המיוסרת, המנוחה ע"ה היא השביעית מבין ילדי המשפחה להסתלק בדמי ימיה, לאחר שבעבר כבר שיכלו בני המשפחה את האב, ועוד שישה מאחיה ואחיותיה שנפטרו. מדובר בטרגדיה שאין לה מילים, המכה שוב ושוב בבית המשפחה השבורה והמיוסרת ברחוב החומה השלישית.
אביה של המנוחה, האברך החשוב והגאון רבי פנחס לייבוש הלוי קצנלבוגן זצ"ל, נפטר בשנת תשס"ח בגיל 46 בלבד, כשהוא מותיר אחריו 17 יתומים רכים. מאז פטירתו, פקדו את המשפחה שרשרת של אסונות קשים מנשוא. בין היתר, בשנת תשע"ה נפטר אחיה הבחור אהרן שלמה ז"ל, ובשנת תשע"ח נפטר אחיה הבחור מרדכי יהושע ז"ל בגיל 26 בלבד לאחר שעבר דום לב. כעת, נגזרה הגזירה הנוראה על האחות חנה שפרינצא ע"ה.
המנוחה, שהייתה עולה תמימה, הזדככה במשך רוב שנות חייה בייסורים קשים ומרים, אותם קיבלה באהבה ובדומייה. מכריה מספרים על נפש יקרה ואצילה, אשר כל עוד נפשה בה נותרה אחוזת איתן באמונה טהורה וזכה, והתהלכה בתמימות ובלב שלם עם אלוקיה.
למרות מכאוביה הרבים והקשים מנשוא, אותם הסתירה מעיני כל, בת שחוק לא משה מפניה והיא תמיד הצהילה פנים לכל אדם בסבר פנים יפות ובנועם מיוחד. במידותיה הנאצלות והתרומיות שימשה דמות מופת של ממש לחברותיה ולסובבים אותה, כשהיא מקפידה על כבודה של תורה ולומדיה, מכבדת את אמה האלמנה בצורה מופלאה, ומשרה שמחת חיים ואור בתוך מעבה התלאות שפקדו אותה ואת בני משפחתה.
המנוחה ע"ה היא נכדתו של הגה"צ רבי חיים קצנלבוגן זצ"ל, ראש מוסדות "תורה ויראה" ויבלחט"א הרה"צ רבי משה נחום פרידמן שליט"א מבתי נייטין בירושלים.
בשבת קודש, ה' בתמוז תשפ"ו, השיבה את נשמתה הזכה והנקייה ליוצרה, כשהיא מותירה אחריה לבבות שבורים ורצוצים.
הלווייתה הכואבת ורוויית דמעות התקיימה במוצאי שבת קודש בהשתתפות המונים רבים שליוו את מיטתה ברוב תוגה ויגון קודר לעבר הר הזיתים, שם נטמנה למנוחת עולמים לצד בני משפחתה שכבר נטמנו במקום.
בני המשפחה השבורים יושבים שבעה בבית אמה מרת אסתר שתחי' ברחוב החומה השלישית 7/א' בירושלים. זמני ניחום האבלים: בבוקר בין השעות 10:00 ל-13:30, ואחר הצהריים בין השעות 17:00 ל-22:00.
תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.



הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות