מירון, אור הגנוז ויישובים נוספים בגליל יזכו להטבות ומענקים
שר הביטחון ישראל כ"ץ עדכן את ראשי הרשויות כי תשעה יישובים נוספים בצפון הוכרו רשמית כיישובי קו עימות. המשמעות: הצטרפות למערך ההטבות והמענים המיועדים ליישובים הסמוכים לגבול
- יצחק וייס
- ז' תמוז התשפ"ו
שר הביטחון ישראל כ"ץ עדכן היום (שני) את ראשי הרשויות כי בהתאם להחלטת ממשלה מספר 4242, שאושרה ביום 11 ביוני 2026, תשעה יישובים נוספים בצפון הוכרו רשמית כיישובי קו עימות.
היישובים שנכללו בהחלטה הם: שדה אליעזר, כסרא-סמיע, יסוד המעלה, אור הגנוז, מירון, בר יוחאי, ספסופה (כפר חושן), בית ג'אן וחולתה.
בעקבות ההחלטה יצטרפו היישובים לרשימת יישובי קו העימות ויהיו זכאים להטבות ולמענים הניתנים ליישובים המוגדרים במעמד זה.
שר הביטחון עדכן את ראשי הרשויות על ההחלטה ועל השלכותיה עבור תושבי היישובים, שייהנו מעתה מהזכויות וההטבות הנלוות למעמד החדש.
שר הביטחון ישראל כ"ץ מסר: "מדובר בהחלטה חשובה וצודקת שמעניקה לתושבי היישובים הללו את ההכרה הראויה ואת הזכויות הנלוות למעמדם כיישובי קו עימות. תושבי הצפון עומדים בחזית לאורך תקופה ממושכת ועמידתם האיתנה היא זאת שנותנת ללוחמינו הגיבורים את הכוח להמשיך במשימתם להגן על יישובי הצפון. הלקח מהשנים האחרונות ברור: התיישבות חזקה היא נכס ביטחוני מהמעלה הראשונה. בהובלת ראש הממשלה נתניהו, נמשיך לפעול למען יישובי ותושבי הצפון ולוודא שהם יקבלו את מלוא התמיכה המגיעה להם".


הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות