י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המודיע על תקיפת הקצין: חילול ה' ותרומה להסתה

מכל היומונים החרדים בחר רק המודיע להתייחס לתקיפת הקצין הדתי במאה שערים • "ראויים לכל הוקעה וגינוי"

תקיפת הקצין במא"ש
תקיפת הקצין במא"ש


תקיפת הקצין הדתי ביום שישי האחרון בשכונת מאה שערים בירושלים, הביאה לגינוי מפי החכי"ם החרדים ששיגרו הודעות בזה אחר זה. לעומת זאת, בעיתונות החרדית המפלגתית, למעט עיתון 'המודיע', אף אחד אינו מדווח על האירוע הקיצוני.

במאמר מערכת תחת הכותרת "חילול ה' ותרומה להסתה" נכתב בתחילת המאמר: "גם אם נצא מתוך נקודת הנחה שלא כל הפרטים שנמסרו בתקשורת הם מדויקים, וגם אם נקבל את ההערכה שהתיאורים המיוחסים לקצין במדים, שהגיע לבקר שני חיילים המתגוררים באזור מאה שערים בירושלים - והותקף בידי קבוצת חרדים שזעקה לעומתו 'חרד"ק' וכד' - מוגזמים; הרי האירוע, בכל מימד שהיה, הוא בוטה, פסול הלכתית, אין לו מקום, אין לו גיבוי מאף סמכות תורנית ומי שנטלו בו חלק ראויים לכל הוקעה וגינוי".

"המאבק של הציבור החרדי נגד גיוסם בכפיה ובפלילים של לומדי תורה, אין לו קשר ואין לו זיקה להתנהגות מן הסוג המדובר, אין לאיש זכות לתקוף חיילים על היותם חיילים; אין לאיש זכות להלבין פניהם סתם כך ברבים; ומי שעושה כן - אינו מדבר בשם הציבור החרדי; אינו משרת את מטרותיו; לא מייצג את ערכיו ואת דרך חייו. הויכוח שלנו עם החילוניות כהשקפת עולם, אינו אמור להעזר בתקיפה אישית של חיילים במדים, יהיו אשר יהיו.

"את השקפת עולמו של הציבור החרדי, את דעתו ועמדותיו בנושאים הציבוריים ואת מערכותיו על נפש האומה ועל תקוות דור העתיד, מבטאים, מובילים ומייצגים רבותינו, גדוי ומאורי הדור שליט"א, אשר לאורם אנו הולכים. רק הם ולא אחרים. לא קלי דעת מכל סוג שהוא, ולא כאלו המאמצים לעצמם דרכים אלימות כדי להאבק באותם קלי דעת. הנחישות שלנו והדבקות בהוראת רבותינו, אינה זקוקה ל'חיזוקים' מן הסוג האומלל הזה".

"הדברים הללו חייבים להיות ברורים ובהירים, גם כלפי חוץ, קבל עם וציבור הנחשפים להסתה נגד הציבור החרדי שגורמים אותם חסרי אחריות, וטועה - בדירבונה של התקשורת - לחשוב שהללו מייצגים את הציבור החרדי ודרכו, והם חייבים להיות גם כלפי פנים".

"אין לנו חלק ונחלה בהתנהגות מן הסוג הזה; והמעשים הללו נשפטים על פי תוצאותיהם; הם גורמים לחילול השם נורא; הם גורמים להלבנת פנים וגורמים נזק אדיר והסתה פרועה".
המודיע מאמר מערכת תקיפת קצין מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד