כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מניין ההרוגים עלה ל-1900; מאות ישראלים לא יצרו קשר

משרד החוץ: מתוך 2000 הישראלים השוהים באזור הרעש - כ-250 עדיין מנותקי קשר • משלחות ישראליות יצאו לאזור במהלך הלילה • אשת אחד הנעדרים: "לא שמעתי את קולו של בעלי. אני מודאגת מאד"

המשלחת הישראלית יוצאת לנפאל. צילום: דובר צה"ל
המשלחת הישראלית יוצאת לנפאל. צילום: דובר צה"ל


האסון הקשה בנפאל: משלחות צה"ל וארגוני ההצלה הישראלים יצאו לאזור האסון, בשעה זו נודע על כ-1900 הרוגים, ועוד כ-4000 נעדרים מרחבי העולם, ביניהם ישראלים רבים.

דובר משרד החוץ מוסר כי כ-250 ישראליים עדיין לא יצרו קשר, "אנחנו עומדים ומנסים לאתר אותם בשיתוף עם אנשינו באזור", הוסיף דובר המשרד. "כמו כן ישנה מפולת שלגים בהרי ההימלאיה ולכן אנו מרחיבים את החיפושים לאזורים נוספים. ייתכן שישנם עוד ישראלים אך כרגע אין לנו דרך כמה בדיוק ישנם באזור. החדשות הטובות שכרגע לא ידוע על ישראלים פצועים קשה".

באתר החב"די שטורעם מדווח כי שני בחורים מקראון-הייטס, בנים למשפחות חב"דיות הנמצאים בטיול בנפאל, הוכרזו "מנותקי קשר" לאחר שטרם יצרו קשר עם בני משפחותיהם מאז רעידת האדמה אמש.

"קיבלתי טלפון ממישהו שאמר שהוא שמע ממדריך הטיולים של הקבוצה שכולם בסדר, אבל עדיין לא שמעתי את קולו של בעלי ואני מודאגת", אמרה אלקי קול, רעייתו של דני קול, אחד משני הנעדרים.

חברם של השניים כתב: "בכל שנה אני מטייל בעולם עם מנדי ודני, שני החברים הכי טובים שלי. השנה אני בחרתי לא ללכת בשל התחייבויות קודמות. אני יודע שהם אמורים להיות כעת בהרי ההימלאיה בנפאל והיו בדרכם לכיוון מחנה הבסיס של הר האוורסט... אינני יכול להגיע וליצור איתם קשר".




כזכור, רעידת אדמה עזה הכתה אמש בנפאל, וגרמה למותם של לפחות 1,900 בני אדם באזור. דקות ספורות לאחר השעה 12:00 היום בצהריים, התרחשה רעידת אדמה בעוצמה של 7.8 בסולם ריכטר באזור קטמנדו בירת נפאל. רעידות הורגשו גם בטיבט בצפון, להודו בדרום, ובנגלדש במזרח. כ-250 ישראלים מוגדרים בשלב זה כ"מנותקי קשר", וזאת מתוך כ-2000 ישראלים השוהים באזור.

משלחת רפואית ראשונה יצאה במוצ"ש מישראל לקטמנדו בירת נפאל במזרח הרחוק, על מנת לטפל ולסייע ל-23 פגים שמצבם הרפואי טרם ברור. במהלך הלילה יצאו משלחות נוספות של צה"ל, משרד החוץ, מד"א זק"א ואיחוד הצלה.

למשלחת של חברת ההטסות הרפואיות 'מד אסיס' הצטרפו ד"ר עודד ביטון, מפקד אגף פינוי של 669. ד"ר איתי שביט, מנהל חדר מיון ילדים בבית החולים רמב"ם, וכן שני דודפור, פראמדיקית מוטסת של חברת 'מד אסיס'.

קבוצה של כ-23 ישראלים שהביאו בנפאל תינוקות בהליך פונדקאות, שוהים יחד בשטח פתוח בעיר עם התינוקות. חלקם הוצאו מפגיות שניזוקו ברעידת האדמה, כך שאין להם מקום ראוי לשהות בו ולטפל בתינוקות.

"ידוע לנו על לפחות 23 תינוקים פגים, שבשלב זה מצבם הרפואי אינו ידוע, כך גם אין להם אספקה של אוכל מתאים" אומר ל'בחדרי חרדים' משה גרוסברגר מנכ"ל חברת 'מד אסיס'. "עיקר הציוד השוקל כ-150 קילו, מכיל ערכת טיפול נמרץ מלאה, וכן מזון וציוד לתינוקות".
נפאל רעידת אדמה ישראל רעש משלחת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד