י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

6 חודשי עבודות שירות נגזרו על שמעון גפסו

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר עונש קל על ראש עיריית נצרת עילית המושעה, שהורשע בקבלת שוחד

גפסו, פלאש90
גפסו, פלאש90


בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (א') עונש קל של 6 חודשי עבודות שירות ו-20 אלף שקל קנס על ראש עיריית נצרת עלית המושעה, שמעון גפסו, שהורשע בקבלת שוחד. השופט עודד גרשון קבע בנוסף כי במעשיו של גפסו לא נפל קלון.

גפסו הורשע לפי כחודשיים על ידי השופט גרשון, בלקיחת שוחד בכך שלאחר הבחירות לראשות העיר ב-2008 התנה גפסו את המשך העסקתה של דורה ברן, גרושתו של חבר מועצת העיר, סמיון ברון, בעבודה בעירייה, בהתפטרותו של ברון מהמועצה. גם סגנו של גפסו, עדי ברקו, הורשע בשוחד.

בהכרעת דינו המרשיעה דחה השופט גרשון את גרסתו של גפסו, כי הוא לא היה מעורב בהתניה הפסולה. "הגעתי למסקנה כי איני יכול לסמוך על דברי מר גפסו... הונחה בפני מסכת ראייתית נסיבתית המצביעה על כך שגפסו היה מעורב בהתניה הפסולה מתחילתה. הגעתי למסקנה כי ההיגיון והשכל הישר מובילים לתוצאה חד-משמעית שלפיה גפסו לא רק ידע על ההתניה הקושרת את אי-פיטורי דורה ברן ממקום עבודתה, בכך שהמתלונן יתפטר מחברותו במועצה, והסכים לכך, אלא גם שמר גפסו היה מעורב באופן אישי ביצירת ההתניה האמורה מראשיתה".

השופט ביסס את הכרעתו, בין היתר, על דברי ברקו, שהודה בעדותו בביהמ"ש כי הוא אמנם עשה את המעשה של התניית התפטרותו של המתלונן מהמועצה בהשארתה של גרושתו בעבודה. ברקו טען, כי הוא כלל לא התכוון לכך שההצעה מצידו ומצד גפסו תבוצע, שכן, לשיטתו, פיטוריה של ברן נעשו משיקולים ענייניים. השופט לא השתכנע וכתב: "סבורני שכל הסבריו של מר ברקו כיום לא נועדו אלא לתרץ, בדיעבד, את המעשים שעשה במודעות מוחלטת, כדי להיחלץ מהרשעה פלילית".

על טענות הנאשמים כי הפיטורים של ברן נעשו כדין ומשיקולים ענייניים, כתב השופט כי "אפילו הדברים נכונים, אין בכך כדי לשנות את מסקנתי כהוא זה. העבירה נעברה ברגע שנעשו קישור והתניה בין הצטרפות לקואליציה ו/או התפטרותו של המתלונן מחברותו במועצת העיר, לבין הימנעות מפיטוריה של ברן".
גפסו בית המשפט ישראל נצרת עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד