מזכ"ל נאט"ו: "אתם יכולים לדמיין מה יהיה אם איראן תחזיק בנשק גרעיני?"
המזכ"ל אמר כי "טראמפ עשה בדיוק את מה שהיה צריך לעשות בנוגע לאיראן", והדגיש כי דרכו הנוכחית לקראת הגעה להסכם סופי היא הנכונה
- יענקי פרבר
- ט' תמוז התשפ"ו
מזכ"ל נאט"ו, מארק רוטה, שיבח את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בנושא איראן. רוטה אמר בראיון לפוקס ניוז כי "טראמפ עשה בדיוק את מה שהיה צריך לעשות בנוגע לאיראן", והדגיש כי דרכו הנוכחית לקראת הגעה להסכם סופי היא הנכונה.
הוא גם הזהיר כי השגת נשק גרעיני על ידי טהרן תהיה הרסנית עבור האזור. הוא אמר, "אתם יכולים לדמיין אם לאיראן תהיה נשק גרעיני?".
הוא הוסיף, "אני תומך לחלוטין בנשיא ארה"ב בנושא זה", ושיבח את מאמציו של טראמפ להבטיח שלאיראן לא יהיו יכולות גרעיניות.
הוא גם אישר כי נאט"ו העמידה את בסיסיה לרשות המבצעים הצבאיים של ארה"ב נגד איראן, במלחמה שנפתחה ב-28 בפברואר. בנוגע למצרי הורמוז, הסביר כי "מדינות אירופה החלו לפרוס יחידות צבאיות ליד המצר כדי לסייע בהסרת מוקשים".
כזכור נשיא ארה"ב תקף שוב ושוב את נאט"ו ואת המדינות החברות בו, בטענה כי הן אינן תומכות בארצות הברית במלחמתה נגד איראן, ולא גילו כל נכונות לתרום לפתיחת מיצרי הורמוז.
הוא גם האשים את נאט"ו שוב ושוב בכך שלא אפשרה למטוסים אמריקאים להשתמש בבסיסיה לביצוע תקיפות בתוך איראן, מה שהחמיר עוד יותר את היחסים המתוחים ממילא בין טראמפ לברית ההגנה, אותה האשים זה מכבר כי היא מיטיבה עם המדינות החברות בה יותר מאשר עם אמריקה, למרות שארה"ב תורמת חלק הארי מההגנה על אירופה.
טראמפ אף הרחיק לכת ואיים להסיג כוחות אמריקאים מכמה בסיסים צבאיים במדינות נאט"ו האירופיות.


הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות