סוף לעושק הנהגים: "חוק החניונים" בדרך לביטול
אם התיקון יאושר במליאה, החניונים יחזרו לגבות תשלום לפי שעה ראשונה מלאה ולא לפי דקת חניה
- קובי ברקת
- ט' תמוז התשפ"ו
ועדת הכלכלה בראשות ח"כ דוד ביטן אישרה לקריאה שנייה ושלישית את ביטולו של "חוק החניונים", שנכנס לתוקף לפני כשבעה חודשים ועורר ביקורת רבה מצד נהגים ובעלי חניונים.
לפי התיקון המוצע, החניונים הפרטיים יחזרו לשיטת החיוב שהייתה נהוגה בעבר: תשלום עבור שעה ראשונה מלאה ולאחר מכן חיוב לפי מקטעים של רבע שעה.
החוק המקורי נועד להיטיב עם נהגים שחונים לזמן קצר, באמצעות חיוב לפי דקות במקום לפי שעה. אולם בפועל, בעלי חניונים רבים עדכנו את תעריפי החניה כדי לפצות על אובדן הכנסות, מה שהוביל לכך שנהגים שחנו לזמן ממושך יותר שילמו לעיתים סכומים גבוהים משמעותית.
בעקבות העלייה בעלויות והביקורת הציבורית, מקודמת כעת חזרה למודל החיוב הקודם. עם זאת, גם אם ביטול החוק יאושר סופית במליאת הכנסת, גורמים בענף מעריכים שלא ניתן להבטיח ירידה אוטומטית במחירי החניה.
לפי הנוסח שאושר, השינוי ייכנס לתוקף ארבעה חודשים לאחר פרסום החוק ברשומות, כדי לאפשר לבעלי החניונים להיערך למעבר למנגנון החדש.
בוועדת הכלכלה הבהירו כי החוק מסדיר את אופן החיוב בלבד ואינו קובע תקרת מחירים לחניונים, ולכן גובה התשלום הסופי ימשיך להיקבע על ידי בעלי החניונים במסגרת התחרות בשוק.


הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות