× הורדה
בחדרי חרדים
האפליקציה
י' תמוז התשפ"ו
25.06.2026
הדור הבא

אזהרת ה-FBI: סין יכולה לשלוט ברחפן נפץ מעל ארה"ב

סגן מנהל הסוכנות מתריע מפני הדור הבא של הרחפנים, הפועלים על רשתות 5G ומאפשרים למפגעים בודדים לתקוף מכל מרחק גיאוגרפי.

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

סגן מנהל ה־FBI, כריס רייה, הזהיר היום (חמישי) בריאיון לפוקס ניוז מפני איום הולך וגובר מצד רחפנים מתקדמים, והעריך כי יכולות שכבר נראות כיום בזירות לחימה מעבר לים עשויות להגיע גם לשטח ארצות הברית. 

לדבריו, הסכנה המרכזית אינה בהכרח מתקפות טרור רחבות היקף, אלא מפגעים בודדים שיוכלו לנצל טכנולוגיה זמינה ונגישה. "אני מודאג פחות ממתקפה המונית בסגנון 11 בספטמבר, ויותר ממחבל יחיד", אמר. 

רייה הסביר כי אחד האיומים המשמעותיים ביותר הוא הדור החדש של הרחפנים, המסוגלים לפעול באמצעות רשתות סלולריות כמו 5G ו־LTE במקום להסתמך על תדרי רדיו קצרי טווח. לדבריו, המשמעות היא שמרחק גיאוגרפי כבר אינו מהווה מגבלה ממשית. "זה אומר שמישהו בסין יכול לשלוט ברחפן מעל ניו אורלינס", הזהיר.

במקרה ה-UFC, החוקרים קיבלו "מזל" נדיר כאשר אימא מודאגת דיווחה על בנה, מה שהוביל לחשיפת רשת התכתבויות מוצפנת ומתוכננת לפרטי פרטים.

כזכור, נחשפה לאחרונה בארצות הברית קנוניה שבמסגרתה תכננה קבוצה להשתמש ברחפנים נושאי חומרי נפץ כדי לגרום לפינוי המוני במהלך אירוע UFC בבית הלבן. לפי פרטי החקירה, החשודים החליפו הודעות מוצפנות בנוגע לרכישת רחפנים וציוד ייעודי. 

רייה התייחס גם לקושי שיוצר השימוש בפלטפורמות תקשורת מוצפנות לצורך תכנון פעולות מסוג זה. "זה פער עבורנו", הודה.

ארצות הברית (ארה"ב) FBI רחפנים טרור
להצטרפות לקבוצת הווטסאפ של 'בחדרי חרדים'
לחץ כאן

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}