א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

יום גיבוש לאימהות לילדי PDD מ'שתילים ירושלים'

יום מרענן וחווייתי לאימהות לילדים בעלי לקויות תקשורתיות המאובחנים עם אוטיזם, נערך על ידי בית ספר 'שתילים – ירושלים'

יום גיבוש לאימהות לילדי PDD מ'שתילים ירושלים'


יום מרענן, מגבש, מחזק וחווייתי לאימהות לילדים בעלי לקויות תקשורתיות המאובחנים עם אוטיזם, נערך על ידי בית ספר 'שתילים – ירושלים'. ילדים אלו מהווים אתגר יומיומי למשפחותיהם ובמיוחד לאימהות, וההתרעננות מהמטלות והמשימות היומיומיות ונטילת פסק זמן מההתמודדות היומיומית הינה מציאות מחייבת ונדרשת.

ביה"ס 'שתילים' העומד תחת ניהולה של הגב' ליסה ליבוביק, ממוקם בשכונת הר נוף בירושלים, והוא ממתמחה בטיפול בילדים ובנערים בגילאי 3-21 המאובחנים כבעלי לקות PDD.

יום הגיבוש שכולו חוויה, הנאה והפתעה לאימהות התנהל תחת הקונספט 'בשבילך', ובמהלכו הופתעו האימהות מפעילויות ייחודיות מתאימות ולקבל מתנות מעוצבות עם הכיתוב 'בשבילך'.
יום הגיבוש נערך במלון היוקרתי "ניר עציון". שם לאחר כיבוד קל נהנו האימהות בבריכת המלון, במתקני ספא ומרחבי דשא מוריקים, לאחר מכן הפעילו העובדות הסוציאליות בטוב טעם הפעלה מגבשת ובה ניתנה הזדמנות לאימהות להביע ולשתף באתגרים היומיומיים דרך הומור, שירה, ציור וסיפור.

חיזקה את האימהות הרצאתו המאלפת והמיוחדת של פה מפיק המרגליות הרב מרדכי נויגרשל שבה נתן חיזוק ועידוד לאימהות המתמודדות, והשווה את גדולתן לגדולת אמו של ה"חפץ חיים".

לדברי מנהלת בית הספר הגב' ליבוביק, "בית הספר רואה כחלק מתפקידו לעזור להורים בהתמודדות הרגשית והטיפולית עם ילדיהם, תוך יצירת הלימה בין המוענק במסגרת הלימודים למה שניתן ונדרש להעניק לו בבית. לשם כך נבנית מערכת הדרכה ותמיכה אינטנסיביים ע"י צוות עובדות סוציאליות ומומחים מקצועיים, מהשורה הראשונה מהתחום, ותכנית יום הגיבוש היה חלק מכך".

לסיום התקיימה הופעה מלאת הומור וטעם מבית היוצר של בתיה ודיני. האימהות שבו לביתן מלאות עידוד ותמיכה, ויצאו עם תכשיט מעשה ידיהן, שי מכובד, הפתעה לילד שבבית, ובעיקר עם מצברים של כוחות מחודשים להמשיך להעניק אהבה אינסופית ולהתמודד עם הקושי.

יצוין, כי במסגרת רשת מוסדות 'שתילים' אף פועלים תלמוד תורה וישיבה לילדים ונערים בעלי ליקויי PDD, במצב תפקוד גבוה יותר. במסגרת מוסדות אלו ניתנת הזדמנות הולמת לחניכים להשתלב בחברה הנורמטיבית במהלך חייהם, כמו גם מענה מקסימלי להורים ולמשפחות.
אוטיזם שתילים אימהות חוויות ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד